Har kört med YRC-appen sen den kom för iOS. Skitkul att analysera körningen efteråt.
Bara konstigt att loggningen startar så fort man rör gasen!? Verkat vara en bug i mjukvaran.
Har nu lagt in Brno manuellt via kartan.
jag köpte Android platta då fans inte appen i iOS .... funkar mkt bra där också det går och ställa in loggning i inställningar på hojen tror jag .... jag laddade Brno i Android platta utan problem , fick ladda ner filen till dator unzipa den och flytta filen i ccu config mappen i plattan
jag har fått bort katten för 2 veckor sen, jag tycker att den går bättre men det kan vara att den låter mer jag kommer nog inte kunna köra på bana med mellanröret för att den låter så mkt , hur mkt var db krav på Brno ?
Blev det stor skillnad i ljudet?
Kör du med original burk då eller du har bytt ljuddämparen också?
Härligt! Fattar inte att Apple skall vara så krångliga på liknande saker? Ipad är ju super annars.
Blev det stor skillnad i ljudet?
mycket stor skillnad !!! låter som en motogp hoj
jag kör med original burk
mycket stor skillnad !!! låter som en motogp hoj
Det mesta av ljuddämpningen verkar skötas av katalysatorn och mycket av ljuddämpningen på låga varv verkar skötas av EXUP-ventilen. Jag åker just nu med Akrapovic-ljuddämparen efter katalysatorn och ljudnivån är bara lite högre jämfört med original. Jag märker knappt någon skillnad alls på låga varv, bara att den vrålar lite mer vid acceleration då EXUP-ventilen öppnar. Jag har också hört en racehoj åka helt utan ljuddämpare efter katalysatorn (de testade på det sättet innan de hade fått sina riktiga avgassystem). Även denna lät knappt högre än original.
Gissar det är en sån här du har?
http://www.yamaha-motor.eu/se/produ...köpte på ebay från italien :) halva priset :)
mycket stor skillnad !!! låter som en motogp hoj
jag ska försöka ladda upp film hur mkt den låter innan jag byter tbx till kat. för att kunna köra på brno
Kan säga att när jag plockade bort katten på min 12:a och la den på vågen så vägde den mindre än 4 kg om jag minns rätt.
Påverkar det motorn negativt på något sätt att ta bort katalysatorn, i och med allt det elektroniska?
Transport genom Europa:
Är det något speciellt man behöver tänka på vid transport av MC:n? Åker ner med den i en VW Transporter till Brno. Tänker mest på Tull och Polis, om man blir stoppad av någon anledning.
Jag skulle vilja påstå att den gamla regeln fortfarande gäller - slip-on som behåller katten funkar med original bränslemapp medans slip-on som ersätter katten bör mappas om. Egentligen, allt som ger någon som helst effektökning bör mappas om då du helt enkelt inte skulle få en effektökning om du inte har ökat luftflödet genom motorn.
På det amerikanska R1-forumet har folk postat grafer från sina bromsningar. De som bara monterat kattersättare utan att mappa om får ett rejält snålt mellanregister. Vissa tillverkare av kattersättare ser naturligtvis inga problem, men jag skulle definitivt inte köra min hoj på det sättet. Jag skulle se till att få tag på en vettig mapp eller själv åka och bänka, förmodligen också "flasha" så att man kan stänga av original "closed loop" reglering utifrån original O2-sensorer.
Men vad innebär det att man "mappar"? Innebär det att man förändrar bränsleinsprutningen?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |