j_miller
Sporthojsnörd
Nej, Jag köpte ett nytt laser istället
Bänka den måste du göra , Men det spelar ingen större roll om du köper 3an eller 5an
Man kan göra mer med 5an men för motorgången spelar det mindre roll
Jag kan dock tänka mig att just dessa säljare har svårt att bli av med hojen.
Vad tror ni egentligen om prisnivån på de två första årsmodellerna? Självklart så beror detta till viss del på utrustning, miltal, historik, allmänt skick osv, men någonstans mellan tummen och pekfingret? Själv (som köpare ) så kan jag tycka att ett pris i trakten kring 45-50 000 kr är rimligt, +/- några tusen beroende på tidigare nämnda faktorer. Är jag helt ute och cyklar, eller vad säger ni?
43-53 000 tycker jag är rimligt, beroende på mil, tur mm. Dem senaste jag har köpt har legat där i pris. 2500-3800 mil. Så du tänker rätt. Eller som jag iaf..
Hejsan på er,
Jag är på jakt efter en 10:a av årsmodell 04 eller 05 nu inför säsongen. Jag känner att jag har hyfsad koll på modellen i sig samt eventuella brister på den första årsmodellen (framfälg, sprickor i ram, generator). Jag blir dock inte riktigt klok på priserna på de hojar som läggs ut på Blocket... En del ex läggs ut för 60-65 000 kr, vilket jag kan tycka är väl häftigt för en snart 10 år gammal leksak. Jag kan dock tänka mig att just dessa säljare har svårt att bli av med hojen.
Vad tror ni egentligen om prisnivån på de två första årsmodellerna? Självklart så beror detta till viss del på utrustning, miltal, historik, allmänt skick osv, men någonstans mellan tummen och pekfingret? Själv (som köpare ) så kan jag tycka att ett pris i trakten kring 45-50 000 kr är rimligt, +/- några tusen beroende på tidigare nämnda faktorer. Är jag helt ute och cyklar, eller vad säger ni?
lite off-topic på din fråga, men...
Var försiktigt med högerhanden när du kör en literninja första gången... (Men jag gissar att du kommer ha ett stort leende efteråt)
Har zx10 -07 slirkoppling?
Någon som har ett sånt där Racefit Growler till årsmodell 04-05 liggande? Pipan i sig lockar, men nypriset från tillverkaren gör det inte...
Då var man med Ninja igen
Det sitter en Yoshi-pipa på för tillfället, men denna kommer nog att bytas ut under påskhelgen. Jag har ett slipon från Danmoto liggande som jag tänkte prova att sätta dit.
Jag har inte kört mer än 12-13 mil och har nog inte varit över 7000 RPM (på halv gas) än. Det står dock klart att där finns lite mer pulver i den här maskinen än i min tidigare gammelninja. Helvete vad den rör på sig
Bifogar en liten bild från dagens premiärtur också. Damm från vinterförvaringen, skit från vägbanan osv - det är min nya kärlek
View attachment 381922
Grattis till nya kärleken! 04/05an lever verkligen upp till allt som folk har sagt om den och magasiner skrivit om den.
Har du styrdämpare på den? Om inte så lär du snart inse att det är nästan ett måste.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |