Viktor L
Moderator
Går ju att leka lite med okhållaren också
Det där var inte så dumt!
Tog ju lite bilder på din hoj ute på Långnäs men aldrig tänkte jag på det där.
Last edited:
Går ju att leka lite med okhållaren också
Det där var inte så dumt!
Tog ju lite bilder på din hoj ute på Långnäs men aldrig tänkte jag på det där.
Allt förarbete är klart på svingen nu. Gjorde lite förskönande arbete med en fil tidigare i förmiddag. Senare bar det av ner till farsans jobb för att borra och gänga hål för skurvarna till kedjespänningen samt blästring av sträckarblocken och svingen.
Kapade två distanshylsor till svetsningen som ska svarvas lite imorn (om farsgubben får tid/möjlighet) så svingen kanske är svetsad nån gång i veckan. Bilder dyker upp då.
Själv så skulle jag skippa allt vad kåpglas/ruta heter. Hellre leva med en stormvind i fejjan än att förstöra den cleana looken som du har för övrigt.
Näst på dagordningen blir att få till framändan. Svarva bussningar till hjulaxeln samt förlängningshylsor till framgaffeln. Blir väl inte så mycket gjort nu i början av veckan då jag börjar svetsutbildning imorn men fram mot helgen ska något vara gjort i alla fall.
Skit i att förlänga framgaffeln. Den är ju redan ett höghus.
Ville bara säga att jag gillar hur du delar med dig av ditt bygge! Mycket bilder, och mycket och välskriven text! Helt klart den mest intressanta byggtråden i mitt tycke!
Haha, allt är väl relativt, speciellt om man jämför med en dragster-hoj.
Nä, nog blir det att förlänga. Har 140mm markfrigång under spoilern utan motor, grenrör, vätskor och förare på. Blir inte många centimeter kvar när allt är på plats. Minsta lilla den niger fram (behöver väl i princip bara bromsa) så kommer det flyga gnistor och plastbitar om hojen.
Vill jag sen ha lite mera stuk på den kan jag ju alltid höja lite bak på längdjusteringen på dämparna.
Dragster is the shit själv har jag ca 90mm frigång under för grenrören , vi får väl se hur mycket det tar i när man nyper i fullt. gnistsprut är ju überläckert när det är mörk
Nu är det snart helg
Blir det några nyheter snart, väntar med spänning
/
Steen
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |