För att vara lite kritisk till detta fantastiska bygge vill jag påpeka att jag tycker att vinkeln på ljuddämparen är för skarpt uppåt för min smak. Det bör tilläggas att just den vinkeln var högst åtråvärd då den tiden begav sig... så det blir ju rätt på denna hojen i alla fall... tror jag...
Ser ut som att du missar första mag rundan i år också då... även om den snöade bort förra året.
Hittade detta Yoshi-tillbehör på lantbruksnet, kanske kan vara ngt?
Seriösa mätningar kräver seriösa verktyg...
Igår fixade jag klart fästet till ljuddämparen och idag nitade jag det till burken. Som sagt, blev riktigt bra tycker jag!
Nu ska bara burken borras runt om med lämpligt många hål. Blir några timmar i delningsapparaten...
Igår fixade jag klart fästet till ljuddämparen och idag nitade jag det till burken. Som sagt, blev riktigt bra tycker jag!
Grymt! Nästan lite Starwars över den dämparen!
Ska du låta hela burken vara obehandlad aluminium?
Tror annars att det hade varit snyggt med svarta ändstycken, typ såhär:
Dämparen blev riktigt snygg
Jag har inte skrivit på länge men följer ditt bygge noga ändå.
Kan bara säga att det blir RIKTIGT RIKTIGT JÄKLA läckert
Det är dock en sak som jag stör mig lite på och det är styret! Jag har kommenterat det förut. Superbikestyret var alldeles för högt och det är bra att du har bytt ut det. Laverdastyret tycker jag inte passar riktigt på din hoj. Du som har tillgång till alla maskiner i världen kan ju enkelt bocka till ett rakt rör så att styrändarna lutar lite nedåt. Jag kan lova dig att du får en riktigt skön sittställning och att det dessutom ser bra ut.
Hur som helst hoppas jag att vi ses i sommar. Du har en stående inbjudan att komma på en kaffe i min sommarstuga i Östanbäck
Har själv hunnit med hela 4 mil i år!!
Även tänkt köpa på mig lite skumplast för att snickra till den där berömda sadeln.
Vad för typ av sadel har du tänkt dig??
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |