Haha, missar själv en hel del godis här på SH som man inte trodde fanns.
Börjar nästan bli tråkigt att tacka alla för deras fina kommentarer men jag gör det ändå. Mycket kul att du gillar bygget, stort tack!
Vad gäller infästningarna så har du definitivt en poäng. Vi får se hur det blir. Jag tycker det ser lite mer spännande ut om man lämnar öppet, "Varför är det så?" typ.
Rost bildas väl hursomhelst förr eller senare. Finns alltid något skrymsle där det kan börja samlas skit och fukt. Hojen står dock i varmgarage 24 timmar om dygnet, året runt när den inte körs så den håller sig rätt torr.
Blev en kort visit ner till verkstan idag. Skulle klura ut vars jag ville ha fotpinnarna. Hade lite mätövningar igårkväll för att förbereda oss lite så att vi kunde göra jobbet snabbt och enkelt idag. Hittade en riktigt bra vinkel / position på dom tror jag, satt väldigt bekvämt även efter en längre stund på hojen.
Blir dock att tillverka lite snyggare plattor till dom. Klippte bara till lite 4mm rostfri plåt och borrade fyra hål och bultade fast det. Blir att fräsa en mer gedigen historia i 15-20mm aluminium med lite försänkta insexskruv, brutna kanter och rundade hörn, lite mer "lättad" look blir det nog också. Ser lite trist ut med en solid plåt bara.
Sidovy över hur det blev med gaffelbensförlängningarna.
Sittställningen kändes riktigt, riktigt bra.
Nu återstår det bara att bocka lite rör för bakramen samt lite mindre svetsjobb sen är det bara att skicka på blästring och lack. Blir dock att dra hem allt innan dess för att stoppa i motorn och måtta ut avgassystemet.
Blir väl nåt sånt här:
Ny uppdatering bör väl dyka upp mot mitten eller slutet av veckan. Går på långledigt efter Onsdag så förhoppningen är att det ska bli klart nån gång under dom kommande veckorna.
Räknat rent pengamässigt återstår det mellan 7 och 10000kr att lägga på bygget. Kan ju nästan se slutet nu.