Viktor L
Moderator
Jag har försagt mig ordentligt.
Förstod att det var så du menade. Var en riktigt bra och snygg lösning men återigen så var det ju det där med miniskylt (böter) kontra ingen skylt (böter). Visst har jag ju köpt en Yoshimura burk som var tänkt till hojen från början, men farsgubben har börjat sukta efter att eventuellt göra om till underseat på hans XJR.
Vad gäller megafon så får jag väl rätta mig själv. Jag var i disträ efter allt svetsande på utbildningen och visste inte vad jag pratade om.
En bekant har ett sånt på sin GS1000. Ser onekligen trevligt ut. Låter inte fy skam heller.
Megafon = sexigt. Draget på sidan = sexigt. Nåja, nog om det.
Nu blir det lite förgasarporr.
Kan det bli bättre än en brygga med värstingförgasare mitt på matbordet som dryper av rengöringsmedel? Förmodligen inte.
Mucho fina.
Efter en liten snabbkoll på rullagren samt flottörhusen för att försäkra sig om att allt fungerade som det skulle var det bara att klämma på dom på motorn. Mycket riktigt så passade dom rakt av.
Blir kul att se hur dom är prestandamässigt. Dom skriker MYCKET hög kvalité. Inget slappt och löst skräp som originalgasarna.
Jag säger inte emot, för jag diggar mest de sidodragna 4-1 systemen iaf.
Men tänkte att eftersom att dina första planer var en dämpare under häcken och att du hade handlat en dämpare för ändamålet, så skadade det inte att presentera ett möjligt alternativ för en sådan konfiguration.
Hur sa?!? Jag har haft Vance & Hines 4-1 megafoner på ett flertal hojar, bl.a på min förra Nico Bakker och det passar ALLTID utmärkt på raciga bågar!
Förstod att det var så du menade. Var en riktigt bra och snygg lösning men återigen så var det ju det där med miniskylt (böter) kontra ingen skylt (böter). Visst har jag ju köpt en Yoshimura burk som var tänkt till hojen från början, men farsgubben har börjat sukta efter att eventuellt göra om till underseat på hans XJR.
Vad gäller megafon så får jag väl rätta mig själv. Jag var i disträ efter allt svetsande på utbildningen och visste inte vad jag pratade om.
Håller med om att megafon skulle passa din hoj.
Ett V&H Sidewinder är fränt men kanske inte så praktiskt.
Själv hade jag ett V&H Megaphone på min "gammel GSX".
Insatsen sitter med en skruv så den är bara att ta ur och packa om lagom mycket. Flatslideförgasare med separata filter och ett lagom öppet V&H Megaphone ger ett underbart ljud för föraren (också).
Bifogar en till bild på min förra GSX.
En bekant har ett sånt på sin GS1000. Ser onekligen trevligt ut. Låter inte fy skam heller.
Megafon = sexigt. Draget på sidan = sexigt. Nåja, nog om det.
Nu blir det lite förgasarporr.
Kan det bli bättre än en brygga med värstingförgasare mitt på matbordet som dryper av rengöringsmedel? Förmodligen inte.
Mucho fina.
Efter en liten snabbkoll på rullagren samt flottörhusen för att försäkra sig om att allt fungerade som det skulle var det bara att klämma på dom på motorn. Mycket riktigt så passade dom rakt av.
Blir kul att se hur dom är prestandamässigt. Dom skriker MYCKET hög kvalité. Inget slappt och löst skräp som originalgasarna.