Yoshimura GSX1230R Projekt

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag kanske har missat att du skrivit det tidigare men jag orkar inte kolla igenom 98 sidor så; Vilken/vilka färger har du tänkt lacka hojen i?

Jag hoppas på 70-80 tals regnbågslack:)

Hursom har du en sjukt fin hoj!:tummenupp

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nån gång i Augusti hoppas jag. Ska börja med lacken och skicka sadel på omklädning nu i slutet av månaden när jag kommer tillbaka från Finland (den 21:a). :)
Ja det var fan i mig på tiden att du slutade plåga det stackars fåret!:tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hittade varför regulatorn inte laddade när jag skulle installera låne-regulatorn som jag fått låna av katana83: pluskabeln mellan batteriet och huvudsäkringen hade brunnit av. :näsblod

Varför hade den då gjort det?

Jo, när hojen var besiktad och klar blev den lite halvgrinig och ville inte starta (för lite ström). Då bestämde vi oss för att det var en bra idé att skrämma igång den med en sån där start-booster grej som gör att startmotorn snurrar som en symaskin... :glömdet

Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hittade varför regulatorn inte laddade när jag skulle installera låne-regulatorn som jag fått låna av katana83: pluskabeln mellan regulatorn och huvudsäkringen hade brunnit av. :näsblod

Varför hade den då gjort det?

Jo, när hojen var besiktad och klar blev den lite halvgrinig och ville inte starta (för lite ström). Då bestämde vi oss för att det var en bra idé att skrämma igång den med en sån där start-booster grej som gör att startmotorn snurrar som en symaskin... :glömdet

Inkopplad på fel ställe då eller
märklig väg för strömmen annars

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Inkopplad på fel ställe då eller
märklig väg för strömmen annars

Oj, vänta nu. Måste vara pluspolen från batteriet till startrelät. :näsblod

Trött när jag skrev inlägget... :död

Hursomhelst, där var problemet. Ska titta vidare på det idag när jag river av toppen för att stoppa dit ny packning.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Såja, då var toppen avplockad och allt inspekterat.

Allt ser kanonfint ut. Kolvarna är superfina, stiften superfina, inga synliga läckage eller något sånt. Möjligen går den lite fett på låga varv men det handlar bara om lite finjusteringar.

Nu ska jag fixa en Helicoil till toppen (sitter en liten M6 som håller ihop topp och cylinder i framkant) sen blir det att bulta ihop allt med den nya packningen monterad. Ska även fixa det sista med elen så att allt är problemfritt (sätta silikon på flatstiften till spolarna för att förhindra överslag).

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Såja, då var toppen avplockad och allt inspekterat.

Allt ser kanonfint ut. Kolvarna är superfina, stiften superfina, inga synliga läckage eller något sånt. Möjligen går den lite fett på låga varv men det handlar bara om lite finjusteringar.

Nu ska jag fixa en Helicoil till toppen (sitter en liten M6 som håller ihop topp och cylinder i framkant) sen blir det att bulta ihop allt med den nya packningen monterad. Ska även fixa det sista med elen så att allt är problemfritt (sätta silikon på flatstiften till spolarna för att förhindra överslag).

Kopparpackning igen?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
...men hade du läckage nu igen?

Ja, det fuktade fortfarande olja i framkant av cylindern där den lilla M6:an sitter (med kopparpackningen). Nu har jag dragit dit en Helicoil-gänga och stoppat dit den nya packningen så allt ska förhoppningsvis vara bra nu. Är ju som sagt svårt att få en kopparpackning riktigt tät utan att o-ringa både oljekanaler och foder.

Ska bulta in kammarna nu och stoppa tillbaka resten av sakerna sen blir det provstart / provtur för att se om det håller tätt.

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Jeg kjørte i mange år med 83mm borring och original toppackning som Motospeed borrade ut til 83mm uten et enda droppe olje.
Som mest hadde jeg 220 HP på McXpress sin superflow dyno ( Alf mente det var noe galt med dynoen och justerte den men det ble 220 hk uansett :) ) men det var med Lectron forgasare. Med Mikuni 40mm och 12-1 i komp lå jeg rundt 190 hk.
Og alt uten oljelekkasje.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...