Hur var det, var det du som fotade Mickes (här på forumet) CB900 caferacer? Var riktigt fina bilder på den.
Hör gärna av dig om bågen blir riktigt fin och du vill ha den plåtad![]()
Jepps, det var jag. Jag har plåtat en hel del byggen som är i MC-nytt och Bike. Vill väl påstå att jag plåtat de flesta snygga byggena (som inte har HD-snurror) i Sverige. Mickes, Stellan Egelands etc. etc. De som kommit bra i guldbågen och så... *Slut på skryt*
Hör gärna av dig om bågen blir riktigt fin och du vill ha den plåtad
MVH
Johan
Rev av toppen för att rengöra lite i oljekanalerna efter att jag gängat och pluggat. Hade ju också glömt ett stycke papper i motorn i sommar som jag hade för att hålla undan lite rinnande olja under kopplingskorgen när jag höll på att mecka.
Denna glömdes kvar i motorn vilket resulterade i en sabbad vippa (pluggat smörjhål), oljefilter fullproppat med pappersrester, oljesil i sumpen full med papper samt en obrukbar oljekylare (också full med papper). Allt detta förklarar den onormalt höga motortempen jag haft.
Resten av motorn var dock till synes oskadd efter denna fadäs. Har inte hittat några rester av papper någon annan stans i motorn bortsett från några pyttesmå partiklar i toppen, och då har jag blåst på alla tänkbara ställen. Ska göra några snabba oljebyten nästa säsong ändå i samband med inkörningen av kolvarna så jag ska nog inte behöva oroa mig mer.
Man lär sig så länge man lever![]()
Vilken tur att du inte tog den när du åkte till Stockholm!
Då hade det blivit en väldigt dyr resa![]()
Fixade klart kastskyddet till drevet nu ikväll. Blev en enkel konstruktion i 1.5mm rostfritt men det kommer garanterat att vara bättre än utan. Dels sprätter det inte en massa kladd över hela motorn och så slipper jag skrota topp, block och startmotor om kedjan skulle gå av.
Såhär ser det ut med drevskyddet monterat.
![]()
Och bakom gömmer sig plåten.
![]()
Enklare blir det nog inte.
Tog även lite bilder på den större oljekylaren jag provmonterade samt fästena för tändspolarna jag snickrade till.
![]()
Blev en enkel konstruktion av lite bockad M6 gängstång.
![]()
Ska jag få plats med just den här kylaren (16 rader) så skulle jag behöva korta av oljeledningarna lite samt fundera ut en lite smäckrare fästen till kylaren. Skulle jag däremot satsa på en 13 raders kylare istället så skulle det vara i princip bolt on. Motorn skulle ju säkert må bra av en 16 raders kylare men jag tror ändå att 13 räcker mer än väl. Bor ju inte i Kalifornien eller i Spanien.![]()
Snyggt som vanligt.
Dock är det något med skyddet över drevet som står ut från övriga hojen. Kanske sätta en radie på alla kanter, eller göra hålet i mitten så det följer ytterkanterna lite, istället för helt runt, eller våda delarna.
varför inte fräsa ut yoshi loggan? =)
du har ju trots allt på en på andra sidan av motorn
jo det har du nog rätt i, men det skulle vara rätt fräckt med GSX eller nåt liknande tycker jag.Besvärligt plus att det blir lite för mycket av det goda tror jag.![]()
Vintern äro räddad! Fick jobb igår och det var första dagen idag. Preliminärt fram till nyår men med chans för utökning.![]()
Grattis !
Du såg lite försoffad ut när vi träffades![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |