Jag skall strypa min yzf750r till 25kw men jag har inte orginal slipon utan ett vance&hines. Kommer det spela någon roll vid besiktning? Bara slipon ger väl ingen effekt ökning?
Jag skall strypa min yzf750r till 25kw men jag har inte orginal slipon utan ett vance&hines. Kommer det spela någon roll vid besiktning? Bara slipon ger väl ingen effekt ökning?
nån som har koll på orginal nålhöjd och huvudmunstycke?
Nålarna brukar väl vara standardmonterade i mittersta hacket?
Tack för det snabba svaret.
Du kör alltså med 1 ner fram och 3 upp bak och inte bara 1 ner fram?
Hur pass mycket skillnad blev det för dig egentligen? YZF750R'en är ju inte direkt världens bakhjulsmonster även om den går att dra upp rätt enkelt med lite mild övertalning så som av/påslag alt snabbt kopplingsjuck på 1:an. 2:an vill åtminstone min inte vara med om.
Är mest ute efter att den ska resa självmant på bara gas på 1:an till att börja med. Skulle man sen kunna få den att vilja även på 2:an är det bara en bonus
-1 fram +2bak
positivt: piggare, lyfter lite på ettan utan ansträngning, mer med lite hjälp.
negativt: 100kmh = 5000rpm, hur fan ska det gå i 140 på långresa.
det blir ett jäkla växlande hela tiden, va bra som det va innan.
funderar på att gå upp en ifram igen.
och nu när jag kan åka lite fortare så är problemet med bromsvibrationerna mycket värre, från 160-180 är det så man tror skiten ska gå sönder.
Intressant. 100km/h innan låg väl på runt 4k rpm eller minns jag fel? Dvs varje drevsteg på framdrevet räknat ökar varvtalet med ca 500rpm. Fick samma resultat på min gamla RF600R.
Som det ser ut nu kan det hända att jag testar med att bara öka på till 46T bak innan jag tar ner den fram (original är väl 43T om jag inte minns galet).
Får se om det räcker men om inte annat är det snällare mot kedjan än att gå ner fram.
Var beställde du dina drev ifrån förresten?
Afam drev från BoOve (530)
funderade på att gå upp igen men efter dagens tur så vete fan, fick lite kläm på att få upp den på ettan så det kanske får va kvar.
Det är ett farligt beroende som skapas Vad toppar din nu på 1:an med den drevningen förresten? Är mest sugen på att även kunna rycka upp den på 2:an men jag tvivlar på att det kommer vara möjligt.
Hej!
Har ett par frågor som som jag behöver hjälp med. Överväger att byta ut framgaffeln på min TRX och YZF750-gaffeln skall tydligen passa rätt så "bolt-on".
Är det något som direkt behöver moddas, eller är funtionen, i standardutförande, god? Bromsarna i jämnförelse med yamas blåpunktare?
Någon som vet om det fungerar "smidigt" eller rent utav bolt-on att få dit ett par bromsok från en R1:a typ -98:ans modell eller så?
Skitkul att det fanns en 750R-tråd...tänkte därför passa på att visa mitt bygge. Köpte en smälld hoj och köpte delar från USA (en MC-skrot i TampaBay i Florida) via E-Bay. Köpte kåpor från en firma i Skottland och lackade dom med en färgsättning som den bara hade i USA.
Kommentera gärna vad ni tycker. Just nu håller jag på att renovera motorn. Hoppas på premiärtur i helgen om vädret tillåter.
Bilderna säger lite om resan...
När jag renoverat motorn har jag stött på en del problem som jag gärna delar med mig av om nån är intresserad. Alltid kul om man kan se till att inte nån annan hamnar i samma sits.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |