ZX10R-tråden

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
word. om man åker jämnt med en gammal gixxer 400 i böjarna på gotland så spelar hojen mindre roll...

fick för mig att du provkört 08an, misstog mig tydligen...hoppas vi ses på ngn bandag så jag kan inspektera ktmen, har inte sett ngn IRL så att säga...

Det är bara att du hojtar till om du ser mej:)

Jag blev avhängd av en finne på en rc8 på skandinavian open så nog går det åka fort på en sån...

Om det var Sami Penna så blir dom flesta avhängda, oavsett vad han kör...:)

Jag minns en gång för många år sedan på Kemora, både han och jag körde R6 då. En av dom sista kurvorna innan startrakan är en vänster som är doserad. Jag hade i knä, fotpinne och allt annat som gick, jag gasade vad jag vågade och bakhjulet tuggade sej runt böjen. Jag tyckte att det gick fort.
Penna kom på utsidan, utan häng i ungefär dubbla farten. När jag kom ur kurvan höll han redan på att broms sej in i nästa sväng 100 meter längre bort. Då kände jag stor lust att börja med schack, knyppling eller möjligtvis bowling. Hoj skall jag då inte köra iallafall...:huvet :)

Men det är ett stort nöje att se honom brassa förbi i dom snabba svängarna, när hans bakhjul ligger en deciemeter utanför spåret och bara ritar 100-150 meter långa kablar på asfalten, det är som balett:)
 
Last edited:

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
Hejsan! Var och köpte mej en 10:a i helgen. nu undrar jag om någon har en svensk handbok i PDF format eller liknande. Handboken jag fick med var på finska så jag har inte så stor nytta av den.

Sen en annan fråga, skall båda lyktorna lysa i halvljusläge? På min lyser bara vänster.

Bara vänster som lyser ,så allt e som det ska även om det hade vart snyggare med 2 halvljus....
 

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Ort
South Valley Huddinge
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Det är bara att du hojtar till om du ser mej:)



Om det var Sami Penna så blir dom flesta avhängda, oavsett vad han kör...:)

Jag minns en gång för många år sedan på Kemora, både han och jag körde R6 då. En av dom sista kurvorna innan startrakan är en vänster som är doserad. Jag hade i knä, fotpinne och allt annat som gick, jag gasade vad jag vågade och bakhjulet tuggade sej runt böjen. Jag tyckte att det gick fort.
Penna kom på utsidan, utan häng i ungefär dubbla farten. När jag kom ur kurvan höll han redan på att broms sej in i nästa sväng 100 meter längre bort. Då kände jag stor lust att börja med schack, knyppling eller möjligtvis bowling. Hoj skall jag då inte köra iallafall...:huvet :)

Men det är ett stort nöje att se honom brassa förbi i dom snabba svängarna, när hans bakhjul ligger en deciemeter utanför spåret och bara ritar 100-150 meter långa kablar på asfalten, det är som balett:)

Äh, jag tror det var tur bara :gnissla :gnissla
 

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX-10R -08
Weeeeeee!
Nu är jag tillbaka i ZX10R-ligan igen. Fick min stulen i maj och var precis och hämtade min nya. Så glad att det spritter i hela kroppen, synd att det spöregnade 15 min in på premiärturen.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Många intressanta inlägg, hämtar min 10a imorgon, en -04 iofs men enl, många så går även den gamla att köra ikapp de flesta med även idag....
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Får ej igång laptimern.

Hallå!
Jag har en ZX10R-07 som ju är utrustad med en laptimer. Min fråga är helt enkelt hur man aktiverar den? Via mode-knappen har jag tryckt fram 00.00.00 på displayen, men sen då? Trycker man sen på lap-knappen på vänster styrhalva händer inget. Någon som vet hur man gör?
 
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Ronneby
Hoj
ZX10R-08
Hallå!
Jag har en ZX10R-07 som ju är utrustad med en laptimer. Min fråga är helt enkelt hur man aktiverar den? Via mode-knappen har jag tryckt fram 00.00.00 på displayen, men sen då? Trycker man sen på lap-knappen på vänster styrhalva händer inget. Någon som vet hur man gör?

På min startar man laptimern på höger sida
sen trycker man för tid vid önskad punkt på
vänster sida varv efter varv
 

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
03,kawasaki zx6rr
det är ingen som har lite original kåpor liggandes till 04 -05? gröna i bra skick.

Främst vänstersidan..


hör av dig via pm eller telefon 0706981703..

mvh nicke
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
finns det inte en start/stopp knapp på höger handtag??

haha jaha ja...jag trodde min var kass (eftersom den är strippat en de elektronik) men hade inte kollat höger handtag alls.......suck men tackar för tipset!
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
En grön 06-07 med få mil på mätaren verkar inte vara det lättaste att få tag på ?. Börjar nu se mig om efter en hoj med lite mer ryt i spisen och har då kommit fram till att ovannämnda skulle passa finfint. Hittar bara en 06a på mc-huset i malmö, såldes det inte många 06-07or ?. Man kanske får börja genomsöka den dåjjtiska marknaden !.
 

Björn Engberg

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Borås
Hoj
2008 Kawasaki ZX10R
En grön 06-07 med få mil på mätaren verkar inte vara det lättaste att få tag på ?. Börjar nu se mig om efter en hoj med lite mer ryt i spisen och har då kommit fram till att ovannämnda skulle passa finfint. Hittar bara en 06a på mc-huset i malmö, såldes det inte många 06-07or ?. Man kanske får börja genomsöka den dåjjtiska marknaden !.

Du kan passa på att köpa en NY Kawasaki ZX10R-08 för endast 99000:- på www.stibix.se vi har ett fåtal kvar. Passa på det blir aldrig billigare.

Hälsningar Björn / Stibix.se
 

Pat-the-rich

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki zx-10r 2008
Jag är en stolt ägare till en zx10r 2008 och invigde den på bana i Tisdags, mycket nöjd. Förutom att burkan tog i asfalten i kurvorna, ska lämna in den och versktaden ska få flytta den så den inte blir i vägen. Rolig och den har vrid, kunde åka på 3ans växel hela Mittsverigebanan och det gick fort. Tycker jag i all fall, några ggr till så blir det nog hyffsade tider....!
 

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
Halloj,

Någon här som vet om jag kan klämma på ett 200/50-17 däck på min zx10-06...?

Även om det får plats så kanske hojen inte uppför sig bra....

/ Martin
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Halloj,

Någon här som vet om jag kan klämma på ett 200/50-17 däck på min zx10-06...?

Även om det får plats så kanske hojen inte uppför sig bra....

/ Martin

Men men men varför ett 200 , fan den blir ju som en buss du kommer få hänga över som en galning för att lägga den ner.

180 profil så svänger den fin fint :D
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Har lite problem med min 10:a

Där har suttit helsystem och powercommander på den tidigare, killen som ägde den körde mest rakt fram typ.

Helsystemet fick han behålla och powercommandern har jag plockat av.

Mitt problem är att jag tycker att den dricker soppa värre än en amerikansk v12:a, blandad lugn körning idag gick från full tank ner tills reservlampan började lysa ca 12 mil.

Kvar på hjen sitter nån såndärada bhp antibegränsare mojäng som tydligen skall släppa loss mer mellan 1 - > 4:an (tycker inte själv att det är nån skillnad mellan min gamla 04: och denna)

Tror att det är ett KN filter som sitter i hojen just nu , om det kan inverka.

Rent logiskt så skall den inte gå fett när man pillat bort helsystem och powercommandern. Då återgår väl allt till det normala? Eller :va

Några bra tips !?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top