Tack för tips, ska kika på det du länkade, men jag har inte haft problem med att hamna i mellanläge på min Ninja utan QS, men kan tänka mig att det händer när man har brottom att växla och är slarvig med kopplingen.. alternativt att man släpper ut kopplingen innan man har växlat färdigt. Mycket kan också bero på hur sliten lådan/dreven är redan sen innan osv..
QS ska ju helt klart underlätta på alla sätt och vis när den bryter tändningen. Dom jag har pratat med som kör s1000rr och hamnat i mellanläge har berott på att de släpper av på gasen och växlar samtidigt vilket blir fel. Detta har då varit med BMW original QS och inte med Cordona.
Kan bara jämföra med andra hojar jag haft shifter på (Gixxer 1000 -07 och Ducce 1098S)och kawalådan är mer "traktor". Det lilla jag körde den på gata innan jag byggde om den missade jag nog inte, men på banan tar man det inte lugnt o släpper definitivt inte gasen. Händer inte ofta men några gånger per säsong.
Last edited: