Vilket däck ska man satsa på om man ska ta ut hojen på ett par ban dagar ?
ska man gå ner till 180/50/17 däck eller ska man ha som orginal 190/55/17 eller kanske 190/50/17
alla verkar ha olika teorier om att 180 svänger lättare kontra att de släpper lättare oxå osv, någon som har verklig erfarenhet ?
obs är till en zx10 2006:a
Tacksam för all info
Tackar för svaret.. har ett metzler race däck hemma som har 180/55 men då behöver man inte vara så orolig att hojen better sig knäppt om man sätter på det.
Är det någon som har haft problem med kopplingen på en 04-05:a? Min "tar" inte omedelbart när man drar in handtaget, med kall motor kan det ta upp till 1 sekund innan kopplingen frilägger drivningen!? Tips efterlyses...
Hej !
Ny här på forumet !
Är det någon som vet åtdragningsmomentet för styrkrone bulten ?
Märkte idag att den var lös och gick att skruva av med fingrarna !
Kan detta ha bidragit till klonkande ljudet jag har haft vid hård inbromsning precis innan man stannar eller är det bromsoken som dom sa på verkstan ?
Hojen är en zx10r 06 300 mil .........
Tacksam för svar !
Hej !
Ny här på forumet !
Är det någon som vet åtdragningsmomentet för styrkrone bulten ?
Märkte idag att den var lös och gick att skruva av med fingrarna !
Kan detta ha bidragit till klonkande ljudet jag har haft vid hård inbromsning precis innan man stannar eller är det bromsoken som dom sa på verkstan ?
Hojen är en zx10r 06 300 mil .........
Tacksam för svar !
på sidorna innan denna finns det ett par inlägg om just detta. bulten håller inte ngt på plats, så den kan du dra lagom. om det ser likadant ut som på en 04 så får man lossa styrkronan för att komma åt och fixa glappet. mitt tips är att ladda ner en verkstadsmanual. finns på sporthoj ngnstans...lycka till. just det, jag hade problemet och fler med mig, blev bra när man drog åt muttern till styrlagret.
jaha niklas....kan vi få höra ett utlåtande? va den där tjejfärgade hojen ngt bättre än ninjan? ärlighet varar längst...
erkänn att det bara är SVART som är race!
hur står sig 2008 års ninja mot din tjejhoj? (kan inte sluta...)
man går ju som alltid och är sugen på nytt, men vet inte om twin är min grej...
Å andra sidan, efter 15 år på bana så har jag sedan länge insett att hojen inte har nånting med saken att göra
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|