Viktor L
Moderator
Med en riktig packning så kommer den bli tät som en grodröv
Det verkar den ha blivit också! Har inte hunnit provköra men varmkörde den ute på gården och det var inte en tanke på att fukta nånstans.
Sen gjorde jag som jag blivit rekommenderad: silikonerade kontakterna till tändspolarna. Det blev en helt annan motorcykel. Den har gått jäkligt ruffigt på låga varv tidigare (och inte på grund av kamtajmningen eller nåt sånt) på grund av överslagen från spolarna. Nästan låtit som att den gått på tre burkar.
Hursomhelst, nu spinner den som en katt och svarar på gas som aldrig förr. Jag misstänker att jag återfått en stor del förlorad effekt nu när det inte blir överslag från spolarna (ja, tänk själv om var eller varannan impuls går förlorad, blir lite konstig gång på maskinen då).
Ska ta mig en ordentlig provtur imorn för att se om det stämmer.
Sen måste jag tacka katana83 aka. Jörgen som bistått med ny regulator tills jag får min värstingregulator. Hojen tappade hela 0.07V på ett 15-tal misslyckade starter och varmkörning i 4-5 minuter. Laddade omkring 12.7V med lyset på så allt verkar fungera finfint!
Jeg kjørte i mange år med 83mm borring och original toppackning som Motospeed borrade ut til 83mm uten et enda droppe olje.
Som mest hadde jeg 220 HP på McXpress sin superflow dyno ( Alf mente det var noe galt med dynoen och justerte den men det ble 220 hk uansett ) men det var med Lectron forgasare. Med Mikuni 40mm och 12-1 i komp lå jeg rundt 190 hk.
Og alt uten oljelekkasje.
Många rekommenderar just originalpackningarna för att dom håller så bra. Krävs oerhört mycket för att dom ska börja läcka olja. Jag ligger väl också omkring 12-1 komp men gissningsvis bara omkring 150hk. Hursomhelst så tror jag inte den nya Cometic packningen kommer att ställa till med några problem. Som Steen sa, den verkar tight som en grodröv!
PS.
Nu firar tråden 100 sidor! En av dom få byggtrådarna på forumet som är så långa!
DS.