Viktor L
Moderator
Beställde du direkt från Airtech Streamlining eller finns det någon återförsäljare i sverige ?
Direkt från Airtech. Det var nog dyrt, skulle det finnas en återförsäljare här i Svedala skulle priset vara hutlöst.
Beställde du direkt från Airtech Streamlining eller finns det någon återförsäljare i sverige ?
Lägg alla bortkapade "järn"bitar på en våg..Jag gjorde det tog bort 2,5 kilo på fästen på en Rd 350..inga stora bitar..men järn är tungt!
Visst fasen kommer du åt med en vinkelslip där!
Sätt på en fet kapskiva (funkar lika bra som slipskiva).
Bra jobbat med ramen!
Jag känner att jag tilltalas mer o mer av gamla åttio o sjuttiotalscyklar på senare tid. Även om de i regel är fula i orginalutförande så finns det ofta en potensial till jävligt coola hojar i dem.
Därför gillar jag din tråd även om epitetet streetfighter känns fel på dessa kåplösa hojar.
Gött o se ett bygge som inte är ett katalogbygge, sånt gillar vi!
Förstärkningen på första bilden var fan "mint" !!!
Snyggt jobbat!
Själv tycker jag de är jäkligt kul att svetsa, så är lite avis.
Sett hur man på gamla kawa z1/1000 har svetsat fast en triangel (sett i moppens färdriktning) av stålrör vid de tre rören under tanken för att öka styvheten, funderat på att göra något liknande?
haha.. när jag kolle svetsarna på min gammla zxr750 såg de ut som svetsroboten vart full. el är de snubbar som svetsat dom?
ja iaf så ser dina bättre ut än många på den.. sen ligger ju kraften uppåt oså så de lär nog hålla fin fint
Ja, den blev riktigt bra. Svetsade den med ramen liggandes. Lite lättare att få bra stöd då. Hade jag svetsat resten på samma sätt hade det nog sett ungefär like bra ut. Igen skillnad i inbränning som jag gjorde nu, bara lite fulare fogar för att jag är ovan.
Vad gäller svetsande: TIG och MIG/MAG är kul. Pinne är anus.
Håller helt med pinnen kan man köra upp på nån annan mindre uppskattad.
Super nice!
Det går ju framåt av bara farten.
Själv sitter man och väntar på delar från södern. =)
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |