Nä, nu får det vara nog med allt det här dravlet om att bygga en oldskool superbike eller fighter. Nu är det touring som gäller!
Vill inte vara nån typ av messerschmith men det heter nog "oldschool"
Nä, nu får det vara nog med allt det här dravlet om att bygga en oldskool superbike eller fighter. Nu är det touring som gäller!
Ser ju stenhårt ut med monsterrutan!
Eller inte...
Ska kapa bort den övre biten (ovanför den röda tejpen) för att få en lite mer slimmad ruta. Är ju på tok för hög original, hojen ser ju helt vansinnig ut.
Vill inte vara nån typ av messerschmith men det heter nog "oldschool"
Är inte mycket av problemet med rutan/kåpan att den egentligen sitter för högt? Ovankanten förurtaget för lyset ser ut som det borde sitta ungefär i höjd med tankens ovankant, eller möjligen lite högre, avpassade för ett rakare styre än vad du har. Du verkar ju dock, pga styret, ha kåpan monterad betydligt högre och det ställer nog till med mycket. En pappmall innan du börjar skära i rutan kanske är en god idé?
Clip-onsen är felvända (höger på vänster, vänster på höger) för att dom inte passar på gaffelkronan men tanken är ju densamma.
Får se hur det blir. Ska klämma och känna lite mer imorn.
Uppstår ju dock lite problem, eller kanske rättare sagt frågeställningar om man ska köra på den här varianten.
Gaffelvinkeln? Aningen skarpare pga att gaffeln blir några centimeter kortare. Detta påverkar i sin tur hur pass kvickstyrd den blir, hur mycket skillnad gör det? Svårt att säga utan att ha provkört. Markfrigång? En par centimeter mindre under grenrören, knappast något som kommer göra sig påmint annat än om man fläskar på en vägbula i god fart.
Nåja, ska fundera på det mera.
Strunta i kåpan och släng på ett enkelt lyse bara !Sista bilden utan kåpan såg helt klart bäst ut hitills, skit i kåpan!
Laverda styre!
Det var ju det jag skrev
Med ett sådant så får du fina justeringsmöjligheter samt en offset på några centimeter. Hade sånt styre på flera hojjar på den gamla goda tiden.
Jupp ett laverda styre kommer sitta bra som fan på ditt bygge.
Åsså föressten, håll fast vid den där tanken på vitt o ljusblått, då du grunnar på färgsättningen!
Det här kommer bli så jäkla bra
Måste bara flika in lite med att jag gillar ditt bygge starkt. Tycker definitivt att du ska satsa på att få till det med toppkåpan, det kommer som sagt göra att hojen står ut i mängden, samt att det är rätt gött med lite vindskydd när det går fort.
http://www.raask.se/ säljer Laverdastyre om du inte hade koll på det.
Keep up the awesome work
Jodå, det blir vitt och blått. Blev en blå som matchar fälgarna. Tror det kommer bli rätt bra.
Tackar!
Var och köpte styret nyss. Fick betala en hundralapp för det. Råkade vara just ett Raask.
Fick även med mig en GS1000S kåpa. Farsgubben ville ha den. 300kr för hela kalaset. Bara kåpan kostar väl det dubbla i normala fall.
Då är det väl på plats att skicka upp lite bilder på doningarna !
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |