Yoshimura GSX1230R Projekt

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Jag känner att det omtalade hacket i plasten är på väg bort,HELRÄTT!!:tummenupp

hej
jag har kollat in bygget från början och tycker att den riktigt riktig nice och ljuddämparen under sadel blir riktigt fint kanske blir det att bygga om min turbohojj med dämparen därunder.

keep up the god work:banana

peterpain
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu står det klart: riktiga män lyfter ut radfyran på egen hand. :D

DSC_0002-4.jpg


Tilläggas kan ju dock att motorn inte är helt lätt. Rekommenderas inte om du har dåligt i ryggen! Tur att jag är kraftigt byggd och har bra med ryggmuskler.

Ramen väger förvånansvärt lite, 6kg kanske. Å andra sidan är det ju inga tjockväggiga rör direkt, 1,5mm i princip överallt utom styrhuvudet.

Satte på tank, sving och kåpor bara för att ta mig en titt från ett annat perspektiv / en annan vinkel.

DSC_0005-4.jpg


DSC_0006-5.jpg


DSC_0011-3.jpg


Ser riktigt trevligt ut tycker jag. :yoparty

Får se om farsgubben är upplagd för att göra något vettigt ikväll. Ska måtta ut lite rör för ny bakram.

Hörde förövrigt oss för igårkväll gällande blästring. En bekant åt farsan. Skulle inte vara några som helst problem enligt han. Först blir det dock att svetsa lite förstärkningar, fästen samt den nya bakramen och givetvis avgassystemet. :)
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ser inga bilder där jag sitter nu tyvärr..
Vad väger spisen?
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Skumt. Kanske nåt med nätet?

Vad klumpen väger exakt vet jag inte men uppskattningsvis kring 50kg.

ca 100Kg väger "moroten" gammal kvalisort väger bly :D

Plocka ur innehåller å lägg opp brevid motsvarande modernare 1000R delar så ser man att de e skillnad :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Japp, så ere :)

Har själv brötat mä sånna dära dinosaurier å bökat i & ur å upp på bänken...
Men idag fuskas de med telfer eller motorlyft (kanske beror på ålder) :D

Ja då var det ju inte undra på att det kändes tungt. :D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu står det klart: riktiga män lyfter ut radfyran på egen hand.

Tilläggas kan ju dock att motorn inte är helt lätt. Rekommenderas inte om du har dåligt i ryggen! Tur att jag är kraftigt byggd och har bra med ryggmuskler.
Det trodde jag jag hade också i våras när jag lyfte CBR-spisen från golvet utan att böja knäna.
Blev sängliggande i 1 vecka, men jag fick upp den :D
 

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Söder
Hoj
Daytona 955i
Med en dåres envishet.......:krama
 

Bifogat

  • Sönderkomprimeratelände.jpg
    Sönderkomprimeratelände.jpg
    105.2 KB · Visningar: 298

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special

Bifogat

  • Test 5b.JPG
    Test 5b.JPG
    114.5 KB · Visningar: 203

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Med en dåres envishet.......:krama

Ganska snyggt, men jag vidhåller: ;)

Jag måste också säga att jag är partisk till Jockes variant. Ju naknare desto bättre. :tummenupp

Kommer ta tag i sidokåporna inom en snar framtid, men fokus ligger nu på att få ramen i ordning så att avgassystemet kan svetsas ihop. Ska jaga rätt på lite hydraulrör imorn samt eventuellt lite profilrör på skroten.

Men vad gäller kåporna dock: kommer bli väldigt svårhanterligt / svårmeckat om man har sidokåpor och kuts i ett. Inte så jäkla styv konstruktion nämligen. :)
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag måste också säga att jag är partisk till Jockes variant. Ju naknare desto bättre. :tummenupp

Men vad gäller kåporna dock: kommer bli väldigt svårhanterligt / svårmeckat om man har sidokåpor och kuts i ett. Inte så jäkla styv konstruktion nämligen. :)

Det där löser du säkert på ett alldeles utmärkt sätt. :tummenupp

Jo, tycker att det är snyggare/smäckrare med en tunnare bakdel för min del. Men det är min personliga åsikt (och tydligen vad du lutar åt).

Satt och lekte lite med GS-bakdelen också, där jag dels kortade bakkutsen på ena fotot med uthäng på avgassystemet och dels ett foto med kortad bakkuts med tillbakaflyttad avgasburk.
Gillar dock din egna kuts bättre även om GS bakdelen funkar. :)
 

Bifogat

  • Test 3b Kortad GS.JPG
    Test 3b Kortad GS.JPG
    122.1 KB · Visningar: 150
  • Test 4 kortad tillbflytt Avgsyst.JPG
    Test 4 kortad tillbflytt Avgsyst.JPG
    111.2 KB · Visningar: 191

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Snyggast som den är nu!

Ha kvar den spetsiga röven för guds skull!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Snyggast som den är nu!

Ha kvar den spetsiga röven för guds skull!

Ska bli mäster! :Bugar

Ser förövrigt lovande ut med Öhlins dämparna som jag blev erbjuden. Kanske genomför köp nu i helgen som det verkar. :tummenupp

Blir en heldag nere på farsans jobb idag. Ska svarva lite bungar för fotpinnsinfästningar, samt försänka lagerlägen på svingen och eventuelllt lite andra småjobb.

Väntar fortfarande på en stump hydraulrör (en meter) från Hydroscand, fanns i Luleå så dom skulle skicka ner med buss, kommer nog på måndag, så då blir det att börja kapa i bakramen och bocka rör. Lite synd var bara att dom inte hade några 25x2mm rör, fanns bara 25x3mm, nästan lite onödigt grova och en aning svårbockade - men stadigt utav h-e.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top