Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
den kommer bli helt underbart vacker den där cykeln.. bra jobbat..

Tackar och bockar. Har fått sålt den där jäkla CD spelaren nu samt att det rullat in lite studiebidrag från skolan, så som det ser ut nu har jag alla pengar jag kommer att behöva för att slutföra bygget. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hämtade alla klibbor idag. Fick fyra utav varje så jag kunde inte hålla mig från att provmontera på en sida.

DSC_0006-2-1.jpg

DSC_0001-7.jpg

Kommer se jäkla fint ut med vit lack! :tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Gött!

Ser riktigt bra ut

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Coolt som natas:tummenupp

Du kör svart sadel eller?

Ja, det kommer bli svart sadel. :)

Ska försöka hinna titta förbi hon som ska göra sadeln i veckan. Ska sätta mig och skissa lite på hur den ska se ut.

Gött!

Ser riktigt bra ut

Tror det kan bli riktigt bra. :tummenupp

Längtar tills jag får sidokåpan till tändningen med Yoshimura infräst. Kommer se riktigt trevligt ut tror jag.

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Svart med vita dubbelsömmar? Kraftigare modell (tyget på dynan)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Svart med vita dubbelsömmar? Kraftigare modell (tyget på dynan)

Blir nog svart med svart.

Typ som den här Fast Freddie Suzuki/Honda-bastarden har. Kan förövrigt vara världens snyggaste hojbygge oavsett kategori. One-of svarteloxerad aluminium rörram + allt annat godis man kan tänka sig vilja ha på en hoj.

IMG_0342.jpg

Gav_Frame_Sep_1_08_024.jpg

Och nej, det är inte nån posörhoj som står på trailer. :tummenupp

P1020451.jpg

Synd att det är så dyrt att bygga nåt sånt där. :D

Men sadeln blir nog i princip likadan som den ovan. Jäkligt snygg.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Tittade förbi hon som ska klä om sadeln igår och lade fram hur jag ville ha det. Hittade rätt tyg och allt (vattenavstötande var det också, mycket bra). Kom dock på i efterhand när jag lämnat av den att det kanske var onödigt att lämna den hos henne när hon sa "Kan dröja tills i februari, blir då garanterat inte före jul.". Ska åka förbi och hämta den igen imorn, behöver den för mock-up och när bakramen ska byggas om.

Idag beställde jag också en viktig detalj till hojen: lyset. Fick bli en 7" lykta från tyska GSG-Mototechnik. Riktigt snygg. Stod mellan den här och en 6,5" lykta från LSL, men formen på den var mer typisk för en caféracer eller flattrack än en street/strip-hoj.

y%20028.jpg

Väldigt neutral och stilren. Den kromade kanten blir dock att blästra och måla svart. Inget krom här inte!* :tummenupp

y%20044.jpg

Övervägde att köpa dom tillhörande fästena (som är på bilden) men kände att 1200kr var lite magstarkt. Har ju en kompis som kan skära ut med laser, annars kan man ju alltid fila till något själv. :)

Åt farsgubben blev det något betydligt mindre eftersom han i princip är klar med hojen. Han fick oljepluggs adaptrar till tråget på motorn för att få dit AN8-slangkopplingar. Ska stoppas på lite finare slangar och en större kylare är det tänkt.

Plockade av ventilkåpan idag för att kolla om det fortfarande sitter strypkammar i den (-10hk lite drygt), väntar nu på besked från dom som är bevandrade i GSX motorer om det verkligen är strypkammar. Visar det sig vara det så blir det nog att byta upp sig.

Passade även på att ta bort insugsgummina och då visade det sig att dom på 2:an och 3:ans cylinder hade övergått från gummi till bakelit. Sprack bara jag tittade på dom. Inte undra på att den haft andningsproblem vid gaspådrag efter en stunds körning. :död

Väntar fortfarande att höra ifrån han med Öhlins dämparna (dröjer väl en vecka eller två till kanske) om det blir någon affär. Håller tummarna, vore inte illa med ett par fullt justerbara. Farsan blir nog grön av avund. :D

2taktarn här på forumet tog sig en titt förbi igårkväll. Kom överens om att vi ska byta lite tjänster. Jag blästrar så gör han gaffelkronor. Ska bara rita upp en lämplig design, tur man har kunniga kompisar i rätt yrken i sin bekantskapskrets. :)

Ledsen att det bara blev en liten statusrapport för stunden. Ska se om vi tar ner hojen på farsans jobb och börjar svetsa avgassystem i helgen. Hade en liten mock-up session i garaget nyss så vi vet på ett ungefär hur det ska kapas och hur det ska se ut. Ska titta förbi Turbo Marklund imorn för att se om han har några lämpliga böjar, har bara en hemma.

*blankpolerat går dock bra!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Vad fick du ge för lyktan?
Grymt snygg!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ville bara vara med på ett hörn och hålla med om att lyktan var vansinnigt stilig. Tänkte att det kanske skulle funka att matta ner ringen i stället för att måla den svart. Beroende på vad det är för material förstås, men matt (borstad) aluminuim är ju väldigt fint. Bara en tanke.

Och just det, allt annat ser väldigt bra ut också.:tummenupp

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Strålande!

Både lyktan och hållarna är fan riktigt snygga

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
När man inte är någon supa-människa (i princip nykterist numera) så sitter man hemma på allhelgona och pysslar istället för att festa. Kan ju tyckas vara asocialt men jag njuter betydligt mer när jag pillar på med byggmodeller, hojar eller något annat än vad jag gör när jag har en promille i blodet. :död

Detta var kvällens pyssel: rita gaffelkrona.

DSC_0004-5.jpg

Lite småändringar på diverse mått kommer nog att göras men formen kommer att vara som på bilden. Blir lite åt gamla superbike hållet; kantigt men funktionellt. En försänkt M8 insex i vardera ända av kronan. Kommer att bli kanon med Micke bakom fräsen. :tummenupp

Kommer fräsas ur en 20mm tjock aluminiumplanka. Nedre kronan kommer fräsas ur spillbiten från sträckarblocken. 40mm tjock alltså.

Nu ska jag bara rita en likadan krona fast med lite grövre dimensioner. Ska fixa lite material imorn så kanske man kan lämna bort ritningarna i veckan så han får börja fräsa. Är ju lite jobb att göra dom ändå.

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
När man inte är någon supa-människa (i princip nykterist numera) så sitter man hemma på allhelgona och pysslar istället för att festa. Kan ju tyckas vara asocialt men jag njuter betydligt mer när jag pillar på med byggmodeller, hojar eller något annat än vad jag gör när jag har en promille i blodet. :död

Detta var kvällens pyssel: rita gaffelkrona.

Lite småändringar på diverse mått kommer nog att göras men formen kommer att vara som på bilden. Blir lite åt gamla superbike hållet; kantigt men funktionellt. En försänkt M8 insex i vardera ända av kronan. Kommer att bli kanon med Micke bakom fräsen. :tummenupp

Kommer fräsas ur en 20mm tjock aluminiumplanka. Nedre kronan kommer fräsas ur spillbiten från sträckarblocken. 40mm tjock alltså.

Nu ska jag bara rita en likadan krona fast med lite grövre dimensioner. Ska fixa lite material imorn så kanske man kan lämna bort ritningarna i veckan så han får börja fräsa. Är ju lite jobb att göra dom ändå.

Kanon jag föredrad dock fyllan men om du behöver nåt i 3d så säg till..alltså ritat:tummenupp Går ju lite snabbare att bereda i fräsen om man nu har nåt cam progg dvs,,,

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA