Yamaha YZF750R

rastaman_lundel

motorskoj.tk
Gick med
4 May 2007
Hoj
2005, Yamaha MT-01

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
En del av er vet vad jag gjort med den men för er andra så finns det info i annonsen. Priset står som 21000 men det kan diskuterasvid en eventuell affär.

/Ludde

Höj priset genast! Nu drar du ju ner värdet på våra hojar!

:rolleyes:

rastaman_lundel

motorskoj.tk
Gick med
4 May 2007
Hoj
2005, Yamaha MT-01
Höj priset genast! Nu drar du ju ner värdet på våra hojar!

:rolleyes:

Hmmm...kan hända...men ser man hur markanden är, så tror jag inte det går att få mycket mera om man vill få den såld nu.

Nu är det dags för något nytt garageprojekt!!

Jag har ju den billigaste nyrenoverade YZF´en på Blocket i alla fall!

:)

Last edited:

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Yamaha YZF750R -95 Yamaha YZF R1 -01
Efter en heldag i garaget lyckades jag äntligen få ihop och igång hojen.
För min del berodde wireproblemet på någonting så simpelt som att barendpluggen klämde åt gashandtaget på något konstigt sätt.
Men men.
När jag väl fått dit sista kåpan åkte jag ut på en åktur som var tänkt att bli en underbar första åktur det här året.
Men så vart det inte.

Efter 20 minuters åkande var visade temperaturmätaren på typ 90 grader, vilket jag aldrig varit med om under tidigare och betydligt längre åkturer.
Plus att där vid 8-9000 varv när den verkligen brukar få en liten effektkick hände ingenting, den började bara bröla och kunde inte komma upp i varv. Typ som att den blev dränkt.

Ni skulle inte kunna komma med lite tips, tankar, åsikter om vad som skulle kunna ha blivit galet när jag satte ihop motorcykeln...

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Efter en heldag i garaget lyckades jag äntligen få ihop och igång hojen.
För min del berodde wireproblemet på någonting så simpelt som att barendpluggen klämde åt gashandtaget på något konstigt sätt.
Men men.
När jag väl fått dit sista kåpan åkte jag ut på en åktur som var tänkt att bli en underbar första åktur det här året.
Men så vart det inte.

Efter 20 minuters åkande var visade temperaturmätaren på typ 90 grader, vilket jag aldrig varit med om under tidigare och betydligt längre åkturer.
Plus att där vid 8-9000 varv när den verkligen brukar få en liten effektkick hände ingenting, den började bara bröla och kunde inte komma upp i varv. Typ som att den blev dränkt.

Ni skulle inte kunna komma med lite tips, tankar, åsikter om vad som skulle kunna ha blivit galet när jag satte ihop motorcykeln...

Är du säker på att du fått ihops EXUP vajern rätt om du varit där och fipplat? låter ju att att ventilen inte öppnar som den skall där vid de varvtalen...

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Helt säker är jag inte, det enda jag gjorde var att titta så det lilla pinnen som sticker ut på grenröret snurrade när jag gasade lite på tomgång. Och det gjorde det.

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Det är ingen som har lite kåpor till salu? behöver underdelen + vänstersidan fram, helst blå

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Nån som har lite tips på fjädringsinställningar på YZF:en utan öhlinare? Jag tycker min fjädring är lite väl stötig när vägen är dålig. Kollade stötdämparens fjäderförspänning och den står på en från max. Lite väl mycket väl? Killen som hade hojen innan vägde iofs säkert 25 kg mer än jag, plus att han skjutsade ibland.

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Är det någon som köpt höjningssats till er hoj? Undrar vad som finns med i själva satsen.. Är det bara nya kortare hundben?

Vad kör ni med för däck på era hojar? Funderar på att köra på Power pure, vet dock inte hur bra dom är, men som jag förstår det så är dom bättre än pilot power 2ct? Vad har ni för dimensioner på bakdäcket? Sitter 190/50 på min nu men de skall väl vara 180/55? :S

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Vad har ni för dimensioner på bakdäcket? Sitter 190/50 på min nu men de skall väl vara 180/55? :S

180/55-17 är standard bak, 190 blir lite mer tungstyrt, inget man märker av jätte mycket som "vanlig" biker dock.
Har åkt på både 180 och 190 och jag tycker 750n känns bättre med 180:)

Fram är standard 120/70-17 :tummenupp

Rekommenderar Metzeler Sportec M5, äckligt bra klister tydligen, och hyfsad livslängd:tummenupp

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Någon här som har ett sidostöd till övers, då mitt är böjt :näsblod Var tveksamt innan och nu när jag snikhöjt hojen med brickor vid övre fästet på stöt dämparen så är det lite för mycket vinkel på hojen... Vet inte hur länge jag vågar lämna den så om jag inte lägger in en bräda under. Blir jobbigt att ta med sig en bräda om man man skall ställa den vid jobbet tex :pangihuve

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nån som har lite tips på fjädringsinställningar på YZF:en utan öhlinare? Jag tycker min fjädring är lite väl stötig när vägen är dålig. Kollade stötdämparens fjäderförspänning och den står på en från max. Lite väl mycket väl? Killen som hade hojen innan vägde iofs säkert 25 kg mer än jag, plus att han skjutsade ibland.

Ja börja med att ta bort lite fjäderförspänning, gissar att den har ca 8steg?
om det stämmer så gå ner två och provkör.
Vilka andra inställningar har du på dämparen? (öhlins på min)
Regel 1, ändra bara en sak i taget, annars vet du inte vad som gjorde skillnad.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ja börja med att ta bort lite fjäderförspänning, gissar att den har ca 8steg?
om det stämmer så gå ner två och provkör.
Vilka andra inställningar har du på dämparen? (öhlins på min)
Regel 1, ändra bara en sak i taget, annars vet du inte vad som gjorde skillnad.

Jag har ju bara en vanlig standarddämpare men det finns fjäderförspänning,retur och kompression. 7 steg på fjäderförspänningen tydligen. Hittar givetvis inte min C-nyckel så jag måste skaffa fram en sån innan jag kan justera :huvet. Men jag funderade på sätta allt på standard först och sen gå därifrån. Som den är nu är det hopplöst när det blir lite sämre vägar.

Förresten, tror jag hittade anledningen till min höga tomgång. Insugsgummina är alldeles spruckna och dana, och när man sprutar startgas där så reagerar hojen tydligt. Var hittar man såna till ett överkomligt pris? Passar de från FZR1000/600?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag har ju bara en vanlig standarddämpare men det finns fjäderförspänning,retur och kompression. 7 steg på fjäderförspänningen tydligen. Hittar givetvis inte min C-nyckel så jag måste skaffa fram en sån innan jag kan justera :huvet. Men jag funderade på sätta allt på standard först och sen gå därifrån. Som den är nu är det hopplöst när det blir lite sämre vägar.

Förresten, tror jag hittade anledningen till min höga tomgång. Insugsgummina är alldeles spruckna och dana, och när man sprutar startgas där så reagerar hojen tydligt. Var hittar man såna till ett överkomligt pris? Passar de från FZR1000/600?

Eller så siktar du väl med en stor skruvmejsel eller dyl och knackar med hammare.
Japp, utgå ifrån standard.

gummina tycks inte sitta på fler hojar:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/WhereUsed/PartNumber/4FM-13596-11-00

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Bytte styrlagren idag på jobbet, jävla förmån med riktiga verktyg och mc-lyft :) Blev en helt ny hoj! Fan vad lättstyrt det är, och med nytt framdäck så känns den nästan som S1000RR :rolleyes:

Gamla styrlagren var skrot, kändes lite väl trögt, men det var först när jag lyfte upp framändan som jag märkte hur dåligt det verkligen var. Var som ett "stopp"/hack när framdäcket pekade rakt fram, miljoner inbromsningar under 5600 mil har gjort sitt :gnissla

Tog exakt 2 timmar inkl. tvätt (avspolning). Hade blivit en fin nota om jag hade tagit betalt av mig själv, vi har runt 950:-/timme i arbetskostnad :gnissla

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Eller så siktar du väl med en stor skruvmejsel eller dyl och knackar med hammare.
Japp, utgå ifrån standard.

gummina tycks inte sitta på fler hojar:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/WhereUsed/PartNumber/4FM-13596-11-00

Jag provade faktiskt med mejsel men det ville inte.
Konstigt det där med insugsgummina, för kollar man på bilden så ser de ut som vanliga runda gummin med en slangklämma i varje ände. Borde ju gå att hitta annat som passar lika bra för en tiondel av priset, typ silkonslang som används till turbobyggen?

Az0nic

I live to ride
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Är det någon som har en fungerande tändspole liggandes, som jag skulle kunna få köpa?

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Hej igen!

Jag undrar om någon byggt egna höjningsstag bak?

Jag skulle behöva måtten "mellan hålen" på de nya stagen.... för jag antar att det inte fungerar så enkelt som att minska avståndet med 25mm för att höja motorcykeln 25mm?

I värsta fall får jag väl prova mig fram :p

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Hej igen!

Jag undrar om någon byggt egna höjningsstag bak?

Jag skulle behöva måtten "mellan hålen" på de nya stagen.... för jag antar att det inte fungerar så enkelt som att minska avståndet med 25mm för att höja motorcykeln 25mm?

I värsta fall får jag väl prova mig fram :p

Har höjt med brickor ca en cm bak vilket kändes skillnad på tyckte jag :) Men funderar också som du på att byta hundben. Om de var dem du tänkte på? Hade du tänkt tillverka egna själv då om du skall prova dig fram? Själv funerar jag på om det kanske finns några hundben som är till någon annan hoj på någon skrot man kan få för en billig peng?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln