ZX10R-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Har själv en 05a som gathoj och är nöjd som bara den med hojen. Hade varit riktigt kul o kunna ha samma modell även på bana där den egentligen hör hemma! :)

Dom nyare Kawatiorna är bättre och mer lättkörda/förlåtande. Har kört bana 2 säsonger med en 05 och den är sjukt kul:yoparty. Tror jag hade kört fortare på en modernare, men inte haft lika hög puls. Den svarar direkt på input, snabbstyrd, wobblig o lyfter gärna både bak o fram. Svarar direkt på gas o har ett brutalt mellanregister som lätt slutar i en highsider. Originaldäcket bak är ju 190/50 o jag kör 190,200/60 vilket inte gör den mer harmonisk:D. Jag har dessutom drevat ner den en kugg fram o satt dit snabbgas, så min är riktigt välbalanserad nu.:hihi

Kort sagt en sjuk adrenalinpålle som är svårbemästrad/oförlåtande och svår o ställa in. Om du är orutinerad och inte kan skruva med chassieinställningar, så rekomenderar jag dig något mer lättkört.

Finns en kul jämförelse mellan en 2004 o en 2010 här. Läser man det sista stycket så sammanfattar det bra varför jag har en."In a day and age of gun-shy manufacturers and computer nannies like traction control and ABS, the hell raising first generation ZX-10R proves that a little whoop-ass can do wonders for the soul".:tummenupp

Read more: http://www.superstreetbike.com/feat...ow_maker/viewall.html#ixzz2CPRFglU4:tummenupp http://www.superstreetbike.com/features/1005_sbkp_2004_kawasaki_zx10r_widow_maker/viewall.html

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Har en 05a Ulf och jag kan inget annat än att hålla med dig i alla punkter! haha Den är verkligen brutal och ej förlåtande, men det är lite det som gör den till den hojen den är. :rock
Första jag köpte till min var Öhlins styrdämpare! :D

Hoppas jag hittar en som är bankittad!

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Har en 05a Ulf och jag kan inget annat än att hålla med dig i alla punkter! haha Den är verkligen brutal och ej förlåtande, men det är lite det som gör den till den hojen den är. :rock
Första jag köpte till min var Öhlins styrdämpare! :D

Hoppas jag hittar en som är bankittad!

Min har Matris M4R styrdämpare,PP-tuning fotpinnar o clipon,Cordona PQ8 shifter,zx14 bromsok,Brembo RC19 bromspump,Öhlins bak,K-tech kolvkit o fjäfrar i gaffeln,Factory pro shift star kit för att förbättra lådan,extra fälgar,Sebimoto kåpor,Akra slipon,Den är svenskreggad o alla originalprylar finns.:tummenupp

Sugen?:hihi Tänkte nog behålla den ett tag till, hoppas du hittar ett bra ex.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej gott folk!

Vill gärna ha lite hjälp och tips om en sak. Det gäller en gatreggad banhoj. Svart zx10r-04 med 2400 mil.
Import 2005, haft endast 2 ägare. Den nuvarande ägaren haft hojen sedan 2006. Hojen har följande utrustning:

3 st kåpset. 1st original, 2 race.
extra bakfälg.
Öhlinstyrdämpare.
Kn filter.
nya kraschpuckar.
korta broms och kopplingsgrepp.
kolfiber skydd till motorkåpor på båda sidor samt sving.
stålomspunna slangar i fram
en del extra delar och orginaldelar för besiktning.
Täta oljebyte samt servad enligt bok.
Stora servicen gjordes nu i höstas med nytt drivpaket, ventilkoll osv (6000kr).
Effekt rör (slipon).
Kvitto på allt.

Vad är rimlig pris för denna hoj?

Last edited:

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Någon här inne som är intresserad av 300mil gammal stötdämpande från zx10 2010? Som ny. Passar 08-10. Risken liten men jag frågar iaf! Har en som ligger

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Ingen som vet vad rimlig pris är för en sån banhoj som jag beskrev här ovan?

