ZX10R-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Finns säkert 10000 trådar om detta men tänkte fråga..
Nu när våren nalkas så ska man ju byta motoroljan..
Vad kör ni med för olja i motor? Är helt novis och litar aldrig på försäljare dom vill ju bara ha dollars.

Även lite vårtips vad som ska göras innna första turen jag kör en zx10r -06 som gått ccirka 400 mil (snälla mil).

Bromsvätska är ju självklart, motorolja. Tänkte även passa på att lyxxa till det med nya däck några tips? Fick nämligen sladd på mina förra var inte så himla kul i en kurva va lite fuktigt iof men hört lite si o så om dom orginal däcken som sitter på.

MvH / oscar

Angående däck: Frågan är hur du kör och vad du föredrar. Många mil eller bra fäste? Kör du bana?

Bridgestone har släppt en ny serie BT-018 som fått bra kritik, gatdäck för lite snabbare körning. Metzeler Sportec har alltid varit bra. Kör du mycket bana är det ett mjukt racedäck du ska ha för att inte göra bort dig. Ex. Bridgestone BT-002

Hoppas det hjälpte nåt.

/ Jens

Nicotin

Guest
vad jag vet så ska dom vara med stål från fabrik..men inte så svårt att kolla..

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Köpte en -05 förra helgen, blev av med lappen i fre (jävla va den går bra) så jag tjacka lite svarta fotpinnar.. Extra utrustad med Accra slip on o Pc, polerade fälgkanter...

Bifogat

• srfgsregasrgsagsaegsgsg.gif
    srfgsregasrgsagsaegsgsg.gif
    45.3 KB · Visningar: 170

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
ZX-10R -08
På min -06'a så är det gummi mjukare än postens gummisnoddar (vilket jag surt fick erfara på Sviesta), så jag har uppgraderat till stålslangar och bättre vätska.
Orginalslangarn/vätskan verkar inte tåla bankörning i svensk sommarvärme iaf. Ska inte skylla allt på slangarna, men de kändes allt annat än hårda efter några pass (tur att det finns en avfart till halkbanan efter start/målrakan :)).

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Nu har vi bänkat vår nya ZX-10 -08:a i standardutförande. Det blev 166hk på bakhjulet. För intresserade finns ett par bilder, bänkningsprotokoll med kurvor samt ett litet filmklipp att avnjuta på vår hemsida.
http://www.n-trade.se/racing

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Nu har vi bänkat vår nya ZX-10 -08:a i standardutförande. Det blev 166hk på bakhjulet. För intresserade finns ett par bilder, bänkningsprotokoll med kurvor samt ett litet filmklipp att avnjuta på vår hemsida.
http://www.n-trade.se/racing

Hur har ni löst avgasröret? Ni lär väl inte köra med den där stora orginal burken som sitter under !!

Johan_

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
ZX-10
temperatur

köpte mig en 07. tycker den går upp dåligt i arbetstemperatur (lite över 60 grader) är den inte termostatstyrd? eller är det någon annan som upplevt detta? tacksam för svar:)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Min nya bromspump från Performance Tech och fotpinnar från Pnutz...PORR!!!:tummenupp

Bifogat

• DSC03930.jpg
    DSC03930.jpg
    31.2 KB · Visningar: 131
  • DSC03929.jpg
    DSC03929.jpg
    27.1 KB · Visningar: 158

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jag har en uppsättning stålomspunnet till 06/07 liggandes, helt nya i kartong. Säljes till bättre behövande.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
köpte mig en 07. tycker den går upp dåligt i arbetstemperatur (lite över 60 grader) är den inte termostatstyrd? eller är det någon annan som upplevt detta? tacksam för svar:)

Hallå Johan!
Jag har också en -07 som har gått ca 80mil. Jag köpte den i januari och har bara hunnit åka ett fåtal mil på den. La precis som du märke till den låga temperaturen. Min ligger också på ca 60- 67 grader när man kör, visserligen när det bara varit ca 10 grader ute. Står den på tomgång ett tag går tempen upp, jag åkte när den visade ca 85 grader, därefter sjönk den efter att jag åkt en bit. Ska bli intressant att se var tempen ligger när man kör i lite mer normala sommartemperaturer.
Ruggigt nöjd med hojen hittils i alla fall, den tycks gå nåt helt sjukt!! Har bänkat den nyligen och den gav 160 häst på bakhjulet.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vad kostade fotpinnarna?

/ Jens

Dom finns på www.pnutz.se men sidan är under uppbyggnad så allting funkar inte. Jag gav 2700 inkl frakt och moms. Mejla Peter på info@pnutz.se om vad du vill ha.

Hallå Johan!
Jag har också en -07 som har gått ca 80mil. Jag köpte den i januari och har bara hunnit åka ett fåtal mil på den. La precis som du märke till den låga temperaturen. Min ligger också på ca 60- 67 grader när man kör, visserligen när det bara varit ca 10 grader ute. Står den på tomgång ett tag går tempen upp, jag åkte när den visade ca 85 grader, därefter sjönk den efter att jag åkt en bit. Ska bli intressant att se var tempen ligger när man kör i lite mer normala sommartemperaturer.
Ruggigt nöjd med hojen hittils i alla fall, den tycks gå nåt helt sjukt!! Har bänkat den nyligen och den gav 160 häst på bakhjulet.

På fabrikstrimmade superbikes så brukar man sträva efter 64-65 grader för att motorn skall ge sitt yttersta. Eftersom vi kör fabrikstrimmade superbikes så är ju allting då som det skall vara...:tummenupp :)

Min cykel brukar ligga kring 80 grader när jag kör bana i sommarvärme så dina 67 grader låter helt normalt tycker jag.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...