Yoshimura GSX1230R Projekt

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lite lägre bak?

om du inte tänkt på de innan så om du ändå ska göra ett fäste på svingen
för dämparna så kan du göra ett längre och sätta dubbla hål, ett längre bak, då går den ju o sänka till dragstuk på minuter :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
lite lägre bak?

om du inte tänkt på de innan så om du ändå ska göra ett fäste på svingen
för dämparna så kan du göra ett längre och sätta dubbla hål, ett längre bak, då går den ju o sänka till dragstuk på minuter :tummenupp

Tänkbart.

Något man får ta i beaktning är dock vinkeln på dämparna. Öhlinarna jag köpt är 365mm långa till skillnad mot dom jag har använt till mock-up nu som är 325mm, alltså 40mm längre. Skulle jag sätta för kraftig vinkel på dom kan det bli problem med stötabsorption samt styvhet i dämparna. Jag väger ju ändå 100+ samt att hojen inte är lättast heller så det blir en del påfrestningar.

Även om nu dämparna är cremé de la cremé av Öhlins vanliga piggybacks så är dom ju byggda efter en viss dämpningsgeometri (en Kawa ZRX1200). Går förmodligen att tänja på men jag vill inte tänja för mycket. :)

Better safe than sorry eller så att säga. :brinnerup

Lina & Björn

Mekaniker
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Compakt
Snygg ljuddämpare

Lyckades ta några bilder och rita lite på ungefär hur det blir ifall jag tar GS1000 bakdelen.

DSC_0011-2-1.jpg

Vi får se hur det blir. Ska sätta mig och fundera mer senare ikväll.

DSC_0001-8.jpg

DSC_0004-6.jpg

Den pasade ju klockrent där:yoparty

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Här är bilderna på lyktan. Väldigt gedigen konstruktion. Lykthus i plåt med bra justerings och infästningsmöjligheter.

DSC_0002-7.jpg

DSC_0011-5.jpg

DSC_0019-1.jpg

DSC_0020-1.jpg

1095kr landade kalaset på. är väl någolunda skäligt när man jämför med andra lyktor från modernare hojar som kostar 2500+.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Här är bilderna på lyktan. Väldigt gedigen konstruktion. Lykthus i plåt med bra justerings och infästningsmöjligheter.

1095kr landade kalaset på. är väl någolunda skäligt när man jämför med andra lyktor från modernare hojar som kostar 2500+.

Den lyktan blir riktigt bra på den hojen:tummenupp Och jag fegade ur och köpte mig en MT03 lykta:rodnar
Jäklar sån fin snits du fick på din bellypan:mad: Tajt o fin kring ramen:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Den lyktan blir riktigt bra på den hojen:tummenupp Och jag fegade ur och köpte mig en MT03 lykta:rodnar
Jäklar sån fin snits du fick på din bellypan:mad: Tajt o fin kring ramen:)

Tror jag också. Blir att försöka kombinera plugga med att bygga fästen till lyset i helgen lite grann. Finns dock en risk att det skiter sig. :D

Vad gäller bukspoilern så är det så perfekt så att FJ1100:an (som spoilern kommer ifrån) har i princip samma kurvning på ramrören som min GSX. Dessutom är den lika bred över ramen och båda har fyrkantrörsram. :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Blev inte så mycket vettigt gjort i helgen. Snickrade ihop ett fäste till lyset. Blir att göra en likadan historia på andra sidan nu.

DSC_0013-3.jpg

Fästet syns knappt när det göms bakom gaffelbenet. Ska försänka skruvarna som sitter i bygeln mellan kronorna bara så man kan sätta dom ännu lite tightare mot gaffelbenet. :)

DSC_0019-2.jpg

Blir riktigt bra tror jag. Stadigt är det då i alla fall. Ska göra ett fäste i underkant av den också så att lyktan håller sig på plats. :tummenupp

Idag kom förövrigt lite rolig post från Skåne.

DSC_0002-8.jpg

MUMMA!!!

DSC_0007-7.jpg

Vid första anblick är det ingen större skillnad mellan XJR standard dämparen och Überdämparen, men faktum är att kolvstången är hela 2mm grövre och dämparen i allmänhet känns mer tilltagen i sin konstruktion, kanske bara är en optisk illusion pga att den är 40mm längre. I vilket fall som helst - dom ser mycket trevliga ut.

DSC_0031-1.jpg

DSC_0035.jpg

Blir väl inte så mycket uppdatering i veckan är jag rädd. Ska lämna lite grejer åt polaren för att fräsa idag så att svingen kan svetsas. En mer substantiell uppdatering kommer väl kanske fram emot helgen.

Tills dess... :arsele

Last edited:

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Fan, det här blir så jävla bra! Blir grymt avundsjuk... Om jag inte hade haft tummen mitt i näven, skulle jag gjort en likadan:tummenupp

Kämpa på nu!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Blev inte så mycket vettigt gjort i helgen. Snickrade ihop ett fäste till lyset. Blir att göra en likadan historia på andra sidan nu.

DSC_0013-3.jpg

Fästet syns knappt när det göms bakom gaffelbenet. Ska försänka skruvarna som sitter i bygeln mellan kronorna bara så man kan sätta dom ännu lite tightare mot gaffelbenet. :)

DSC_0019-2.jpg

Blir riktigt bra tror jag. Stadigt är det då i alla fall. Ska göra ett fäste i underkant av den också så att lyktan håller sig på plats. :tummenupp

Snygga fästen:tummenupp Men borde inte lyktan ner ett par snäpp?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Fan, det här blir så jävla bra! Blir grymt avundsjuk... Om jag inte hade haft tummen mitt i näven, skulle jag gjort en likadan:tummenupp

Kämpa på nu!

