ZX10R-tråden

Nicotin

Guest
jag tog bort min helt faktiskt, tänkte väl sätta den under cutsen men jag vet inte. blev tagen igår så där rök 1500 spänn och en jävla prick i registret. om man får tre prickar ryker kortet då? :va
polisen sa att om det sitter en skylt men det är en egentillverkad så att säga räknas det som att det inte sitter en skylt! så då kan jag ju lika gärna köra utan än med en miniregskylt.

jag har som sagt ett dilemma.

1500 spänn ??:D :D

daam..taz får la jobba lite hårdare denna månad då juhe..:D

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
var köper ja bromsbelägg fram till zx10r-05:an billigast?
Du skall inte ha billigt du skall ha bäst :)
Antingen köper du original, dom funkar bra och håller bra, förslagsvis från till exempel Stibix i Borås. Eller så köper du Carbon Lorraine från tillexempel SWT Racing...

Sen finns det 100 000 andra märken och varianter men ovanstående kan jag rekommedera.

Vesrahs sintrade sportbelägg (minns inte beteckningen) kan jag dock inte rekommendera. Dom funkade bra ett tag, till dom var nerslitna till hälften ungefär, sen började dom gnissla nånting alldeles kolorysansvärt och tappade effekt. Då satte jag i original igen och dom funkar kanon:tummenupp

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Du skall inte ha billigt du skall ha bäst :)
Antingen köper du original, dom funkar bra och håller bra, förslagsvis från till exempel Stibix i Borås. Eller så köper du Carbon Lorraine från tillexempel SWT Racing...

Sen finns det 100 000 andra märken och varianter men ovanstående kan jag rekommedera.

Vesrahs sintrade sportbelägg (minns inte beteckningen) kan jag dock inte rekommendera. Dom funkade bra ett tag, till dom var nerslitna till hälften ungefär, sen började dom gnissla nånting alldeles kolorysansvärt och tappade effekt. Då satte jag i original igen och dom funkar kanon:tummenupp

okej vad går detta kalaset på då för orginal beläggen vs carbon lorraine?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
okej vad går detta kalaset på då för orginal beläggen vs carbon lorraine?

Jag har inte det i huvudet just nu men räkna med 30% mer för original kanske. Å andra sidan så håller dom 100% längre...:)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
var köper ja bromsbelägg fram till zx10r-05:an billigast?

Jag kan starkt rekommendera Kawasakis original kitbelägg. Det är alltså original men en helt annan känsla än dom "vanliga" beläggen.

Jag har artikelnummer hemma på dom paketen jag har liggande. Har aldrig känt så skön känsla i bromsar innan som med dom beläggen monterade.

Har ingen aning vad dom kostar, men är det intressant kan jag skriva ut artikelnumret.

/ Jens

Bifogat

• PICT0013.JPG
    PICT0013.JPG
    219.6 KB · Visningar: 219
Last edited:

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Jag kan starkt rekommendera Kawasakis original kitbelägg. Det är alltså original men en helt annan känsla än dom "vanliga" beläggen.

Jag har artikelnummer hemma på dom paketen jag har liggande. Har aldrig känt så skön känsla i bromsar innan som med dom beläggen monterade.

Har ingen aning vad dom kostar, men är det intressant kan jag skriva ut artikelnumret.

/ Jens

wow vilka schyssta hojar!

a skicka gärna artikel nr så ska ja kolla med stibix om dom kan få tag på dom eller har dom inne!...

[en annan fråga e att ja fick pris på tändstift. dom skulle kosta 307kr/st e det normalt?

sen e det väl att rekommendera att ja kör på helsyntet som kostar 685 kr för 4 liter?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
wow vilka schyssta hojar!

a skicka gärna artikel nr så ska ja kolla med stibix om dom kan få tag på dom eller har dom inne!...

Tackar tackar. Den ena är Freddy Papunens förstahoj från förra året, så den borde vara fin. Den andra är faktiskt Öhlins testhoj. Mycket trevliga.

Kollar artikelnummer åt dig ikväll, så behöver du aldrig mer fundera på vilka bromsbelägg du ska ha!

/ Jens

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
ingen som har lite delar liggandes till zx 10r-05:a som man vill sälja? finns väl säkert nån som har en massa banhojs delar liggandes?=)

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
ingen som har lite delar liggandes till zx 10r-05:a som man vill sälja? finns väl säkert nån som har en massa banhojs delar liggandes?=)

Det här har jag liggandes i garaget:

Höger sidopanel under sadeln
2st passagerarsadel
1st framskärm svart
Vänster sidopanel fram vid kylaren (lite trasig)
Bakkåpa komplett ink lås till cuts
Kedjeskydd
"stänkskärm" bak
Vänster båthalva (lite trasig)
Vänster clipon (alltså vänster styrhalva)
Slipon..

Finns nog mer grejer, men jag kommer inte på nåt nu...

/ Svensken

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
hittar du inte delar i sverige kan du alltid leta på ebay och zx-10r.net...

välkommen, och njut av att köra den vildaste hojen som finns...:yoparty

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har ett par ljuddämpare med linkpipe passande ZX10R -06/07.

Akrapovic titan av värsta sort, aldrig använda. Originalplast fortfarande på. Finns intresse så bjud på!

/ Jens 0708 952 812

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Finns säkert 10000 trådar om detta men tänkte fråga..
Nu när våren nalkas så ska man ju byta motoroljan..
Vad kör ni med för olja i motor? Är helt novis och litar aldrig på försäljare dom vill ju bara ha dollars.

Även lite vårtips vad som ska göras innna första turen jag kör en zx10r -06 som gått ccirka 400 mil (snälla mil).

Bromsvätska är ju självklart, motorolja. Tänkte även passa på att lyxxa till det med nya däck några tips? Fick nämligen sladd på mina förra var inte så himla kul i en kurva va lite fuktigt iof men hört lite si o så om dom orginal däcken som sitter på.

MvH / oscar

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...