Katanapilot
Loud pipes save lives
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.
rostfritt och alu går att polera.
ROSTFRITT SÅKLART!!
Jag tycker att svetsningen ser helt okidoki ut!!
FIII faaan vilken best till maskin!!!
Snacka om nostalgikick!.
Vill oxå ha tillgång till verkstad!
Bra jobbat där.
Ska inte vara en massa fjollfiber på en oldskool!!!!!!!!!!!
rostfritt och alu går att polera.
Alltid lika roligt att titta in i denna tråd, händer alltid saker
Och snyggt blir det med
Har ett helsystem i rf till en gsx-r 750 -90 om det kan passa?
Jag är ett unikum i inspiration
Klart som fasiken du skall göra ett eget!
Tror det kan funka king med en rostfri burk under sätet, varför inte köra en "trioval" annars? Alt en tillplattad rund variant? Blir lite smäckrare så den inte bygger så mkt nedåt.
Kolfiber på klassiker byggen funkar alldeles utmärkt btw. Moderna material är icke att förakta!
...
QUOTE]
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
Nån svetsteknisk anledning till att du lämnat svetsfogen osvetsad i hörnen, eller är det fixat efter att bilden är tagen?
Bra dokumentation i tråden föressten, kul att följa bygget då du bombar med så många bilder!
Blir nog ball den här hojen!
Coolt bygge det där..! Kommer att bli riktigt skoj att få se den på Piteås gator i sommar..!!!
Keep up the good work!!
Kanske inte direkt svetsteknisk anledning utan mer materialtekniskt. Gör man en förstärkning på detta sätt i ett hörn och svetsar ihop det med stumfogar (som jag gjort) så finns det risk för sprickbildningar just i hörnet där övre ramröret möter det nedre. Största påfrestningen ligger nämligen i hörnet. Svetsar jag däremot inte hörnet så fördelas krafterna istället ut på dom långa svetsfogarna längs efter ramrören och på så sätt blir svetsen starkare.
Så är det i alla fall i teorin enligt det jag läst. Jag har sett folk som både lämnat öppet och svetsat igen det och det har fungerat för båda parter. Är ju ingen monsterdragster jag bygger så nog hade jag kunnat svetsa igen det men jag valde att lämna det öppet.
Väldokumenterat med bilder tycker jag är en självklarhet. Både roligare att läsa och roligare att berätta.
Tackar!
Skickade förövrigt iväg en beställning på en sån där ljuddämpare. Mycket seriös kille. Han skulle återkomma med ritning och allt för att bekräfta att allt stämde med mina önskemål. Bådar gott.
Om du inte ska skjutsa betongsuggor längst bak på bakramen och åka crossbana kan du lika gärna bränna ihop runt hörnen. Tråkigt när det rinner rostvatten längs ramrören för minsta regnskur. Men du kanske är solskensåkare
Rätt tänkt (äntligen) runt ljuddämperiet, hade jag byggt hade det blivit en rostfri pipa på varje sida, enligt bilden på kinapipesen. Trevligt att fylla ut med något längs sidorna då hojen i sig är ganska lång.
Härligt bygge, roligt att följa
Eftersom många redan tyckt saker om avgassystemet så passar jag på att tycka också......
Hade det varit jag som byggt tror jag att jag hade satsat på uppsvepta megafoner i rostfritt på bägge sidor.
Eller ett Sidewinder-system (kan dock ge lite problem i högersvängarna )
Megafoner är fränt och helt rätt på en muskelhoj från 80-talet
Kämpa på, hoppas man får se hojen på vägarna i norrbotten till sommaren!
/Danne
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |