ZX10R-tråden

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Funderar på att köpa en powercommander. Är det stor skillnad på 3'an och 5'an?

Har ett yushimura slipon på min-07'a.

Är det ett "måste" att bänka den eller får man någon effekt med att bara köra en färdig preset?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Bänka den måste du göra , Men det spelar ingen större roll om du köper 3an eller 5an

Man kan göra mer med 5an men för motorgången spelar det mindre roll

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Hoj
ZX10-R -04
Nån som vet om höger gaffelben passar på vänster sida? Alltså det innre benet, går det att flytta över nedre delen där hjulaxel och bromsok sitter, för dom är ju olika på höger och vänster sida.

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Hejsan på er,

Jag är på jakt efter en 10:a av årsmodell 04 eller 05 nu inför säsongen. Jag känner att jag har hyfsad koll på modellen i sig samt eventuella brister på den första årsmodellen (framfälg, sprickor i ram, generator). Jag blir dock inte riktigt klok på priserna på de hojar som läggs ut på Blocket... En del ex läggs ut för 60-65 000 kr, vilket jag kan tycka är väl häftigt för en snart 10 år gammal leksak. Jag kan dock tänka mig att just dessa säljare har svårt att bli av med hojen.

Vad tror ni egentligen om prisnivån på de två första årsmodellerna? Självklart så beror detta till viss del på utrustning, miltal, historik, allmänt skick osv, men någonstans mellan tummen och pekfingret? Själv (som köpare :brynad) så kan jag tycka att ett pris i trakten kring 45-50 000 kr är rimligt, +/- några tusen beroende på tidigare nämnda faktorer. Är jag helt ute och cyklar, eller vad säger ni?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag kan dock tänka mig att just dessa säljare har svårt att bli av med hojen.

Vad tror ni egentligen om prisnivån på de två första årsmodellerna? Självklart så beror detta till viss del på utrustning, miltal, historik, allmänt skick osv, men någonstans mellan tummen och pekfingret? Själv (som köpare :brynad) så kan jag tycka att ett pris i trakten kring 45-50 000 kr är rimligt, +/- några tusen beroende på tidigare nämnda faktorer. Är jag helt ute och cyklar, eller vad säger ni?

43-53 000 tycker jag är rimligt, beroende på mil, tur mm. Dem senaste jag har köpt har legat där i pris. 2500-3800 mil. Så du tänker rätt. Eller som jag iaf..

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
43-53 000 tycker jag är rimligt, beroende på mil, tur mm. Dem senaste jag har köpt har legat där i pris. 2500-3800 mil. Så du tänker rätt. Eller som jag iaf..

Då tänker vi alltså ungefär likadant. Förhoppningsvis så drar den ordentliga vårförsäljningen på Blocket igång snart... Fler hojar till salu borde väl rimligen leda till pressade priser, och framför allt större utbud. Tack för svaret! :tummenupp

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Hejsan på er,

Jag är på jakt efter en 10:a av årsmodell 04 eller 05 nu inför säsongen. Jag känner att jag har hyfsad koll på modellen i sig samt eventuella brister på den första årsmodellen (framfälg, sprickor i ram, generator). Jag blir dock inte riktigt klok på priserna på de hojar som läggs ut på Blocket... En del ex läggs ut för 60-65 000 kr, vilket jag kan tycka är väl häftigt för en snart 10 år gammal leksak. Jag kan dock tänka mig att just dessa säljare har svårt att bli av med hojen.

lite off-topic på din fråga, men...

Var försiktigt med högerhanden när du kör en literninja första gången... (Men jag gissar att du kommer ha ett stort leende efteråt):rock

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
lite off-topic på din fråga, men...

Var försiktigt med högerhanden när du kör en literninja första gången... (Men jag gissar att du kommer ha ett stort leende efteråt):rock

Jag ska försöka komma ihåg det... :D

Så länge säljaren som utlovat håller kvar hojen så kommer jag att vara Ninja-ägare från och med söndagen den 24:e. Lagom till vårens stora genombrott hoppas jag. Jag har i alla fall beställt bra väder!

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Någon som har ett sånt där Racefit Growler till årsmodell 04-05 liggande? Pipan i sig lockar, men nypriset från tillverkaren gör det inte... :7peta

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Någon som har ett sånt där Racefit Growler till årsmodell 04-05 liggande? Pipan i sig lockar, men nypriset från tillverkaren gör det inte... :7peta

Jag har en sån på min 05a. Sjukaste ljudet! :) Kolfiber titanium. Svåra att få tag i så jag fick köpa nytt från England. Annars kolla runt på ebay England och även i USA. Kanske någon som har. Kvalitén på röret är verkligen top of the line. Väger 800g.

Ifall du har missat denna! :D:tummenupp

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Då var man med Ninja igen :krama

Det sitter en Yoshi-pipa på för tillfället, men denna kommer nog att bytas ut under påskhelgen. Jag har ett slipon från Danmoto liggande som jag tänkte prova att sätta dit.

Jag har inte kört mer än 12-13 mil och har nog inte varit över 7000 RPM (på halv gas) än. Det står dock klart att där finns lite mer pulver i den här maskinen än i min tidigare gammelninja. Helvete vad den rör på sig :crash

Bifogar en liten bild från dagens premiärtur också. Damm från vinterförvaringen, skit från vägbanan osv - det är min nya kärlek :kär
WP_20130328_005.jpg

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Då var man med Ninja igen :krama

Det sitter en Yoshi-pipa på för tillfället, men denna kommer nog att bytas ut under påskhelgen. Jag har ett slipon från Danmoto liggande som jag tänkte prova att sätta dit.

Jag har inte kört mer än 12-13 mil och har nog inte varit över 7000 RPM (på halv gas) än. Det står dock klart att där finns lite mer pulver i den här maskinen än i min tidigare gammelninja. Helvete vad den rör på sig :crash

Bifogar en liten bild från dagens premiärtur också. Damm från vinterförvaringen, skit från vägbanan osv - det är min nya kärlek :kär
View attachment 381922

Grattis till nya kärleken! :tummenupp 04/05an lever verkligen upp till allt som folk har sagt om den och magasiner skrivit om den.

Har du styrdämpare på den? Om inte så lär du snart inse att det är nästan ett måste. :)

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Grattis till nya kärleken! :tummenupp 04/05an lever verkligen upp till allt som folk har sagt om den och magasiner skrivit om den.

Har du styrdämpare på den? Om inte så lär du snart inse att det är nästan ett måste. :)

Efter allt som jag har hört och läst om hojen sedan tidigare så tog jag det säkra före det osäkra och satte dit en styrdämpare från Sprint direkt efter köpet. Än så länge har den väl inte behövt jobba så mycket, men det känns skönt att ha den på plats hur som helst.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...