Hojen är ju inte direkt bankittad, så se vad en original -04 med standard lulull står i på Blocket. Kolla så att garantiåtgärder som framfälg o generator är åtgärdade då det är en -04.
Liten varning för rampuckar då dom sitter i motorfästet, som i sin tur sitter monterat där ramen brukar spricka, själv kör jag utan.

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hojen är ju inte direkt bankittad, så se vad en original -04 med standard lulull står i på Blocket. Kolla så att garantiåtgärder som framfälg o generator är åtgärdade då det är en -04.
Liten varning för rampuckar då dom sitter i motorfästet, som i sin tur sitter monterat där ramen brukar spricka, själv kör jag utan.

Original 04 med standard lull lull brukar ligga på ca 45 på blocket.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Gäller 2004/05.

Var kan man hitta tunnare topplockspackning?

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Sitter å letar efter en 04-05 men det verkar dåligt med dessa hojar...
Någon som kan tipsa om någon som e till salu :)

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Äntligen tilbaka på ZX10R

Efter ett par år på villovägar har jag äntligen hittat hem igen.
Denna gång blev det en 2009 och jag kan ärligt säga att jag skulle ha gjort detta byte tidigare, men man lär så länge man lever å nästa hoj blir givetvis en ZX10R ny.

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    188.8 KB · Visningar: 104
  • image.jpg
    image.jpg
    154.8 KB · Visningar: 93

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tack!

Vet ni vad som skiljer på 2004/05 vs 2006/07? Tänker mest på elektroniken, med tanke på att Bazzaz har kit till 06/07 men inte till 04/05.

Det är nog bara en fråga om tillgång och efterfrågan. Bazzaz bygger kit för de kunder som efterfrågar produkten. Bazzaz är gjort för racing och mig veterligen så började Kawan bli poppis först med 06/07 generationen.
Nu pratar jag dessutom om den amerikanska racingmarknaden som skiljer sig lite får den europeiska. På den tiden så var det inte så vanligt med elektronik på hojarna annat än i MotoGP. Det är ju ändå hojar som är 7-8 år gamla :)
På Bazzaz Facebooksida så brukar de efterfråga olika hojar för att bygga kit till dem. Om någon skulle komma med en ZX10 Gen 1 så skulle de säkert bygga ett kit. Jag är helt säker på att kitet för 06/07 passar utmärkt på 1:a gen med lite andra kontakter och kanske någon enkel mod. Mig veterligen är det inga finesser på 2:a gen Kawa och motorn är i princip identisk, det var chassit som ändrades 06?

Hittar du ett kit från 06/07 på eBay billigt så köp det och testa på 04/05, skulle tro att det passar ganska bra och funkar det inte så sälj igen:)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
På Bazzaz Facebooksida så brukar de efterfråga olika hojar för att bygga kit till dem. Om någon skulle komma med en ZX10 Gen 1 så skulle de säkert bygga ett kit. Jag är helt säker på att kitet för 06/07 passar utmärkt på 1:a gen med lite andra kontakter och kanske någon enkel mod. Mig veterligen är det inga finesser på 2:a gen Kawa och motorn är i princip identisk, det var chassit som ändrades 06?

Hittar du ett kit från 06/07 på eBay billigt så köp det och testa på 04/05, skulle tro att det passar ganska bra och funkar det inte så sälj igen:)

Tack för hjälpen Niklas! Fick svar av dem, och dem har ett kit till 04/05!

Z-FI TC ZX10R 04-05
[#T447S]
$949.95

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tack för hjälpen Niklas! Fick svar av dem, och dem har ett kit till 04/05!

Z-FI TC ZX10R 04-05
[#T447S]
$949.95
Alla ZX10 kit på ebay kostar 741$ +35$ frakt.

Lägg en bevakning på ebay med mailbevakning. Skippa 'Available to Sweden' för ofta postar säljaren om man frågar. Jag gjorde så och hittade mitt kit komplett med ställknappen och lampan för 5000 kr tot.
Tänk på tull o moms på priset. Det blir garanterat 26% dyrare än 'butikspriset' hos Bazzaz hemsida

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...