Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Uppskattningarna var bra av oss alla om hojen inte hade gått magert på toppen. :)

Den levererade 136,35 hästar som mest dom pullar vi körde.

Lambdan låg omkring 0,85-0,95 över hela registret så nästan helt perfekt men på toppen snålade det av kraftigt så där tappades det massor med effekt, upp emot 10 hästar säkert menade Erik, så dom 145hk jag hade gissat / hoppats på är nog inte alls långt från sanningen.

Sen är Eriks bänk (enligt Roffe här ovan) aningen snäll med siffrorna så en annan bänk skulle förmodligen ge en betydligt högre siffra. Men en snål bänk är bättre än en generös. Då slipper man känna sig lurad om den levererar "fel" på pappret.

Nåja, jag är skitnöjd och hojen låter så sjukt brutal när man gasar på.

Sen hamnade jag i samma liga som Jörgens HD med att avgassystemet får saker i omgivningen att ramla eller helt enkelt gå sönder. En skåp till höger om hojen öppnade sig helt spontant och det föll ut en massa saker. Allt på grund av ljudet. :D

Film som utlovat. Ska tanka in ett klipp från brorsans kamera också. Den har eventuellt lite bättre ljud.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Lite brusigt men f*n vilket sound. :tummenupp

Ja, mobilen har inte värsta ljudupptagningen direkt men jag tycker det blev bra ändå. Ger ändå en uppfattning om hur mycket den låter. :D

Vad gäller "soundet" så är det definitivt maffigt. Trycket från ljudet känns i hela kroppen, ungefär som när man är på dragrace och det rullar ut någon fet Altred eller Top Doorslammer bil. Underbar känsla kombinerat med lite adrenalin och nervositet. :tummenupp

Grattis:tummenupp

Nog med smalltalk - Schas med Dig ut i garaget och bestycka om. Bums:mad:

:D

Tack och bock! Visst fasen ska det fixas munstycken. Ska fixa lite småtjafs nu sen blir det bänkning igen så fort det här förbaskade regnet försvinner. :)

Du skulle ha sett hur det såg ut vid sjön i Norrfjärden. Säkert över en meter för högt vattenstånd. Var nästan vatten uppe på vägen. :näsblod

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Håller på att ropa hem lite grejjer på eBay just nu.

Först blev det ett par nya fotpinnar från Harris.

http://www.ebay.co.uk/itm/110748912219?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

När vi var i Finland på Kemora hade jag rätt mycket problem med markfrigång vid just fotpinnarna (även om jag hängde av så mycket det gick) så nu har jag tänkt åtgärda detta med att flytta om pinnarna och sätta dom lite högre. Då får jag på samma gång lite bättre grepp om tanken på hojen i och med att mina knän kommer lite högre upp.

När på bud-listan är en framfälg till Kawan som jag hoppas kunna vinna och sist men inte minst än det en liten grej som jag velat ha själv en lägre tid, både av praktiska och estetiska skäl. :)

Mer info om det om / när jag lyckas vinna budgivningen.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Här kommer lite bilder på spisen.

"Trivselportningen":

DSC_0001-58.jpg

DSC_0004-56.jpg

Eländet i bitar. Ska packa ner allt i påsar och lådor imorn. Kolvarna säljer jag nog.

DSC_0005-51.jpg

DSC_0008-41.jpg

Lite småslitage men i största allmänhet ser allt riktigt fint ut. Väl värt pengarna. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Lyckades inte buda hem en uppsättning med extrafälgar igår. eBay har ändrat sitt system sen senast jag köpte nåt från England så det stod bara "Tyvärr så kan inte detta föremål skickas till Sverige." när jag skulle lägga bud. Dymag-fälgarna i fråga var kompletta med skivor och allt, bolt-on på min hoj. Dom slutade på £520, ungefär 20000kr rabatt jämfört med att köpa nytt (inklusive skivor då). :huvet

Idag fick jag dock min revansch och budade hem en Astralite framfälg med flytande bromsskivor i kanonskick för £180. Skulle bara ha haft tag i en till Astralite bakfälg, då har jag två uppsättningar sånna. Fina fälgar det där. :tummenupp

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Grattis

Har oxå haft trevligt idag.
Var ute å tjyvåkte lite med en obesiktad, men väldigt trevlig, lätt trimmad GSX1100 motor i en väldigt kompakt byggd aluminiumram :D

Bifogat

• logo.JPG
    logo.JPG
    2.4 KB · Visningar: 1,727
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Fan vad kul Jörgen! :)

Ska bli kul att se den i person. På tal om just det. Ska ner till Stockholm den 31:a Oktober och vara där hela veckan. Finns det rum för ett garagebesök månne?

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Fan vad kul Jörgen! :)

Ska bli kul att se den i person. På tal om just det. Ska ner till Stockholm den 31:a Oktober och vara där hela veckan. Finns det rum för ett garagebesök månne?

Om jag röjjer lite så ska det nog gå att vara två pers där samtidigt.
:krama

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Om jag röjjer lite så ska det nog gå att vara två pers där samtidigt.
:krama

Hahaha, det låter bra! :tummenupp

För att vara lite on-topic samtidigt...

Rev isär det resterande av motorn häromdan. Fy fasen så simpla motorer GSX1100:eek:rna är. Är knappt några delar i dom. :näsblod

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Hahaha, det låter bra! :tummenupp

För att vara lite on-topic samtidigt...

Rev isär det resterande av motorn häromdan. Fy fasen så simpla motorer GSX1100:eek:rna är. Är knappt några delar i dom. :näsblod

Som en gammal B18, fast med överliggande kammar :D

Kanske har ett nytt bygge på G då oxå. Vi får se :D
Välkommen

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Som en gammal B18, fast med överliggande kammar :D

Kanske har ett nytt bygge på G då oxå. Vi får se :D
Välkommen

Precis. Få saker som kan börja strula. :D

Nytt projekt? Nu tror jag allt du får slå en signal på telefon och berätta. Ska bara stoppa i mig frukost (sjusovare...).

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Precis. Få saker som kan börja strula. :D

Nytt projekt? Nu tror jag allt du får slå en signal på telefon och berätta. Ska bara stoppa i mig frukost (sjusovare...).

Har ett par tre stycken som står å väntar. Hoppas att jag har hunnit börja på ett av dom då. Ev. med en byggtåd, vi får se. Inget speciellt dock, bara gamla GSX & Katanor som ska moddas.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Beställde just lite skojjiga grejjer från Japan. Får se om det blir lika fint som jag tänkt mig. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Fick hem Harris fotpinnarna nu i eftermiddag. Riktigt fina var dom. Börjat lite smått att snickra på adapterplattor, fast det krävs lite trial and error för att hitta en bra position på dom.

DSC_0010-33.jpg

Kommer bli kanonfint tror jag. :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Bestyckade om förgasarna lite igår och tog mig en provtur för en liten stund sedan. Känns betydligt bättre nu.

Tidigare tog det stopp på 4:an vid ca 170, nu drar den lika hårt vid 170 som den gör vid 210 och det finns bra mycket mer att ge och det bara på 4:ans växel. Toppfarten på 5:an blir m.a.o. ruskigt hög. Mer än så provade jag inte av ren feghet, speciellt utan kåpan fram. Vinddraget kombinerat med motorns råstyrka gör att man få klamra sig fast med hela kroppen i hojen för att inte halka av, nåt som blir väldigt krampaktigt.

Sen är väl förfarandet i sig inte strikt lagligt... :glömdet

Nåja, ska slå Erik en signal och höra om att eventuellt bänka om hojen på onsdag. Då ska den banne mig ge över 140hk. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...