Har själv en 05a som gathoj och är nöjd som bara den med hojen. Hade varit riktigt kul o kunna ha samma modell även på bana där den egentligen hör hemma!
Dom nyare Kawatiorna är bättre och mer lättkörda/förlåtande. Har kört bana 2 säsonger med en 05 och den är sjukt kul. Tror jag hade kört fortare på en modernare, men inte haft lika hög puls. Den svarar direkt på input, snabbstyrd, wobblig o lyfter gärna både bak o fram. Svarar direkt på gas o har ett brutalt mellanregister som lätt slutar i en highsider. Originaldäcket bak är ju 190/50 o jag kör 190,200/60 vilket inte gör den mer harmonisk. Jag har dessutom drevat ner den en kugg fram o satt dit snabbgas, så min är riktigt välbalanserad nu.
Kort sagt en sjuk adrenalinpålle som är svårbemästrad/oförlåtande och svår o ställa in. Om du är orutinerad och inte kan skruva med chassieinställningar, så rekomenderar jag dig något mer lättkört.
Finns en kul jämförelse mellan en 2004 o en 2010 här. Läser man det sista stycket så sammanfattar det bra varför jag har en."In a day and age of gun-shy manufacturers and computer nannies like traction control and ABS, the hell raising first generation ZX-10R proves that a little whoop-ass can do wonders for the soul".
Read more: http://www.superstreetbike.com/feat...ow_maker/viewall.html#ixzz2CPRFglU4:tummenupp http://www.superstreetbike.com/features/1005_sbkp_2004_kawasaki_zx10r_widow_maker/viewall.html
Last edited: