Viktor L
Moderator
Börjat höra mig för om lite priser på portningsjobbet som jag tänkt leja Roger Upperton att göra, förmodligen en av dom duktigaste på trimmning av Suzuki GS/GSX motorer.
Har dividerat lite fram och tillbaka i några mail och en full-race portning med 29.5mm ventiler på insug och standard på avgassidan skulle gå lös på omkring 6000kr, inklusive nya rostfria ventiler, nya säten och nya ventilstyrningar.
Ville jag ha större ventiler på avgas skulle det bli ca 2500kr extra (8 ventiler + 8 säten + montering), så ca 8500kr. Men han tyckte att ventilerna på avgassidan är lite överflödigt att byta - dom är redan rätt så stora original och att byta upp sig skulle göra marginell skillnad. Han tyckte även att det kunde vara idé att plana toppen omkring 1mm för att höja kompet en aning från det "relativt" låga 10.25:1 på Wiseco kolvarna.
Han räknade att den tänkta toppen i min motor skulle kunna lämna mellan 150 och 155 hästar på bakhjulet. Kanske ännu mer med lite finjustering.
Så det ser ut som att toppen kommer åka till England så fort lönen dyker upp.
Utöver det så har jag rett ut vad som tänkt införskaffas för att "komplettera" lite:
Bara vänta på lönen då...
November kommer vara en lång månad.
Har dividerat lite fram och tillbaka i några mail och en full-race portning med 29.5mm ventiler på insug och standard på avgassidan skulle gå lös på omkring 6000kr, inklusive nya rostfria ventiler, nya säten och nya ventilstyrningar.
Ville jag ha större ventiler på avgas skulle det bli ca 2500kr extra (8 ventiler + 8 säten + montering), så ca 8500kr. Men han tyckte att ventilerna på avgassidan är lite överflödigt att byta - dom är redan rätt så stora original och att byta upp sig skulle göra marginell skillnad. Han tyckte även att det kunde vara idé att plana toppen omkring 1mm för att höja kompet en aning från det "relativt" låga 10.25:1 på Wiseco kolvarna.
Han räknade att den tänkta toppen i min motor skulle kunna lämna mellan 150 och 155 hästar på bakhjulet. Kanske ännu mer med lite finjustering.
Så det ser ut som att toppen kommer åka till England så fort lönen dyker upp.
Utöver det så har jag rett ut vad som tänkt införskaffas för att "komplettera" lite:
- 13 raders oljekylare.
- Öhlins styrdämpare.
- Justerbara fotpinnar av något märke.
- Nya trattar till fuggarna, ska anodiseras röda.
- Anodisering av gaffelkronor (svart).
- ISR bromspump + kopplingsgrepp (om tomten är snäll).
- ISR 6-kolvs bromsok fram (om tomten är snäll).
- ISR 2/4-kolvs bromsok bak (om tomten är snäll).
Bara vänta på lönen då...
November kommer vara en lång månad.