Rundik
Tusenkonstnär
Vid "normal körning" så kommer jag ca 18 mil på de 19 liter som finns i tanken. Touring-tempo? vad är det?
Steady on the right-hand, typ följer med i trafik-tempot
Vid "normal körning" så kommer jag ca 18 mil på de 19 liter som finns i tanken. Touring-tempo? vad är det?
Om det är denna du tänker på: http://www.blocket.se/helsingborg/Motorcykel_delar_34753480.htm?ca=18&w=1 Så är jag rätt säker på att det är en YZF750 kåpa då FZR:en inte fanns i den färgsättningen.Hej.
Är det någon som vet om toppkåpan till en FZR 600 -94 passar på en YZF 750R -93?? Kåporna ser ju identiska ut...
Om det är denna du tänker på: http://www.blocket.se/helsingborg/Motorcykel_delar_34753480.htm?ca=18&w=1 Så är jag rätt säker på att det är en YZF750 kåpa då FZR:en inte fanns i den färgsättningen.
Annars vet jag inte med 100% säkerhet. Framskärmarna är lika vet jag dock.
Skulel behöva lite tips angående stötdämparinställningen. Jag har tidigare haft problem med att hojen varit för stum i fjädringen och det har varit hopplöst obekvämt att köra på lite guppigare vägar. Jag har då mätt "hänget" och justerat därefter. Hojen har fortfarande varit lite hård så jag har justerat lite till. Men nu tycker jag att den blivit lite gungig och inte lika stabil i kurvor som innan. Det är ingen jättegrej men ändå.
De inställningar jag har är:
Fram: fjäderförspänningen helt utskruvad. mjukaste läget.
Bak:
Fjäderförspänning - hack 2 av 7, 3 är standard
Returdämpning - läge 6 av 20, 6 är standard
Kompressionsdämpning - läge 0 (har ingen aning om vad denna gör och hur den ska vara inställd.
När jag mätte hänget så hade jag 3.4 bak och 2.9 fram. Efter det justerade jag framdämparen men har inte kunnat mäta efter det.
Hej!
Igår hämtade jag hem en YZF 750 SP -95:a.
Idag blev den besiktigad med blankt papper.
De här hojarna är så coola.
Hittade denna bild i tråden.
Någon som vet vad det är för bakkåpa?
Den ser dels ut som min ensits men ändå inte då den är fasad (så den lutar inåt) på sin övre del.
köpt utomlands alltså?
Racekåpa från då det begav sig.
Runt 250mil sedan slutet på juli har det blivit.Har folk kört nåt med sina YFZ:er i sommar? Själv har jag fått till hela 220 mil. Hela semestern regnade bort och sen har hojen stått p.g.a motorproblem som jag ännu inte åtgärdat. Känns rätt surt.
Inte jättevanligt kanske men jag har haft två som dött på olika Yamaha. De är dock billiga.
Kolla dock wiren noga så du inte råkar ut för det jag råkade ut för med en Honda. Kollade wiren avplockad och när man snurrade ena änden så snurrade andra änden. Köpte en hastighetsmätare och den funkade inte heller. När jag lossade wiren nere wid hjulet så gled innerwiren ut. Eller rättare sagt halva. Den hade gått av mitt i och när man snurrade lätt på den följde den andra delen med men den orkade inte driva mätaren. En ny innerwire kostade en tiondel av vad mätaren kostade
Förutsätter att det ser lika ut som på 1000.
Dvs att den är wiredriven från framnavet.
på min hade någon tidigare "mekaniker" inte varit så vaksam vid återmontering av hjulet, dem 2 små plåtbitarna som greppar tag i navet var böjda och greppade ingenstans....
bockade tillbaka och hej vad fort det går
nr 1 är att kolla att mätaränden på wiren lös rör sig när man snurrar på hjulet
då funkar drivningen !
nr 2 :sätta borrmaskinen/skruvdragaren i navänden av wiren och kolla att mätaren rör på sig !
då funkar mätaren !
Du kan använda en standard o-ring till oket. Jag har det då jag råkade slarva bort en. De måste vara oljeresistanta men de allra flesta är det.
Packboxarna till oket verkar vara svåra att få tag i pirat, jag har inte lyckats iallafall. Och original kostar 450:- per kolv. Kolven kostar ca 1100:- så försök att hitta ett beggat ok istället.
Annars finns grejerna du söker här: http://www.cmsnl.com/yamaha-yzf750rf-1994_model10164/partslist/D-12.html
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |