Yoshimura GSX1230R Projekt

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag slapp gråta!

Eller ska jag säga, jag slapp gråta av sorg, istället grät jag av glädje. :D

Tycker det passar in riktigt bra.

Håller med. :tummenupp Mycket snygg ljuddämpare!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fan så gött! Bra jobbat :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ha ha ha,var nog lite morgontrott som missade den dar monstersvingen.Ser inte ut att bli nagra problem.Ett tips ang offsetdrev.Dom e svindyra o d funkar lika bra med ett rakt drev o en distans innanfor sa lange man haller sig innanfor splinesen bara.

Haha.

Kanske kör med snikvarianten och bara gör en distans. Får se hur ekonomin ser ut framöver när det blir aktuellt. En del jobb med svingen fortfarande för att få den på plats där den ska vara. :tummenupp

Tänk nu på att Yamahan har "öggla" och suzuki har "gaffel" i nedre fästet på stötdämparna. Tänk även på avståndet mellan stötdämparfjädern och kedjan

Jodå, allt kommer att tas i beaktning. Ska då försöka om inte annat. :D

DSCN0984.jpg


DSCN0979.jpg


Blev då riktigt bra på farsgubbens hoj när vi monterade på en R1-sving på hans (enkelstuds original).

Håller med. :tummenupp Mycket snygg ljuddämpare!

Ja, väldigt! :yoparty

Fan så gött! Bra jobbat :)

Får se då om skeptikern från några sidor tillbaka blir konverterad också. :D
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Håller med snyggt avgas:tummenupp Svingen lär ju med bli bra.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag kan inte se en enda bild längre som du har lagt upp varken i den här tråden eller i katana/GSX 1100 tråden.

Det står något om att uppgradera photobucket.

Publicerar du dina bilder med det eller vad är felet?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag kan inte se en enda bild längre som du har lagt upp varken i den här tråden eller i katana/GSX 1100 tråden.

Det står något om att uppgradera photobucket.

Publicerar du dina bilder med det eller vad är felet?

Aha. Då har jag förmodligen "övertrasserat" min bandbredd för oktober månad. Man tillåts bara några hundra megabyte i bandbredd varje månad.

Köpt ett Premiumkonto nu så alla bilder ska fungera igen. :tummenupp
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
den där ljuddämparn va bra mycket snyggare därbak en den gammla..
kolla bara så att den inte tar i, kanske du skjutsar nångång.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
den där ljuddämparn va bra mycket snyggare därbak en den gammla..
kolla bara så att den inte tar i, kanske du skjutsar nångång.

Mjo, det blev ju en viss skillnad. :D

Dämparen ska upp ungefär 20mm till men jag tror det ska klara sig fint med frigången för däcket. Måste nog köra i ett riktigt potthål med en extra tjockis på hojen om det ska ta i. Vill minnas att Öhlinarna har ungefär 70mm slaglängd och det är då säkert 100mm mellan däck och dämpare.

Sen bygger jag inte riktigt med passagerare i åtanke. Det ska kunna gå att skjutsa, men det är förmodligen ingenting jag kommer att göra några längre sträckor. Det blir en ego-hoj. :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Mjo, det blev ju en viss skillnad. :D

Dämparen ska upp ungefär 20mm till men jag tror det ska klara sig fint med frigången för däcket. Måste nog köra i ett riktigt potthål med en extra tjockis på hojen om det ska ta i. Vill minnas att Öhlinarna har ungefär 70mm slaglängd och det är då säkert 100mm mellan däck och dämpare.

Sen bygger jag inte riktigt med passagerare i åtanke. Det ska kunna gå att skjutsa, men det är förmodligen ingenting jag kommer att göra några längre sträckor. Det blir en ego-hoj. :tummenupp

jo de fatta jag men står där en tjej o säger, ohh va kul de skulle vara så är de färdiegat :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
jo de fatta jag men står där en tjej o säger, ohh va kul de skulle vara så är de färdiegat :D

Tjej? Äsch, kostar ju ännu mer pengar än hojen att ha sånt. :D

Nog tror jag bakändan från någon rar tös ska rymmas på sadeln. :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Tjej? Äsch, kostar ju ännu mer pengar än hojen att ha sånt. :D

Nog tror jag bakändan från någon rar tös ska rymmas på sadeln. :tummenupp

Jag kan inte skjutsa på nån hoj däremot så hat tjejen en egen= mycket bra lösning på problem:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag kan inte skjutsa på nån hoj däremot så hat tjejen en egen= mycket bra lösning på problem:tummenupp

Detta eviga problem med att bygga solo-hoj. Verkar dock vara enklare att leva med en ful bakdel på hojen än att hitta en vettig tös som själv kör:huvet
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Detta eviga problem med att bygga solo-hoj. Verkar dock vara enklare att leva med en ful bakdel på hojen än att hitta en vettig tös som själv kör:huvet

Det gjorde inte min från början jag bara skjutsade som en fitta & enda sättet att få se mig på sommrarna utan att headbanga in i min hjälm var just att skaffa egen hoj:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det gjorde inte min från början jag bara skjutsade som en fitta & enda sättet att få se mig på sommrarna utan att headbanga in i min hjälm var just att skaffa egen hoj:tummenupp

Hahaha, modigt gjort. Kunde ju slutat med blåa kroppsdelar det där:D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Idag har jag pysslat med att putsa och sanda en jäkla massa. Tanken ser helt OK ut nu då jag fyllt i slitsarna för tankpadsen. Behövs lite mer spackel men det närmar sig. :)

DSC_0026-4.jpg


Ska bli roligt att få lite ny lack på det. :tummenupp

Passade också på att låna en av farsgubbens dämpare igen för lite mock-up. Ser riktigt bra ut tycker jag. Ska vinklas lite mer framåt men det är tanken som räknas.

DSC_0006-27.jpg


DSC_0011-26.jpg


DSC_0015-16.jpg


Blir nog att jag skippar Dymagfälgen dock. Det drar iväg på tok för mycket pengar på saker som jag egentligen inte behöver. XJR fälgarna ser helt OK ut tycker jag och jag har inte råd att slänga ut 5-10 000kr på fälgar när jag får typ allt jag kan tänkas behöva till hojen för att slutföra bygget för dom pengarna. Dymagfälgar kan jag köpa nästa år.

Däremot så beställde jag en ny motorkåpa till tändningen. Kommer vara fräst ヨシムラ på den. Ser riktigt sexigt ut. Kan se lite smakprov på en del andra kåpor han gör på www.shedofdoom.com. £70 dock så det är ju inte helt gratis, men det ger ju motorn en helt annan karaktär! :yoparty
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tanken blir grymt bra.Håll me om att det blir lite katanastuk när man lägger igen tankpadsen?? .Keep up the good work dude. mvh//jacke

Även om det säkert e ganska omöjligt rent tekniskt så skulle jag personligen vilja byta plats med baklyset o slutburken,Den skulle va totalgrym om den fick ligga överst under cutsen. mvh//jacke

A'la honda typ,burken mot cutsen o sen 2 snedställda rader med dioder på var sida om den som dessutom får multifunktion,blinkers o bak o bromslýse i ett typ.
 
Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vet inte om detta e till nån hjälp,men du kanske hajar iaf. mvh//jacke
 

Bifogat

  • DSC_0015-16.jpg
    DSC_0015-16.jpg
    111.4 KB · Visningar: 309

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tanken blir grymt bra.Håll me om att det blir lite katanastuk när man lägger igen tankpadsen?? .Keep up the good work dude. mvh//jacke

Även om det säkert e ganska omöjligt rent tekniskt så skulle jag personligen vilja byta plats med baklyset o slutburken,Den skulle va totalgrym om den fick ligga överst under cutsen. mvh//jacke

A'la honda typ,burken mot cutsen o sen 2 snedställda rader med dioder på var sida om den som dessutom får multifunktion,blinkers o bak o bromslýse i ett typ.

Nu då du säger det så blir det lite Katana över den. :tummenupp

Tror det blir besvärligt att byta plats på lyset och dämparen, rätt tight där under redan nu då jag bara spänt fast den lite lätt. Sen tror jag det skulle se lite underligt ut när inte lyset följer formen av ljuddämparen. :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
nja,tanken var inte att du skulle anvanda det dar lyset isf.Utan bygga diodramper i dom lila falten jag sa vackert ritade ut:D Tvinga mig inte att forsoka rita ut d i paint.:gnissla
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
nja,tanken var inte att du skulle anvanda det dar lyset isf.Utan bygga diodramper i dom lila falten jag sa vackert ritade ut:D Tvinga mig inte att forsoka rita ut d i paint.:gnissla

Då är jag med på noterna. :tummenupp

Kan bli besvärligt att bygga diodramper som passar. Har ingen lust att hålla på löda en hel vinter. :död
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top