Kul att det gillas. :D

Snygga fästen:tummenupp Men borde inte lyktan ner ett par snäpp?

Håller med tidigare talare!
Lyset borde ner några hack, annars :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Vi får se, är en liten fråga om avvägning det där. Ska ju dit med blinkers på vardera sida om lyset också och jag hade tänkt montera dom precis i underkant på lyset så att det "fyller upp" lite under det. Sen kommer ju det mittre fästet för lyset också dit.

Sen får man även tänka lite på hur man ska ha instrumenteringen / hastighets- och varvräknare. Flyttar jag ner den för mycket riskerar det bli ett stort gapande hål kring mätaren och det skulle se väldigt skumt ut. :tungan

Ska se om jag lyckas få sålt bromsoken som följde med Hayabusa gaffeln så jag kan köpa mig en mätare. Lutar mot att det blir den här, skulle passa perfekt mellan gaffelkronan och lyset. :)

http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=14455

Jäkligt smutt design och tydlig layout utan allt för mycket lull-lull och finesser. Kostar en knapp tusenlapp.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Hmm!
Jag hade föregångaren till din mätare av märket "koso"
RIKTIGT JÄVLA SKIT!!!
Hoppas att dom funkar bättre nu.:va
Faan vad negativ Jag låter!!:confused:
Sorry, men vill bara vara ärlig.:)

Vad var det som var problemet med din? Monterade på en Koso RX-2N på farsans hoj och den fungerar som den ska. Lite problem med varvtalen men det är på grund av att vi inte riktigt kopplat den rätt.

Står antingen mellan en sån här och en Acewell, men den här var dels billigare och såg lite snyggare ut.

Och på tal om att sälja bromsok och lite annat - precis som jag skrivit klart meddelandet fick jag två mail, en som ville köpa den gamla ljuddämparen jag tänkt använda och en annan som ville ha bromsoken. :D

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Vi får se, är en liten fråga om avvägning det där. Ska ju dit med blinkers på vardera sida om lyset också och jag hade tänkt montera dom precis i underkant på lyset så att det "fyller upp" lite under det. Sen kommer ju det mittre fästet för lyset också dit.

Sen får man även tänka lite på hur man ska ha instrumenteringen / hastighets- och varvräknare. Flyttar jag ner den för mycket riskerar det bli ett stort gapande hål kring mätaren och det skulle se väldigt skumt ut. :tungan

Ska se om jag lyckas få sålt bromsoken som följde med Hayabusa gaffeln så jag kan köpa mig en mätare. Lutar mot att det blir den här, skulle passa perfekt mellan gaffelkronan och lyset. :)

http://www.twostroke.se/picview.asp?pid=14455

Jäkligt smutt design och tydlig layout utan allt för mycket lull-lull och finesser. Kostar en knapp tusenlapp.[/QUOTE]

Det kommer säkert att bli bra hur du än gör:) Jag kommer att använda mig av Kellerman blinkers i fram som man färster i styrändarna. Kanske kan va nåt om du får problem när du sänker lyktan?

När det gäller mätare så har jag blivit allergisk mot alla mätare där man inte kan använda vajer utan är hänvisad till magneter:huvet Har prövat magnet och det fungerar skit i alla fall på min:mad:
Nej lägg till nåra cent och få en vajerstyrd:tummenupp

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
BMW R75 -75
Koso

Kör med en sån KOSO på min trajja och jag är inte speciellt imponerad! Den bygger väldigt mycket på höjden vilket gör den svår monterad, varvräknaren i den är helt oanvändbar vid normal körning, helt omöjligt att läsa av den vid attack! Ska ge bort min till Tjejen och hitta nått annat, troligen en cyckeldator och en docka för iPhone.

Bifogat

• IMG_0117.jpg
    IMG_0117.jpg
    179.1 KB · Visningar: 234

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kör med en sån KOSO på min trajja och jag är inte speciellt imponerad! Den bygger väldigt mycket på höjden vilket gör den svår monterad, varvräknaren i den är helt oanvändbar vid normal körning, helt omöjligt att läsa av den vid attack! Ska ge bort min till Tjejen och hitta nått annat, troligen en cyckeldator och en docka för iPhone.

Kan tänka mig att den inte hamnar i sitt rätta element då du har clip-ons och lite annorlunda sittställning. Ser ju dock lite annars ut på min hoj. Där stör formen på den inte lika mycket + att jag kan "gömma" den mer bakom styret och lyset.

Vill du bli av med den köper jag den gärna så kan du finansiera en ny till tjejen med dom pengarna. :)

Så här ser KOSO:n ut som vi monterade på farsans hoj. Riktigt snygg, om än dyr.

DSC_0027-1.jpg

Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Kan tänka mig att den inte hamnar i sitt rätta element då du har clip-ons och lite annorlunda sittställning. Ser ju dock lite annars ut på min hoj. Där stör formen på den inte lika mycket + att jag kan "gömma" den mer bakom styret och lyset.

Vill du bli av med den köper jag den gärna så kan du finansiera en ny till tjejen med dom pengarna. :)

Så här ser KOSO:n ut som vi monterade på farsans hoj. Riktigt snygg, om än dyr.

DSC_0027-1.jpg

Det där var en stooor backspegel:skrämd

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad