Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Om du ändå ska köra med dubbeldämpare, varför kör du inte upp avgassystemet genom dämparhålet i svingen? Måste ju finnas gott om plats där... Eller?
Annars blir du ju låst till att ha hjulet i det yttersta läget alltid. Mer eller mindre i alla fall?

Precis det jag ska göra. Kanske skrev det lite finstilt dock. :tungan

Även om jag skulle dra röret framför däcket så skulle det finnas gott om plats, det är mer en fråga om vad som ser bra ut eller inte.

Personligen tycker jag att lite mera täckande kåpor vore snyggare i det här fallet, men det är ju bara mina 5 pesetas :)

Vi får se hur det blir. Som jag sagt många gånger tidigare i tråden: kommer vara många turer fram och tillbaka innan det är klart, och det blir ju inte bättre av att jag ändrar mig stup i kvarten.

Tack för all input dock! Lättare när man kan bolla lite idéer med folk.
 

STORmogulen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Västra Götaland
Hoj
nere på 800cc tot.
Härligt bygge du håller på med! Har följt tråden i smyg ett tag nu, och det blir bara bättre och bättre :tummenupp Lycka till i guldgruvan i morgon!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Härligt bygge du håller på med! Har följt tråden i smyg ett tag nu, och det blir bara bättre och bättre :tummenupp Lycka till i guldgruvan i morgon!

Kul att det gillas! :)

Var förbi i Luleå idag och fyndade lite. För en femhundring fick jag med mig hem: sprillans nya 50mm clip-ons, GS1000 bakdel och sadel från en 70-talare samt en GSX1100 bakdel från -83.

Ska försöka få fram några halv-vettiga bilder imorn på sakerna.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lyckades ta några bilder och rita lite på ungefär hur det blir ifall jag tar GS1000 bakdelen.

DSC_0011-2-1.jpg


Vi får se hur det blir. Ska sätta mig och fundera mer senare ikväll.

DSC_0001-8.jpg


DSC_0004-6.jpg
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
du gillar buntband va :D

både gammla(hemgjorda) och detta :arsele funkar.. kör på de du känner.
 

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Ort
På landet
Hoj
XJR1300
Kul att det gillas! :)

Var förbi i Luleå idag och fyndade lite. För en femhundring fick jag med mig hem: sprillans nya 50mm clip-ons, GS1000 bakdel och sadel från en 70-talare samt en GSX1100 bakdel från -83.

Ska försöka få fram några halv-vettiga bilder imorn på sakerna.
Vad är det för ställe du handlar på?
Massor av prylar för en femhundring ju.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
du gillar buntband va :D

både gammla(hemgjorda) och detta :arsele funkar.. kör på de du känner.

Bundband is the shit. Finns inget bättre hjälpmedel när man håller på med mock-up på egen hand. Vill man spänna fast nåt (spoiler) så går det bra, vill man hänga upp nåt (stötdämpare) så går det också bra.

Universalverktyget #1.

Båda funkar men det är frågan om vad som ser bäst. Ska klura vidare på det imorn efter att jag gjort lite ärenden.

Kan väl bygga så båda passar, :tummenupp skulle man tröttna på den ena röven kan man bara åka hem lite snabbt och byta till den andra :D

Det skulle ju i och för sig gå, men infästningarna på den kantigare (hemmasnickrade) kan bli besvärliga att få på plats på GS1000 sadeln. Nåja, vi får se.

Vad är det för ställe du handlar på?
Massor av prylar för en femhundring ju.

Anders heter han. Bor en bit utanför centrala Luleå. Under 80-talet och tidigt 90-tal drev han Maco Maskin, en MC-firma där dom sålde allt i från Yamaha till Guzzi och HD. När företaget gick i konkurs i början av 90-talet så blev det kvar en hel del saker. Hyllvis med förgasare, styren, lysen, drev, startmotorer, tankar, lykthus och massor med andra delar, samt flera kompletta och fullt fungerande motorer. Det mesta är från 80-tals hojar så håller man på bygger om en gammal GSX som jag så finns allt och lite till.

Sen känner farsan han sen drygt 25 år tillbaka så dom är goda vänner och vi får bra priser när vi är och handlar.
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Ursäkta att jag lägger mej i.....igen. :D
Men jag fuskade lite i Paint och "beskar" din sadel plus ändrade linjen på sidopanelens bakkant något så att den följer ramens linje.
Tycker att GS bakdelen mkt väl kan funka också för den delen, men här iaf mitt lilla bidrag i målarkluddföreningen:
 

Bifogat

  • Test 1 moddad.JPG
    Test 1 moddad.JPG
    107 KB · Visningar: 222
  • Test 2 moddad.JPG
    Test 2 moddad.JPG
    112.8 KB · Visningar: 215

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ursäkta att jag lägger mej i.....igen. :D
Men jag fuskade lite i Paint och "beskar" din sadel plus ändrade linjen på sidopanelens bakkant något så att den följer ramens linje.
Tycker att GS bakdelen mkt väl kan funka också för den delen, men här iaf mitt lilla bidrag i målarkluddföreningen:

Jag måste ju säga att jag är partisk till "min egna" bakdel efter en natts sömn på saken. Tror det blir att skrädda om GS1000 sadeln så att den passar istället för att göra om bakdelen. Passar så jäkla bra med GSXR lyset och ljuddämparen där under på bakdelen jag byggt.

Tack Jocke för att du övertygade mig. :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag måste ju säga att jag är partisk till "min egna" bakdel efter en natts sömn på saken. Tror det blir att skrädda om GS1000 sadeln så att den passar istället för att göra om bakdelen. Passar så jäkla bra med GSXR lyset och ljuddämparen där under på bakdelen jag byggt.

Tack Jocke för att du övertygade mig. :tummenupp

Håller med den blir snyggast
 

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Åland
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Ursäkta att jag lägger mej i.....igen. :D
Men jag fuskade lite i Paint och "beskar" din sadel plus ändrade linjen på sidopanelens bakkant något så att den följer ramens linje.
Tycker att GS bakdelen mkt väl kan funka också för den delen, men här iaf mitt lilla bidrag i målarkluddföreningen:


Snyggaste lösningen hittills :tummenupp
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Helt klart snygg, skulle dock själv vilja korta av den lite med mindre utsticket bakom sadeln....
Bara min åsikt. :tummenupp
 

Bifogat

  • Bak.jpg
    Bak.jpg
    123.3 KB · Visningar: 148
Last edited:

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag måste ju säga att jag är partisk till "min egna" bakdel efter en natts sömn på saken. Tror det blir att skrädda om GS1000 sadeln så att den passar istället för att göra om bakdelen. Passar så jäkla bra med GSXR lyset och ljuddämparen där under på bakdelen jag byggt.

Tack Jocke för att du övertygade mig. :tummenupp

My pleasure, mate. :)

Håller med den blir snyggast

Tack för det. :)

Snyggaste lösningen hittills :tummenupp

Tackar så mycket. :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ursäkta att jag lägger mej i.....igen. :D
Men jag fuskade lite i Paint och "beskar" din sadel plus ändrade linjen på sidopanelens bakkant något så att den följer ramens linje.
Tycker att GS bakdelen mkt väl kan funka också för den delen, men här iaf mitt lilla bidrag i målarkluddföreningen:

Klart snyggast :tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu dök då rörkrökarna till avgassystemet upp i alla fall. Tog några dagar mer än väntat men det spelar ju ingen direkt roll. 3st 90-graders böjar 50,8mm (innerdiameter), varav en som är muffad i ändan (för kollektorn) så att man kan dela på avgassystemet.

Jäkla lustigt dock. Beställde hela kalaset i mitt namn, min adress och mitt telefonnummer, trots det kommer AVIN adresserad till syrrans mobil (som står i farsans namn). :va

Pillade med att måtta in svingen igår lite mer noggrant och det visar sig att jag har hela 2mm till godo på varje sida - mer än jag väntade mig. Behöver bara ta av täcklocken för svinglagren ca 6mm, göra en distansbricka samt ett nytt svingarmsrör. Då är det bara lite fräsning som återstår sen kan man skicka den på svets. Ska se om det blir en tur ner på fabriken ikväll för att försöka få allt som det ska vara.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top