ZX10R-tråden

Hallå alla ZX10R ägare! Jag har tidigare ägt en Suzuki TL1000R men som jag nu sålt till förmån för en ZX10R - 07. Hojen hade köpts ny 20/9 07 och bara gått 74mil, jag fick ge 90k för den vilket jag var verkligen nöjd med. Har bara provkört den nån km och den verkar helt klart ruggig! Man får den där skrämmande men samtidigt berusande känslan av Pure Fear!
Hursomhelst var jag och bänkade hojen igår. Den är ju helt original men den gav ändå ifrån sig rejält med effekt, 159,8 häst på bakhjulet. Räknar man med 12% effektförluster blir det ca 179 i motorn. Imponerande tycker jag! Vad har ni fått ut i era cyklar?
Hälsningar Jonas MR Z.
 
-.

Det enda som jag inte fått till är frambromsen, och det beror inte på slangarna utan på att pumpen har för långt slag innan det händer nånting. Stålomspunnet gjorde ingen som helst skillnad utan det är bara att vänja sej eller att byta pump och gärna ok. ZX14-oken och dito pump skall tydligen passa rakt av och göra bromsarna fantastiska...

har inte läst hela tråden, det kanske står någon annanstans, men jag har hört att det hjälper mycket att byta bromsoljan då den är kass.
 
har inte läst hela tråden, det kanske står någon annanstans, men jag har hört att det hjälper mycket att byta bromsoljan då den är kass.

Menar du att byta den kassa originaloljan eller byta när oljan är kass?:)
Jag har gjort bägge och testat med olika vätskor, gör ingen skillnad. Men nu ligger det en fet, smidd Performance Technology 19mm bromspump med större reservoir. Den skall tydligen göra susen, vi får väl se....

http://www.ngc-racing.se/index.php?page=category&cat=156
 
står inför ett val,, zx10r!
Är det skräp? helt ärligt?
Har hört om sprukna ramar och havererade generatorer!
Vad tar kawasaki för ansvar om en ram spricker? garanti jobb låter det som i mina öron.
Är det 5års garanti på en 04:a?
 
står inför ett val,, zx10r!
Är det skräp? helt ärligt?
Har hört om sprukna ramar och havererade generatorer!
Vad tar kawasaki för ansvar om en ram spricker? garanti jobb låter det som i mina öron.
Är det 5års garanti på en 04:a?

Jag fick ramen bytt på garanti för 2 månader sedan, kravet är att den är servad enligt bok. Garantin är bara två år på 2004:an men när det gäller ramsprickor så är det goodwill som gäller. Kawasaki Sverige sa att om det hade varit en 95 års zx9:a som ramen spruckit på, hade dom ändå stått för rambyte mot uppvisande av full servicebok. Generator byttes i sommras i förebyggande syfte goodwill. I övrigt grymmt rolig hoj.
 
Jag fick ramen bytt på garanti för 2 månader sedan, kravet är att den är servad enligt bok. Garantin är bara två år på 2004:an men när det gäller ramsprickor så är det goodwill som gäller. Kawasaki Sverige sa att om det hade varit en 95 års zx9:a som ramen spruckit på, hade dom ändå stått för rambyte mot uppvisande av full servicebok. Generator byttes i sommras i förebyggande syfte goodwill. I övrigt grymmt rolig hoj.

Hej, ok det låter ju jävligt bra av kawasaki att dom tar ansvar. :tummenupp
Då kanske man ska köpa sej ett monster då :)

Två frågor till.
1. vad är det som knäcker ramarna? hårda weeile nedslag eller vad?
2. Finns det något sätt att förhindra ett generator ras på denna modell?
/mvh jonas
 
Hej, ok det låter ju jävligt bra av kawasaki att dom tar ansvar. :tummenupp
Då kanske man ska köpa sej ett monster då :)

Två frågor till.
1. vad är det som knäcker ramarna? hårda weeile nedslag eller vad?
2. Finns det något sätt att förhindra ett generator ras på denna modell?
/mvh jonas

1. Svetsarna är undermåliga, mycket grövre i nya ramen.
2. Bankörning i hårt tempo är ingen höjdare tydligen.
 
nu får det bli lite fart i den här tråden!

förberedelserna har börjat....bettan står på service och har fått ett nytt bakdäck, blev ett sporttec M1 och en ny kedja som tydligen var helt slut. vanligt fel enligt mecken som själv åkt 2004an...den klarar inte av allt pulver i maskinen....muhaha. Återstår att se vad dom ringer om i morrn som behöver bytas.....:D

när dom är klara så blir det besiktning för första gången, pilla om lite skyltar och lysen och en db-killer ligger nog och skräpar ngnstans...

sedan skall det smiskas ordentligt!!!
 
nu får det bli lite fart i den här tråden!

förberedelserna har börjat....bettan står på service och har fått ett nytt bakdäck, blev ett sporttec M1 och en ny kedja som tydligen var helt slut. vanligt fel enligt mecken som själv åkt 2004an...den klarar inte av allt pulver i maskinen....muhaha. Återstår att se vad dom ringer om i morrn som behöver bytas.....:D

när dom är klara så blir det besiktning för första gången, pilla om lite skyltar och lysen och en db-killer ligger nog och skräpar ngnstans...

sedan skall det smiskas ordentligt!!!

Jag körde av kedjan på min gat-hoj =inte kul !!!
 
Hej.. Jag är ny här på forumet och köpte en zx 10R (2006) i höstas. Den är standard i sitt utförande och jag hade tänkt mig ändra lite på hur nummerplåten sitter. Dock sitter avgasrören lite knasigt så jag antar att jag kommer få sätta på en miniskylt, men har inte bestämt mig för hur jag ska göra än. Av denna anledning tänkte jag fråga er här hur ni fäst nummerplåten på era 2006:or. Skulle bli tacksam för lite feedback och om ni kan lägga upp lite bilder på era varianter.

mvh/
Johan aka Tiltovic
 
Hej.. Jag är ny här på forumet och köpte en zx 10R (2006) i höstas. Den är standard i sitt utförande och jag hade tänkt mig ändra lite på hur nummerplåten sitter. Dock sitter avgasrören lite knasigt så jag antar att jag kommer få sätta på en miniskylt, men har inte bestämt mig för hur jag ska göra än. Av denna anledning tänkte jag fråga er här hur ni fäst nummerplåten på era 2006:or. Skulle bli tacksam för lite feedback och om ni kan lägga upp lite bilder på era varianter.

mvh/
Johan aka Tiltovic

Du ersätter bara den fula plastklumpen med en liten vinklad plåt, gärna i alu. Sen skruvar du fast din skylt, funkar kanon!
 

Bifogat

  • Skylt.jpg
    Skylt.jpg
    42.7 KB · Visningar: 113
Hej.. Jag är ny här på forumet och köpte en zx 10R (2006) i höstas. Den är standard i sitt utförande och jag hade tänkt mig ändra lite på hur nummerplåten sitter. Dock sitter avgasrören lite knasigt så jag antar att jag kommer få sätta på en miniskylt, men har inte bestämt mig för hur jag ska göra än. Av denna anledning tänkte jag fråga er här hur ni fäst nummerplåten på era 2006:or. Skulle bli tacksam för lite feedback och om ni kan lägga upp lite bilder på era varianter.

mvh/
Johan aka Tiltovic

jag tog bort min helt faktiskt, tänkte väl sätta den under cutsen men jag vet inte. blev tagen igår så där rök 1500 spänn och en jävla prick i registret. om man får tre prickar ryker kortet då? :va
polisen sa att om det sitter en skylt men det är en egentillverkad så att säga räknas det som att det inte sitter en skylt! så då kan jag ju lika gärna köra utan än med en miniregskylt.

jag har som sagt ett dilemma.
 
jag tog bort min helt faktiskt, tänkte väl sätta den under cutsen men jag vet inte. blev tagen igår så där rök 1500 spänn och en jävla prick i registret. om man får tre prickar ryker kortet då? :va
polisen sa att om det sitter en skylt men det är en egentillverkad så att säga räknas det som att det inte sitter en skylt! så då kan jag ju lika gärna köra utan än med en miniregskylt.

jag har som sagt ett dilemma.

Om man inte planerar att köra ifrån polisen så finns det ju ingen som helst anledning att börja konstra med gömda skyltar alt. miniskylt. Resultatet blir ju detsamma... Originalskylten ryms ju mellan piporna och sitter dessutom där den skall sitta med en liten vinkelplåt. Det enda man kan tänka sej för att bli helt laglig är ju en liten röd reflex undertill samt att man byter ut en av monteringsskruvarna till en som har en LED-lampa inbyggd. Snyggt och prydligt och profilen på hojen blir snygg:tummenupp
 
Om man inte planerar att köra ifrån polisen så finns det ju ingen som helst anledning att börja konstra med gömda skyltar alt. miniskylt. Resultatet blir ju detsamma... Originalskylten ryms ju mellan piporna och sitter dessutom där den skall sitta med en liten vinkelplåt. Det enda man kan tänka sej för att bli helt laglig är ju en liten röd reflex undertill samt att man byter ut en av monteringsskruvarna till en som har en LED-lampa inbyggd. Snyggt och prydligt och profilen på hojen blir snygg:tummenupp

jag ska säga att jag blev så jäkla paff när de plötsligt hoppade ut mitt framför och började vifta. bara ren tur att de precis börjat packa ihopa och att fartkameran inte var framme, hehe. tur i oturen.
originalskylten är så jäkla stor så jag vet inte om jag vill ha den. får väl hem och mixtra och kolla lösningar eller bara rent av strunta i det och gasa extra nästa gång...
 
jag ska säga att jag blev så jäkla paff när de plötsligt hoppade ut mitt framför och började vifta. bara ren tur att de precis börjat packa ihopa och att fartkameran inte var framme, hehe. tur i oturen.
originalskylten är så jäkla stor så jag vet inte om jag vill ha den. får väl hem och mixtra och kolla lösningar eller bara rent av strunta i det och gasa extra nästa gång...

Nejdå, den syns ju bara rakt bakifrån eftersom den försvinner mellan piporna. Vi som kör ZX10 slipper ju en massa jefla blinkers och skit som måste flyttas. Gör en liten hållare och vinkla upp skylten lite grann, det tycker jag blir snyggt plus att du slipper riskera liv och lem med att försöka köra ifrån en polisradio...:tummenupp
 
jag har åkt med miniskylt i alla år, men nu är det fan slut på det! orginal åker på inför besiktningen och den får sitta kvar...:rolleyes:

jefla blinkers kvarstår dock...jag åker ju 04...så det blir minisar...
 
Nejdå, den syns ju bara rakt bakifrån eftersom den försvinner mellan piporna. Vi som kör ZX10 slipper ju en massa jefla blinkers och skit som måste flyttas. Gör en liten hållare och vinkla upp skylten lite grann, det tycker jag blir snyggt plus att du slipper riskera liv och lem med att försöka köra ifrån en polisradio...:tummenupp

ja jag får pula lite med det sen när den blir färdig på servicen :tummenupp
tackar!
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top