kolla om inte pettson har kvar kåpan från kawan! Den fanns då kvar för ett tag sen vill jag minnas
Hej, jag följde ditt XJR-projekt och var mäkta avundsjuk. Har själv en xjr och en gs 1100 från -82. Följer tråden med stort intresse. Lycka till! Även om det verkar som du reder dig jätterbra på egen hand.
Funderade faktiskt på det tidigare i sommar, och jag tror jag frågade han om den när vi tittade förbi hos han en kväll. Var rätt sugen på att ha en fyrkantig lykta från början men ändrade mig efter ett tag. Var nåt som inte riktigt stämde in med det.
Dessutom har jag ju nu köpt en dyr, sprillans ny 7" lykta så det skulle kännas dumt att inte använda den.
Haha, det var farsans projekt, även om jag var inblandad till rätt stor del på sidan om, både fotografering och text samt en hel del av arbetet. Det här är mitt (sonens) projekt och nu är det farsan som är inblandad till rätt stor del på sidan om.
Hursomhelst, roligt att du följer bygget!
Tror att RD350 kåpan funkar bäst på din hoj.
Skit i om farsan har en likadan, era hojar är ju i helheten olika ändå !
Se bara till att montera den lågt så det inte blir massa luft mellan framstänkan och kåpan.
Min kompis Larzon fick till ett snyggt stuk på sin Rd.
är väl inget problem med att han har den kåpan, bara att låna för lite provmonteringTittade faktiskt på RD350 kåpan lite. Snygg helt klart, men då är problemet istället att farsan har en sån på sin hoj.
XJ900:an har jag inte tittat på men däremot kikade jag på XJ600:an. Inte så dum men kanske nog så "rund"?
Haha.
Får väl låv att hålla med dig, men på samma gång känns det som att det skulle se trevligt ut (och kännas bra) med en kåpa.
Fartvinden har jag egentligen inget emot, men nog blir det lite småtungt efter längre turer efter E4:an och liknande då man ska ta sig söderut eller norrut till dom roliga vägarna. Sen är ju lite motoruppgraderingar planerade så det skulle nog vara skönt med lite vindskydd när det blir lite mer drag i spisen. Sen får dom väl klart banan i Västerbotten nån gång under nästa år och då blir det nog en del körningar där och då kan det vara skönt att kunna ducka ner under lite vindskydd.
Sen går det ju alltid att köra med båda varianterna. Känner man en dag för att tuffa till hojen lite kan man ju ha två olika lyktinfästningar så man kan ta bort kåpan och köra naket.
Jag hänger med i dina funderingar och visst är det så att vid långkörningar kan det allt bli bra obekvämt att köra helt utan kåpa/vindavvisare. Tanken du har om att kunna köra med båda varianterna skulle jag kunna köpa så länge som du anammar den cleana looken till vardags.
Exakt.
Ska höra mig för lite på nåt Kawa-forum för att se om nån kan tänkas ha en extra kåpa (med ruta) till salu. Vore ju skönt att komma undan så billigt som möjligt om man bestämmer sig för att köpa.
Står det stilla i väntan på pengar?
Angående hållfasthet så säger ju det ju ingenting vad det är för material bara för att det är slipat .Själv skulle jag valt nåt seghädat 2541 tex & absolut inte ha 90g övregång utan en radie ,för det är det svagaste stället. Däremot så är det inga problem att svarva /borra ur dem enhel del runda ihåliga saker är styva bara du har kvar material där det går ner till M12.
Nu har jag läst igenom hela tråden från första sidan
mycket imponerande måste jag säga
tänk om man hade tillgång till dom manskinerna och kunskaperna själv
Har du fått tag i förgasare ännu?
Finns Keihin FCR Flatslide här på SH.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |