Viktor L
Moderator
Ja fy satiken vad hojen går.
Packningen läker ingen olja nu så jag utgår ifrån att det bara har varit olja som smugit ut från nånstans men att det tätat av sig självt nu. Ska efterdra toppen några Nm till men sen får det vara. Stålpackningen kan jag ha utifall att den behövs.
Tog en lite längre sväng nu i samband med att jag tankade upp den. Hanterar som en dröm i kurvor. Känns verkligen som att hojen är byggd för mig, allt är bara rätt. Drog på en kort bit efter E4:an för att se om det finns några resurser i spisen och det finns uppenbarligen mycket att ge. 7700 varv på trean så gör den ca 198km/h.
Vid varvstoppen på 10500 varv borde det gå undan duktigt på bana m.a.o.
Däremot kvarstår det märkliga fenomenet med ingen effekt på 4:ans växel. Jag låg och tuffade på i bra fart och petade i fyran för att se hur långt det gick att dra på den men det blir tvärstopp vid ungefär 180km/h. Den börjar inte gå dåligt eller tappa ork - det händer helt enkelt ingenting. Petar jag då in trean igen och drar på ordentligt och sen i med fyran händer samma sak igen. Den ligger bara kvar och tuffar i samma hastighet som när jag växlade upp ifrån trean. Femman tycks lida av ungefär samma problem.
Tagit upp det där med växlarna förr men kommer inte ihåg vad folk hade för förslag på vad det kunde bero på. Nån som har nya synpunkter? Utväxling i dagsläget är 17/40, original är det nog 15/45, fast då med 630 kedja och inte 520 som jag har nu.
Packningen läker ingen olja nu så jag utgår ifrån att det bara har varit olja som smugit ut från nånstans men att det tätat av sig självt nu. Ska efterdra toppen några Nm till men sen får det vara. Stålpackningen kan jag ha utifall att den behövs.
Tog en lite längre sväng nu i samband med att jag tankade upp den. Hanterar som en dröm i kurvor. Känns verkligen som att hojen är byggd för mig, allt är bara rätt. Drog på en kort bit efter E4:an för att se om det finns några resurser i spisen och det finns uppenbarligen mycket att ge. 7700 varv på trean så gör den ca 198km/h.
Vid varvstoppen på 10500 varv borde det gå undan duktigt på bana m.a.o.
Däremot kvarstår det märkliga fenomenet med ingen effekt på 4:ans växel. Jag låg och tuffade på i bra fart och petade i fyran för att se hur långt det gick att dra på den men det blir tvärstopp vid ungefär 180km/h. Den börjar inte gå dåligt eller tappa ork - det händer helt enkelt ingenting. Petar jag då in trean igen och drar på ordentligt och sen i med fyran händer samma sak igen. Den ligger bara kvar och tuffar i samma hastighet som när jag växlade upp ifrån trean. Femman tycks lida av ungefär samma problem.
Tagit upp det där med växlarna förr men kommer inte ihåg vad folk hade för förslag på vad det kunde bero på. Nån som har nya synpunkter? Utväxling i dagsläget är 17/40, original är det nog 15/45, fast då med 630 kedja och inte 520 som jag har nu.
Last edited: