ZX10R-tråden

den drar mycket soppa orginal. bara att skaffa kreditkort på valfri mack.

är det bara filtret kvar behöver du inte mappa ngt. min soppalampa brukar börja lysa runt 13 mil, med helsystem, filter och pc3.

Hmm jag kanske har drömt men jag har för mig att jag kört runt en 20 med min gamla, när man plöjt motorväg längre sträckor typ. (ligger väl runt en 140 då)

Hmm jag kanske har drömt men jag har för mig att jag kört runt en 20 med min gamla, när man plöjt motorväg längre sträckor typ. (ligger väl runt en 140 då)

Du har så rätt Degis. Något är helt fel.
Blandad körning ska du komma minst en 17 mil innan lampan tänds.
Landsväg c.a 20 mil. Även med KN.
Kanske din TRE mod.
Koppla bort den och skicka upp den till mig.

Men men men varför ett 200 , fan den blir ju som en buss du kommer få hänga över som en galning för att lägga den ner.

180 profil så svänger den fin fint :D

En kompis hade ett 200 liggandes till ingen nytta men du har nog rätt, inte vill jag köra buss inte...har ett 180/55-17 nu å det e kanon men behöver bytas.

Får bli samma size igen...

Du har så rätt Degis. Något är helt fel.
Blandad körning ska du komma minst en 17 mil innan lampan tänds.
Landsväg c.a 20 mil. Även med KN.
Kanske din TRE mod.
Koppla bort den och skicka upp den till mig.

Kanske din TRE mod == Den därada hp begränsar mojängen som sitter nånstans på hojen (tror jag har sett nåt skumt skit som även den sitter under tanken)

TRE-modden (fel benämning egentligen) öppnar sek.spjällen mycket tidigare. Skulle inte kört med den utan PC3 och mapp. Går antagligen ganska tunt i mellanreg. Stoppa tillbaka PCn, hojen kommer må bättre, även utan helsystem.

10an ÄR törstig, speciellt men TRE och mappning. Min drog 3 liter milen vid inspirerad körning på flygraka:

TRE-modden (fel benämning egentligen) öppnar sek.spjällen mycket tidigare. Skulle inte kört med den utan PC3 och mapp. Går antagligen ganska tunt i mellanreg. Stoppa tillbaka PCn, hojen kommer må bättre, även utan helsystem.

10an ÄR törstig, speciellt men TRE och mappning. Min drog 3 liter milen vid inspirerad körning på flygraka:

På min zx10 är sekundärspjällen bortplockade.
Vad är fördelar samt nackdelar med det, eller varför tar man bort dom?

Generellt:
Fördel är bättre mos i botten och mellan. Kräver mappning.
Nackdel är tomgången blir lidande och kan tjuvstanna vid start. Måste ha rejält mer soppa.

TREn är medelvägen, öppnar vid ~4k mot org ~8k på en 10a.

Hejsan, är lite ny. Har kört cbr innan o nu kör jag zx10r 04. Min fråga är om frambromsen är svampig?? Har insett att något måste åtgärdas. Räcker det med stålomspunna bromslangar till en början?? Ska köra banan en gång till i år o som frambromsen är nu vill jag inte köra. Tacksam för svar.
Magnus

Hejsan, är lite ny. Har kört cbr innan o nu kör jag zx10r 04. Min fråga är om frambromsen är svampig?? Har insett att något måste åtgärdas. Räcker det med stålomspunna bromslangar till en början?? Ska köra banan en gång till i år o som frambromsen är nu vill jag inte köra. Tacksam för svar.
Magnus

Håller med dig om bromsen.
Körde en cbr 1000 05:a innan och tycker att bromsen fram känns riktigt svampig på 10:an.
Hondan hade mkt skönare broms?
Detta gäller enbart gatkörning för mig.
Tips mottages gärna.:tummenupp

Håller med dig om bromsen.
Körde en cbr 1000 05:a innan och tycker att bromsen fram känns riktigt svampig på 10:an.
Hondan hade mkt skönare broms?
Detta gäller enbart gatkörning för mig.
Tips mottages gärna.:tummenupp

Kan bara hålla med om hondan.. Bromsarna nöp direkt, men 04 zx10r har inte samma prestanda. Nu till min fråga. Räcker det med stålomspunna bromsslangar till det bättre????

Kan bara hålla med om hondan.. Bromsarna nöp direkt, men 04 zx10r har inte samma prestanda. Nu till min fråga. Räcker det med stålomspunna bromsslangar till det bättre????

Jag har precis bytt till stålomspunna...pytteliten skillnad eller ingen alls fortfarande svampiga.
Fick en liten förbättring när jag stripade fast bromshandtaget över natten, då pressar du ut de små mikroskopiska luftbubblor som kan finnas i slangarna...

OK GRABBAR! I mårgon kommer en kille och skall visa mig sin ZX10R -04:A hojen har rullat 2500mil!
Vad skall jag leta för fel!
Vad bruka vara?
Tacksam för snabba svar!!:yoparty :yoparty

Jag har precis bytt till stålomspunna...pytteliten skillnad eller ingen alls fortfarande svampiga.
Fick en liten förbättring när jag stripade fast bromshandtaget över natten, då pressar du ut de små mikroskopiska luftbubblor som kan finnas i slangarna...

Ok, har fått för mig att det skulle fördubblas bromsverkan.. Har du bytt till stålomspunna?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick