Yoshimura GSX1230R Projekt

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Ja. Visst fasen var det skönt med Laverda-styret när vi var och körde i Finland men det kändes som att jag fick nog så mycket tyngd på händerna. Ska prova med det här och se hur det blir, lite utav en "gyllende medelväg". :)

Finns ju alltid andra tillfällen vi kan ses. Får ta mig söderut nån gång nästa sommar. Då får du bjuda på kaffe. :tummenupp

Du är mycket välkommen att hälsa på här i Småland. Finns många roliga vägar också:tummenupp. Som du kanske såg i tråden var Maggy ner och hälsade på. Jag kommer nog förbi i Piteå nästa sommar. Fast då får du låta bli att krascha hojen först.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du är mycket välkommen att hälsa på här i Småland. Finns många roliga vägar också:tummenupp. Som du kanske såg i tråden var Maggy ner och hälsade på. Jag kommer nog förbi i Piteå nästa sommar. Fast då får du låta bli att krascha hojen först.

Låter bra. :)

Jag lovar och svär att hojen ska hålla sig på hjulen nästa sommar, samt att den ska vara färdig. :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Otroligt!

Har följt ditt bygge på avstånd och tycker det är beundransvärt att du inte tappar fokus när det gäller ett sånt maratonbygge!

Tycker även att ditt kunnande i svets, mek, svarv och fräs verkar helt komplett! Ett tips är att visa tråden vid en eventuell framtida anställlningsintervju, du får jobb direkt!!

Imponerande!

(även om jag tycker farsans XJR var ett mer tilltalande grundmaterial...)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hur går det med läkningen? Var det ngt fel med det spretande fingret?

Har du läkt så är ju nyfikenheten stor beträffande mc-rehabiliteringen. Har det någonsin gått så långt mellan uppdateringarna i denna digra tråd?

Krya på dig, gosse!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur går det med läkningen? Var det ngt fel med det spretande fingret?

Har du läkt så är ju nyfikenheten stor beträffande mc-rehabiliteringen. Har det någonsin gått så långt mellan uppdateringarna i denna digra tråd?

Krya på dig, gosse!

Jodå, det går bara fint. Fingrarna funkar bra bortsett från att dom är lite krokiga så jag har mest varit ute och kört när tillfälle funnits istället för att mecka med min hoj.

Vad gäller hojen så har jag pysslat lite med den och hoppas ha den registreringsbesiktad rätt snart. Ska pilla dit den nya regulatorn här i dagarna och hoppas jag lyckas få tag i en ny generatorkåpa, sen är det i princip bara tuta och köra.

Ska även beställa efter lite nya grejjer till den, bland annat en ny gasrulle och gasvajrar eftersom jag inte har 100% fri rörlighet i gasreglaget.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Såja, nu börjar hojen närma sig gatan igen. Fick nya generatorkåpan igår och idag har jag pillat dit den nya regulatorn. Efter det blir det väl bara att skruva på alla besiktningsgrejjer och satsa på att få iväg hojen till bilprovningen innan säsongen är över.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu jäklar.

Startade upp hojen ikväll för första gången efter vurpan i Finland. Fungerar finfint. Nya regulatorn är precis som jag förväntade mig; grymt bra! Laddade bra över 12.5V jämfört med dom tidigare 0V.

Nu ska jag pyssla till dom sista småsakerna i veckan (fast med mätare igen) sen blir det en sväng förbi Erik Marklund för bänkning. Hoppas på 145-150 hästar. Mer vore inte dumt det heller...

Kommer väl med film och sånt mot slutet av veckan förhoppningsvis. Den här gången ska jag inte glömma. Ska tvärt om låna en riktig kamera så det går att filma. :)

Sen blir det att lägga krutet på att få den reg. besiktad. Återstår dock att se om jag hinner med det. Skulle ha snickrat till en besiktningsljuddämpare.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Nu jäklar.

Startade upp hojen ikväll för första gången efter vurpan i Finland. Fungerar finfint. Nya regulatorn är precis som jag förväntade mig; grymt bra! Laddade bra över 12.5V jämfört med dom tidigare 0V.

Nu ska jag pyssla till dom sista småsakerna i veckan (fast med mätare igen) sen blir det en sväng förbi Erik Marklund för bänkning. Hoppas på 145-150 hästar. Mer vore inte dumt det heller...

Kommer väl med film och sånt mot slutet av veckan förhoppningsvis. Den här gången ska jag inte glömma. Ska tvärt om låna en riktig kamera så det går att filma. :)

Sen blir det att lägga krutet på att få den reg. besiktad. Återstår dock att se om jag hinner med det. Skulle ha snickrat till en besiktningsljuddämpare.

fan va du sliter,riktigt fint och roligt att följa din tråd
jag tror 144 hästar:tummenupp
mvh peter
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Såja, nu börjar hojen närma sig gatan igen. Fick nya generatorkåpan igår och idag har jag pillat dit den nya regulatorn. Efter det blir det väl bara att skruva på alla besiktningsgrejjer och satsa på att få iväg hojen till bilprovningen innan säsongen är över.

Besiktning och bänkning, sen riva för knullputs 2012 !:tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Äh, skit i putsen, Du vill ju använda prylarna också:)

Var nöjd med 142 pållar på bakhjulet, montera kolfiberskydd på motorkåporna så slipper Du skrapmärken och kör sedan allt vad Du hinner och orkar medan andra ligger och steker på Beach 2012...

Soppa och däck, det är vad Hr L satsar bäst på under kommande säsong. Däcksvärmare lånar Du av mig:)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Äh, skit i putsen, Du vill ju använda prylarna också:)

Var nöjd med 142 pållar på bakhjulet, montera kolfiberskydd på motorkåporna så slipper Du skrapmärken och kör sedan allt vad Du hinner och orkar medan andra ligger och steker på Beach 2012...

Soppa och däck, det är vad Hr L satsar bäst på under kommande säsong. Däcksvärmare lånar Du av mig:)

Vad skulle jag göra utan dina visdomsord Roffe. :D

Att skita i putsen blir det definitivt. Bryr jag mig för mycket om den börjar jag bara att gråta, eller så blir jag som Hoppelainen. Några skavanker här eller där gör inget, då ser man att den används som det är tänkt. :tummenupp

Kolfiberkåpor har jag tänkt börja snickra på i början av nästa vecka. Ska bara ha tag i lite material.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu är allt mer eller mindre klart för bänkning. Ska sträcka kedjan lämpligt och fylla på en skvätt olja sen är det bara att dra iväg den på släp ut till MC Xpress i Altersbruk.

Kopplade i mätaren för första gången efter att den varit på rep och den fungerade felfritt. Visade sig även att varningslampan för låg oljenivå fungerade (visar ju inget när man har fullt med olja). Måste dock ladda in min setup på den igen så att den visar rätt saker.

Bilder och film på fredag! :)
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top