Katanapilot
Loud pipes save lives
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.
rostfritt och alu går att polera.
ROSTFRITT SÅKLART!!
Jag tycker att svetsningen ser helt okidoki ut!!
FIII faaan vilken best till maskin!!!
Snacka om nostalgikick!.
Vill oxå ha tillgång till verkstad!
Bra jobbat där.
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.
Alltid lika roligt att titta in i denna tråd, händer alltid saker
Och snyggt blir det med
Har ett helsystem i rf till en gsx-r 750 -90 om det kan passa?
Jag är ett unikum i inspiration
Klart som fasiken du skall göra ett eget!
Tror det kan funka king med en rostfri burk under sätet, varför inte köra en "trioval" annars? Alt en tillplattad rund variant? Blir lite smäckrare så den inte bygger så mkt nedåt.
Kolfiber på klassiker byggen funkar alldeles utmärkt btw. Moderna material är icke att förakta!
...
QUOTE]
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
Coolt bygge det där..! Kommer att bli riktigt skoj att få se den på Piteås gator i sommar..!!!
Keep up the good work!!
Kanske inte direkt svetsteknisk anledning utan mer materialtekniskt. Gör man en förstärkning på detta sätt i ett hörn och svetsar ihop det med stumfogar (som jag gjort) så finns det risk för sprickbildningar just i hörnet där övre ramröret möter det nedre. Största påfrestningen ligger nämligen i hörnet. Svetsar jag däremot inte hörnet så fördelas krafterna istället ut på dom långa svetsfogarna längs efter ramrören och på så sätt blir svetsen starkare.
Så är det i alla fall i teorin enligt det jag läst. Jag har sett folk som både lämnat öppet och svetsat igen det och det har fungerat för båda parter. Är ju ingen monsterdragster jag bygger så nog hade jag kunnat svetsa igen det men jag valde att lämna det öppet.
Väldokumenterat med bilder tycker jag är en självklarhet. Både roligare att läsa och roligare att berätta.
Tackar!
Skickade förövrigt iväg en beställning på en sån där ljuddämpare. Mycket seriös kille. Han skulle återkomma med ritning och allt för att bekräfta att allt stämde med mina önskemål. Bådar gott.
Om du inte ska skjutsa betongsuggor längst bak på bakramen och åka crossbana kan du lika gärna bränna ihop runt hörnen. Tråkigt när det rinner rostvatten längs ramrören för minsta regnskur. Men du kanske är solskensåkare
Rätt tänkt (äntligen) runt ljuddämperiet, hade jag byggt hade det blivit en rostfri pipa på varje sida, enligt bilden på kinapipesen. Trevligt att fylla ut med något längs sidorna då hojen i sig är ganska lång.
Härligt bygge, roligt att följa
Eftersom många redan tyckt saker om avgassystemet så passar jag på att tycka också......
Hade det varit jag som byggt tror jag att jag hade satsat på uppsvepta megafoner i rostfritt på bägge sidor.
Eller ett Sidewinder-system (kan dock ge lite problem i högersvängarna )
Megafoner är fränt och helt rätt på en muskelhoj från 80-talet
Kämpa på, hoppas man får se hojen på vägarna i norrbotten till sommaren!
/Danne
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |