Viktor L
Moderator
Gammal?
Jaja, allt är väl relativt som dom säger...
Gammal?
Hur var det, var det du som fotade Mickes (här på forumet) CB900 caferacer? Var riktigt fina bilder på den.
Hör gärna av dig om bågen blir riktigt fin och du vill ha den plåtad
Jepps, det var jag. Jag har plåtat en hel del byggen som är i MC-nytt och Bike. Vill väl påstå att jag plåtat de flesta snygga byggena (som inte har HD-snurror) i Sverige. Mickes, Stellan Egelands etc. etc. De som kommit bra i guldbågen och så... *Slut på skryt*
Hör gärna av dig om bågen blir riktigt fin och du vill ha den plåtad
MVH
Johan
Rev av toppen för att rengöra lite i oljekanalerna efter att jag gängat och pluggat. Hade ju också glömt ett stycke papper i motorn i sommar som jag hade för att hålla undan lite rinnande olja under kopplingskorgen när jag höll på att mecka.
Denna glömdes kvar i motorn vilket resulterade i en sabbad vippa (pluggat smörjhål), oljefilter fullproppat med pappersrester, oljesil i sumpen full med papper samt en obrukbar oljekylare (också full med papper). Allt detta förklarar den onormalt höga motortempen jag haft.
Resten av motorn var dock till synes oskadd efter denna fadäs. Har inte hittat några rester av papper någon annan stans i motorn bortsett från några pyttesmå partiklar i toppen, och då har jag blåst på alla tänkbara ställen. Ska göra några snabba oljebyten nästa säsong ändå i samband med inkörningen av kolvarna så jag ska nog inte behöva oroa mig mer.
Man lär sig så länge man lever
Vilken tur att du inte tog den när du åkte till Stockholm!
Då hade det blivit en väldigt dyr resa
Fixade klart kastskyddet till drevet nu ikväll. Blev en enkel konstruktion i 1.5mm rostfritt men det kommer garanterat att vara bättre än utan. Dels sprätter det inte en massa kladd över hela motorn och så slipper jag skrota topp, block och startmotor om kedjan skulle gå av.
Såhär ser det ut med drevskyddet monterat.
Och bakom gömmer sig plåten.
Enklare blir det nog inte.
Tog även lite bilder på den större oljekylaren jag provmonterade samt fästena för tändspolarna jag snickrade till.
Blev en enkel konstruktion av lite bockad M6 gängstång.
Ska jag få plats med just den här kylaren (16 rader) så skulle jag behöva korta av oljeledningarna lite samt fundera ut en lite smäckrare fästen till kylaren. Skulle jag däremot satsa på en 13 raders kylare istället så skulle det vara i princip bolt on. Motorn skulle ju säkert må bra av en 16 raders kylare men jag tror ändå att 13 räcker mer än väl. Bor ju inte i Kalifornien eller i Spanien.
Snyggt som vanligt.
Dock är det något med skyddet över drevet som står ut från övriga hojen. Kanske sätta en radie på alla kanter, eller göra hålet i mitten så det följer ytterkanterna lite, istället för helt runt, eller våda delarna.
varför inte fräsa ut yoshi loggan? =)
du har ju trots allt på en på andra sidan av motorn
jo det har du nog rätt i, men det skulle vara rätt fräckt med GSX eller nåt liknande tycker jag.Besvärligt plus att det blir lite för mycket av det goda tror jag.
Vintern äro räddad! Fick jobb igår och det var första dagen idag. Preliminärt fram till nyår men med chans för utökning.
Grattis !
Du såg lite försoffad ut när vi träffades
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |