OK! Ska ta mig en titt på vad det kan kosta.
Sen finns ju som du säger möjligheten att svarva, men enklast är ju helt klart att köpa färdiga som passar rakt av, nog för att jag har en bekant med tillgång till CNC-svarvar och fräsar.
Ja, 2000kr för bakfälgen i det skicket är inte alls dumt. Kompisen med en Lawson Kawa replika betalade däromkring för en betydligt taskigare Marvic fälg som jag blästrade åt han för ett tag sedan. Magnesiumet var ganska kraftigt angripet på en del ställen.
Kom också fram igår till att jag bara kan låna farsgubbens Öhlinare från hans XJR för att måtta in dom nya infästningarna. Är ju dom dämparna jag ska ha ändå. Då kan jag gott invänta ett par dämpare till rätt pris.
Ingen fara, svingen jag har är väl i princip dubbelt så bred som originalsvingen.
Har en 5½ fälg i den just nu och som det vekar (preliminärt) så har den i princip samma mått som Dymagfälgen. 530 kedja blir det dock och även ett offsetdrev fram. Får nog på ett 190 däck om jag vill men det blir lite tight mot kedjan. Annars ska det klara sig rätt bra tror jag. Behöver då inte hugga i ramen.