ZX10R-tråden

orrevs

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
ZX10r -06 | KTM 640 lc4 -05 | YZ 250cc -01
Angående däck: Frågan är hur du kör och vad du föredrar. Många mil eller bra fäste? Kör du bana?

Bridgestone har släppt en ny serie BT-018 som fått bra kritik, gatdäck för lite snabbare körning. Metzeler Sportec har alltid varit bra. Kör du mycket bana är det ett mjukt racedäck du ska ha för att inte göra bort dig. Ex. Bridgestone BT-002

Hoppas det hjälpte nåt.

/ Jens

Tackar för svaret det blir mesta stadskörning, ska försöka åka lite bana men prion är på stadskörningen jag har orginal däcken på nu och dom är ju knappast utslitna men jag fick ett litet släpp dom engång visseligen var de lite fuktigt men så mkt drog ja inte på så det kändes obehagligt. Så bra grepp på bilvägen är att föredra.

Sen till nästa fråga nu är de så att min skjuss sadel är lite sönder i skinnet kan man köpa nya såna nån stans på nätet hela den bakre sadeln? Eller kan en syjunta fixa och klä om den så den blir lika fin som orginal tro?

Johan_

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
ZX-10
Hallå Johan!
Jag har också en -07 som har gått ca 80mil. Jag köpte den i januari och har bara hunnit åka ett fåtal mil på den. La precis som du märke till den låga temperaturen. Min ligger också på ca 60- 67 grader när man kör, visserligen när det bara varit ca 10 grader ute. Står den på tomgång ett tag går tempen upp, jag åkte när den visade ca 85 grader, därefter sjönk den efter att jag åkt en bit. Ska bli intressant att se var tempen ligger när man kör i lite mer normala sommartemperaturer.
Ruggigt nöjd med hojen hittils i alla fall, den tycks gå nåt helt sjukt!! Har bänkat den nyligen och den gav 160 häst på bakhjulet.

Ja vi få se om nån månad till med lite mera värme.men låter ju mer rimligt om 80-90 grader. känns ju lite kallt för motorn annars
man få väl gasa mer:D

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Min nya bromspump från Performance Tech och fotpinnar från Pnutz...PORR!!!

AAAAAAAAAAAAA..............PORRRRRR!!!

skall inspekteras i helgen...:D

nån som har krash puckar liggandes o vill sälja dom till min zx10r-05a?

sök på champ sliders på zx-10r.net annars är det RG puckar som gäller om du vill göra hål i kåpan, vill du inte det kan jag rekommendera oggy knobs.

Last edited:

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV4R
min och tjejens zx10r

Min nya zx10r och min gammla zx10r (tjejens) :)

Den nya kanske inte är den snyggaste modellen, men FASEN vilken motor! :D:tummenupp

Bifogat

• DSC00642.JPG
    DSC00642.JPG
    205 KB · Visningar: 281
  • DSC00643.JPG
    DSC00643.JPG
    169.1 KB · Visningar: 174
  • DSC00644.JPG
    DSC00644.JPG
    186.4 KB · Visningar: 147

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
ngn som har problem med att styrlagret har gett upp?

min har gått 1800 och tyckte det knäppte lustigt vid otaliga inbromsningar längs essingeleden idag i typ 20 blås...kan ju vara så att det behöver dras åt iom att styrdämparen sitter fast där...men men...

år 2004....

glömde nämna att jag körde typ 40 mil på gälleråsen i helgen, kan kanske vara bromsarna? dom fick ju bekänna färg...:D

Last edited:

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC

min har gått 1800 och tyckte det knäppte lustigt vid otaliga inbromsningar längs essingeleden idag i typ 20 blås...kan ju vara så att det behöver dras åt iom att styrdämparen sitter fast där...men men...

år 2004....

glömde nämna att jag körde typ 40 mil på gälleråsen i helgen, kan kanske vara bromsarna? dom fick ju bekänna färg...:D

sitter din styrdämpare fast i styr muttern på din -04a ? satte på min styrdämpare på min 05:a blev lite förvånad att den just skulle fästas där?? varför inte sidan av framdämparn i styrkronan som den sitter på 08:an..?

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
sitter din styrdämpare fast i styr muttern på din -04a ? satte på min styrdämpare på min 05:a blev lite förvånad att den just skulle fästas där?? varför inte sidan av framdämparn i styrkronan som den sitter på 08:an..?

har inte ngt bra svar på varför den sitter där...:D

den största anledningen är troligen att den inte fanns monterad orginal som den gör på de nyare modellerna...fanns liksom inte några bättre fästen...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

år 2004....

Styrlagrena glappar upp med jämna mellanrum så det är bara att lossa styrdämparen och övre styrkronan, sen dra åt med rätt moment. Var du bägge dagarna på Åsen? Jag var där fredag och söndag...kanonfin körning:tummenupp

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Styrlagrena glappar upp med jämna mellanrum så det är bara att lossa styrdämparen och övre styrkronan, sen dra åt med rätt moment. Var du bägge dagarna på Åsen? Jag var där fredag och söndag...kanonfin körning:tummenupp

jag såg nog dig både lördag och söndag, men du var tydligen på möte på lördagen....dock fick jag inspektera porren....!!!:D

hur funkade nya bromsen?

jaha, då var det bara till att lossa allt och dra åt då...:gnissla

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
jag såg nog dig både lördag och söndag, men du var tydligen på möte på lördagen....dock fick jag inspektera porren....!!!:D

hur funkade nya bromsen?

jaha, då var det bara till att lossa allt och dra åt då...:gnissla

Att du inte ramlade fram och hälsade då?

Fotpinnarna var kanon, mycket skönare körställning. Och bromsen funkade bättre än original men jag har inte riktigt fått ur all luft. Däremot så mattades den inte trots att jag körde riktigt mycke både fredag och söndag...

Det som störde mest var att den var så j-vla skitig efter att ha åkt släp efter norrlandskusten, jag vill ha mina grejer välpolerade:tungan

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Att du inte ramlade fram och hälsade då?

Fotpinnarna var kanon, mycket skönare körställning. Och bromsen funkade bättre än original men jag har inte riktigt fått ur all luft. Däremot så mattades den inte trots att jag körde riktigt mycke både fredag och söndag...

Det som störde mest var att den var så j-vla skitig efter att ha åkt släp efter norrlandskusten, jag vill ha mina grejer välpolerade:tungan

jag såg dig inte på söndagen, eller jo vänta, du var inne i klassrummet i tornet och ville skicka in en kille i vår grupp, annars var du som bortblåst!

kör med täckt släp!!!

kul att pnutz funkade, kanske kan bli ngt till nästa säsong...

tittade som hastigast på verkstadsmanualen om att dra åt....fifan, specialverktyg och moment och grejor...kanske bara ska ta i som fan på toppbulten...:D

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV4R
Är det stor skillnad mellan 06-07 och -08?

Jadå det är ganska stor skillnad.. :confused: :tuttar :yoparty
Botten register i 06-07 är bättre. Men på toppen är det inte att jämnföra.
Samt så är den lättare, går att slänga i kurvorna som en zx6r (Senare modellen :)) Och ganska trist fakta, men den drar mindre soppa än min zx10r -06 :rolleyes:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
jag såg dig inte på söndagen, eller jo vänta, du var inne i klassrummet i tornet och ville skicka in en kille i vår grupp, annars var du som bortblåst!

kör med täckt släp!!!

kul att pnutz funkade, kanske kan bli ngt till nästa säsong...

tittade som hastigast på verkstadsmanualen om att dra åt....fifan, specialverktyg och moment och grejor...kanske bara ska ta i som fan på toppbulten...:D

Hmmm, låter inte som jag, jag körde försäkringsinfon annars var jag inte i lektionssalen...

Om du kör utan momentnyckel så får du vara försiktig. Hissa framänden, och dra åt samtidigt som du rör styret fram och tillbaka. När det börjar gå tungt och hacka så har du dragit för hårt:tummenupp :)

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Hmmm, låter inte som jag, jag körde försäkringsinfon annars var jag inte i lektionssalen...

Om du kör utan momentnyckel så får du vara försiktig. Hissa framänden, och dra åt samtidigt som du rör styret fram och tillbaka. När det börjar gå tungt och hacka så har du dragit för hårt:tummenupp :)

jag kanske förväxlade dig med en annan norrlänning...:D

angående styrlagret så blev jag väl mest upprörd över specialverktyget, momentnyckel är inga probs att låna sig till.....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år