Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, men inte på 2:an. 3:an och 4:an däremot. Då är det bara att hålla i sig.
Men ja, jag skulle ha haft en sån där.
Kostar?
Henrik kunde också få tag på kanonfina och undercuttade lådor från en bekant i USA till bra priser. Kanske läge att investera.
Ja, det är lite småtrist, speciellt när allt i övrigt lirar kanon tillsammans.
Och som du säger, hotrodkänslan är ju att veta att det finns potential i motorn om man skulle vilja. Skulle då inte växellådan vilja vara med och spela så blir det ju inte fullt lika skoj.
Men du har helt rätt i att motorn går att ställa uppochner och plocka av undre blockhalvan. I samband med detta kan man ju även inspektera vevlager (ena halvan i alla fall) samt lite annat slitage för att få ett hum om vilket skick motorn är i övrigt.
Ok! Ja då är det ju rätt smidigt, men klokt att göra det på vintern som du säger. När man öppnar en motor brukar man ju alltid ha en tendens att vilja byta fler saker när det ändå är isär. Lite tätningar, ngt lager osv. Som du säger. Vips så sitter man och väntar på beställda delar, sånt är ju inte så kul i juli
Last edited: