Ett smakråd innan lack.Plasta igen dom där uttagen för "tankskydden" när du ändå håller på.Dom brukar bara lossna titt o tätt iaf.Får mycket smäckrare limjer på köpet.Jag har gjort så på dom 84r jag byggt tidigare iaf.Kan lägga in en bild om jag hittar den. mvh//jacke
Ser ju riktigt jävla hårdrock ut med dämparen under sadeln.
Om det är möjligt att lösa, kör på det!
Skrota kåpan och häng dit en turbo istället
Jag bottnade med glasfiberspackel,o sen lite finspackel på topp.Mycket snabbare o lättare än o svetsa.Höll jättebra.Tror d finns bilder på min ena-84 i nån annan tråd redan,men jag ska se om jag lyckas scanna in dom igen annars.
Siktgaller av finare sort vid grenrören kanske? Snyggt och praktiskt
Har liggandes en gammal dubbel baklampa hemma, vet inte riktigt vad för hoj den kommer från. =)
Typ dubbla fyrkanter bredvid varandra.
Men det där så bra ut. =)
Honda vtr SP1 hade såna orginal
Problemet återigen med en burk på sidan är vars jag ska sätta dom. Normalt sett skulle ju detta gå helt utmärkt, och utifrån bilden ser det ju inte ut att vara några problem överhuvudtaget.
[Svarta = avgas.
Grått = fotpinne.
Men, sanningen är den att det är så väldigt tight mellan fotpinne och sving så jag skulle behöva dra ett väldigt långt rör till ljuddämparen för att "få ut den" så att den inte tar i svingen.
Det kanske syns dåligt på bilden ovan men svingen är nästan 40mm bredare än ramen på sitt bredaste ställe. Frigången mellan ramrören till bakramen och svingen är under 10mm. Det är väldigt dåligt om utrymme för att dra avgas. Ska jag dit med ett 46mm eller 50mm rör så kommer det bara se konstigt ut eftersom tippen av ljuddämparen kommer hamna så långt bak, nästan vid hjulaxeln (beroende på läge av bakhjulet).
I princip blir det enda alternativ jag har att dra under sitsen.
Ok! Det är ju lätt att sitta och titta på bilder och tycka en massa, sen om det är praktiskt genomförbart är något annat. Mina skillz i paint svarar rätt bra upp mot dina, och det var väl något liknande jag tänkte
Personligen tycker jag inte seatpipe ser bra ut på nån hoj, det ser i mina ögon så konstigt ut när man staplar bakljus, pipa, regskylt mm på varandra som nån dagobertmacka. Ser mycket roligare ut på rena racehojar när det bara är pipan och inget annat. Hoppas du tar det som en utmaning och motbevisar mig!
Nu ska jag inte skryta om mitt eget bygge men jag tycker baken ser jäkligt porrig ut.
verkar som funkar
Jag tycker att du gör helt rätt. Du följer din egen smak och det är du som ska tycka att det är porr. Vad andra tycker är upp till dom eller hur
Håll igång din kreativitet och fortsätt att köra hårt.
Bad han även kolla om FG340-gaffeln, alltså den konventionella Öhlins gaffeln. Inte i tillverkning sedan 2007 då den var svårsåld med en prislapp på drygt 24 000 riksdaler.
Kunde finnas några liggandes sa han...
Den är ju sexig så det förslår...
En sån skulle inte vara fel att lägga rabarber på.
Vill oxå ha en. Rena porren.
Finns en tillgänglig för en rimlig summa (typ <15 000kr) så är det risk att jag rånar någon närstående i familjen samt säljer Hayabusa gaffeln jag har.
Är ju en sån där liten detalj som får alla att tappa hakan när man kommer till hojträffen.
Håller också på att jaga Öhlinarna där. Finns ett par på eBay från en demonterad XJR1300 för £299, alltså drygt 3000kr. Å andra sidan tycks säljaren vara ovillig att svara på mina meddelanden samt att bilden inte visar några direkta detaljer så det kan bli problem med att köpa dom.
Den är ju sexig så det förslår...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |