Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu står det klart att man skulle ha bott i Soumi.

Idag kom räkningen för min akutsjukvård från förra veckan. Röntgen inklusive läkarbesök, gipsning av två söta sköterskor och så vidare gick loss på hela €13.70! En hisnande summa. Nästan...

Jämförelsevis kostade mitt läkarbesök för att få sjukintyg här i Svedala 170kr och återbesöket på röntgen kommer kosta 270kr. :näsblod

Nu är även mina grejjer från Deutchland på G. Nytt styre och ny enkelkutsbakdel plus lite annat. Blir att plasta för kung och fosterland när jag fått bort gipset. :)

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Nu står det klart att man skulle ha bott i Soumi.

Idag kom räkningen för min akutsjukvård från förra veckan. Röntgen inklusive läkarbesök, gipsning av två söta sköterskor och så vidare gick loss på hela €13.70! En hisnande summa. Nästan...

Jämförelsevis kostade mitt läkarbesök för att få sjukintyg här i Svedala 170kr och återbesöket på röntgen kommer kosta 270kr. :näsblod

Nu är även mina grejjer från Deutchland på G. Nytt styre och ny enkelkutsbakdel plus lite annat. Blir att plasta för kung och fosterland när jag fått bort gipset. :)

skönt :)
vart lite orolig när dom ville ha hemadress, om din incident kostade sådär lite så lär ju jag få pengar av dom för ett blodprov å lite klämmande :tungan

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ny tank inköpt från Spinnin-Wheel. 1200kr tyckte jag inte var nåt att snacka om för en fräsch tank.

Generatorkåpa bör jag ha löst här i dagarna. Snart är det bara att skruva. Förhoppningsvis får jag ta av gipset nu på onsdag om fingret läkt ihop.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
En god morgon blev det idag. Ute på trappan låg det två feta paket med grejjer från Dyskland. Fint styre, fina handtag och en superfin enkelkuts. Ska försöka få upp några bilder lite senare. Kommer bli lite spacklande men ack så bra det kommer bli - och skönt med gott om utrymme för mitt stora arsle. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Här kommer lite bilder på eländet.

Har bara löst krokat på bakdelen men den sitter som gjuten tycker jag. Lite plastjobb blir det dock för att få till sidorna på ett bra sätt. Annars är jag mycket nöjd. Ger ordentligt med plats att sitta på samt att det blir lättare att förflytta sig på hojen i sidled när man ska hänga av.

DSC_0002-60.jpg

Den vackra tanken efter att styret blev lite knäckt.

DSC_0003-64.jpg

Styret. Lite krokigt blev det. Promonterade det nya LSL styret och det kommer nog bli kanon, bara jag får korta av det lite på bredden - var väl så långt.

DSC_0004-55.jpg

Andra sidan.

DSC_0006-46.jpg

Generatorkåpan.

DSC_0007-48.jpg

Kåpan.

DSC_0012-32.jpg

Och en helhetsvy från andra sidan.

DSC_0016-25.jpg

Som sagt, lite spackel och färg så är den snart på hjulen igen. :)

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Har bara löst krokat på bakdelen men den sitter som gjuten tycker jag. Lite plastjobb blir det dock för att få till sidorna på ett bra sätt. Annars är jag mycket nöjd. Ger ordentligt med plats att sitta på samt att det blir lättare att förflytta sig på hojen i sidled när man ska hänga av.

Ser hyffsat ut.
Kutsen ger dock ett intryck av att vara stor och tung ut i förhållande till tanken. (speciellt på första bilden)
Jag tycker du ska kapa lite i nederkant på kutsen samt plasta ihop främre delen av dina sidokåpor med kutsen så övergången från tanken blir bra.
Lycka Till med borttagningen av gipset :tummenupp

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Ser hyffsat ut.
Kutsen ger dock ett intryck av att vara stor och tung ut i förhållande till tanken. (speciellt på första bilden)
Jag tycker du ska kapa lite i nederkant på kutsen samt plasta ihop främre delen av dina sidokåpor med kutsen så övergången från tanken blir bra.
Lycka Till med borttagningen av gipset :tummenupp

Det är ungefär så planen ser ut. Som sagt, lite plast och spackel så ska det nog bli bra! :)

ARRGH! FUSK! Var har du hittat en Yoshimura tändkåpa! *avis*

Ingen riktig Yoshimura utan bara en kopia.

http://shedofdoom.com/

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Så det är idag gipset ska bort? Skönt som sjutton, då kan Du lämna arbetsledarrollen över bror och far och få allt gjort efter eget hufvud:)

Har Du fått tillbaka displayen också?

Hur lång tid bedömer Du att det saknas innan Du är igång igen? Vi vill ju gärna se Dig på hjulen igen innan det är dags för skotersäsongen:krama

Det är ungefär så planen ser ut. Som sagt, lite plast och spackel så ska det nog bli bra! :)

Ingen riktig Yoshimura utan bara en kopia.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Så det är idag gipset ska bort? Skönt som sjutton, då kan Du lämna arbetsledarrollen över bror och far och få allt gjort efter eget hufvud:)

Har Du fått tillbaka displayen också?

Hur lång tid bedömer Du att det saknas innan Du är igång igen? Vi vill ju gärna se Dig på hjulen igen innan det är dags för skotersäsongen:krama

Jag hoppas att det blir idag. Ska påpeka hur bra det känns i fingret. Däremot återstår det att se vad det blir av ringfingret. Det var ordentligt krokigt efter marksyningen och det är det fortfarande, trots att inget är brutet... får se vad ortopeden säger...

Displayen fick jag tillbaka igår. Den hade tagit stryk när det blev härdsmälta i elektroniken i hojen efter att vi hade skrämt igång den.

Jag kan vara igång till helgen med hojen om jag bara vill ha den körbar, men nu har hojen körförbud igen tills dess att jag regbesiktar den och ska jag göra det så måste jag ställa i ordning diverse annat så det är lika bra att jag tar mig tid att fixa den, men jag kommer definitivt vara igång innan snön. Förra säsongen tog vi ju avslutningskulturturen i Oktober. :)

Last edited:

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Äntligen ett lågt rakt styre på hojen!!

Kul att se att du äntligen provar ett lågt och rakt styre:tummenupp

Är tillbaka i Småland efter semester i Norrland. Tyvärr blev det ingen runda upp till Piteå i år.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kul att se att du äntligen provar ett lågt och rakt styre:tummenupp

Är tillbaka i Småland efter semester i Norrland. Tyvärr blev det ingen runda upp till Piteå i år.

Ja. Visst fasen var det skönt med Laverda-styret när vi var och körde i Finland men det kändes som att jag fick nog så mycket tyngd på händerna. Ska prova med det här och se hur det blir, lite utav en "gyllende medelväg". :)

Finns ju alltid andra tillfällen vi kan ses. Får ta mig söderut nån gång nästa sommar. Då får du bjuda på kaffe. :tummenupp

Idag fick jag papper från Bilsport MC. Får ut ca 10 000kr för kläderna och hjälmen. Inte fy skam tycker jag. Återstår att se om jag köper några nya grejjer nu eller om jag avvaktar till nästa säsong. Tänkt se om jag kan skala av mig några kilon och köpa mig ett vettigt skinnställ (nog för att det finns fina i min storlek redan).

Nåja, det blir nåt jag får kika på framöver.

Just nu längtar jag mest till att jag får av mig gipset. Tror dock att det kommer dröja innan jag kör något beroende på vad doktorn säger om mitt ringfinger här framöver. Jag känner min kropp rätt väl och det är något som inte stämmer med det. Att det pekar snett värre än lutande tornet i Piza är en sak men att jag har smärtor och kraftigt nedsatt rörlighet (kanske 20% rörlighet i fingret) oroar mig mer. Misstänker att någon sena eller liknande fått kraftigt med stryk, något som kan innebära komplikationer.

När jag var och röntgade armen förra veckan så frågade jag läkaren om fingret och hur illa det såg ut. Han hävdade bestämt att det berodde på att jag var svullen i mjukdelarna mellan ringfingret och långfingret. Faktum är dock att jag i princip inte är svullen alls om handen eller fingrarna vilket leder mig till att tycka att det han sa var bullshit. Man hinner ju knappt prata med dom innan dom flyger ut genom dörren. Får prata med den andra läkaren till veckan när jag tar bort gipset och höra om han säger nåt annat...

En tjejkompis nämnde några bra exempel då hon varit hos läkaren för diverse skador. Varje gång tyckte doktorerna att dom skulle göra ett klamydiatest... :död

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag sätter mina pengar på klamydia ;)

Kul att du så smått börjar få ihop hojen igen.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Jag sätter mina pengar på klamydia ;)

Kul att du så smått börjar få ihop hojen igen.

Eller kanske syfilis? Det gjorde ju att man fick spretiga fingrar förr i tiden. :D

Till veckan börjar jag nog skruva på allvar. Längtar! :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Vart fick du tag på bakkåpan? Tyckte mig inte läsa något om den :) Airtech?

Köpte den från en tysk firma, Ricambi Weiss. :)

Sneglade på en Yoshimura-bakdel från Airtech men priserna är lite väl mycket åt det dyra hållet, även om jag vet att deras gjutningar håller extremt hög kvalité.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år