Hämtade hem en ninja i helgen.
Trevligt! De är riktigt snygga i svart. Är det en -04 eller en -05?
Hilfe. Har alltid lidit av kawa-sug, och nu är det förjävligt igen.
ZX10a -09 är i siktet, med få mil och i skick som ny.
Nu är det ju så att intellektet säger att jag har rätt hoj redan, optimal för smidigt banbusande och den funkar på gatan - så man är ju mest lite fundersam exakt hur rivig och bångstyrig den här är i jämförelse med de smidigare 600/750-hojarna.
Jag vet att jag reagerade på hur komfortabel och snäll den var när jag hade en till låns en dag på södertörn när AVA servade och pillade på 1098an...men då jämförde jag med den italienska donnan...
Hej
Tänkte kolla om det är någon som har förslag på drevning, vill dreva ner från orginal 17/41. Det är en 2010. Vill ha mer bottendrag, att toppfarten minskas gör inget men det ska gå att åka med, inge stunt drevning.
Har bytt drivpaketet på min zx10:a idag och det var för övrigt en jävla pärs! Fick kämpa i timmar med att få bort muttern till det främre drevet, slutade med att jag fick sätta ihop allt och åka bort till en kompis och låna mutterknackare då gick det på andra försöket.
Nu till din fråga. Jag köpte två fram drev, ett med 16 kugg och ett med 17 kugg. Jag har det med 16 kugg på nu och ska åka en vecka till Gotland nu på måndag. Två dagar ska spenderas på Gotland ring. Om du orkar vänta en vecka så kan jag ge dig lite feedback på vad jag tycker om drevningen.
Vet inte om jag kommer byta framdrev dock med tanke på hur jävla jobbigt det var idag så det 17 drevet jag har ligger kommer kanske bli liggandes. Kanske är lättare att byta nu när jag har lossat muttern en gång tidigare, vad vet jag
08-09ans zx10,några vanliga sjukdomar som förekommer?
Har hört mkt att det är dåligt botten på just dom modellerna?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |