ZX10R-tråden

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
den drar mycket soppa orginal. bara att skaffa kreditkort på valfri mack.

är det bara filtret kvar behöver du inte mappa ngt. min soppalampa brukar börja lysa runt 13 mil, med helsystem, filter och pc3.

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Hmm jag kanske har drömt men jag har för mig att jag kört runt en 20 med min gamla, när man plöjt motorväg längre sträckor typ. (ligger väl runt en 140 då)

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
Hmm jag kanske har drömt men jag har för mig att jag kört runt en 20 med min gamla, när man plöjt motorväg längre sträckor typ. (ligger väl runt en 140 då)

Du har så rätt Degis. Något är helt fel.
Blandad körning ska du komma minst en 17 mil innan lampan tänds.
Landsväg c.a 20 mil. Även med KN.
Kanske din TRE mod.
Koppla bort den och skicka upp den till mig.

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX10rr-06, svart
Men men men varför ett 200 , fan den blir ju som en buss du kommer få hänga över som en galning för att lägga den ner.

180 profil så svänger den fin fint :D

En kompis hade ett 200 liggandes till ingen nytta men du har nog rätt, inte vill jag köra buss inte...har ett 180/55-17 nu å det e kanon men behöver bytas.

Får bli samma size igen...

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Du har så rätt Degis. Något är helt fel.
Blandad körning ska du komma minst en 17 mil innan lampan tänds.
Landsväg c.a 20 mil. Även med KN.
Kanske din TRE mod.
Koppla bort den och skicka upp den till mig.

Kanske din TRE mod == Den därada hp begränsar mojängen som sitter nånstans på hojen (tror jag har sett nåt skumt skit som även den sitter under tanken)

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Tycker då min tog lika mycket soppa original som nu med helrör, PC3, TRE och KN filter... märkte ingen skillnad, kommer 12-15mil innan lampan tänds...

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
TRE-modden (fel benämning egentligen) öppnar sek.spjällen mycket tidigare. Skulle inte kört med den utan PC3 och mapp. Går antagligen ganska tunt i mellanreg. Stoppa tillbaka PCn, hojen kommer må bättre, även utan helsystem.

10an ÄR törstig, speciellt men TRE och mappning. Min drog 3 liter milen vid inspirerad körning på flygraka:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
TRE-modden (fel benämning egentligen) öppnar sek.spjällen mycket tidigare. Skulle inte kört med den utan PC3 och mapp. Går antagligen ganska tunt i mellanreg. Stoppa tillbaka PCn, hojen kommer må bättre, även utan helsystem.

10an ÄR törstig, speciellt men TRE och mappning. Min drog 3 liter milen vid inspirerad körning på flygraka:

På min zx10 är sekundärspjällen bortplockade.
Vad är fördelar samt nackdelar med det, eller varför tar man bort dom?

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Generellt:
Fördel är bättre mos i botten och mellan. Kräver mappning.
Nackdel är tomgången blir lidande och kan tjuvstanna vid start. Måste ha rejält mer soppa.

TREn är medelvägen, öppnar vid ~4k mot org ~8k på en 10a.

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Hejsan, är lite ny. Har kört cbr innan o nu kör jag zx10r 04. Min fråga är om frambromsen är svampig?? Har insett att något måste åtgärdas. Räcker det med stålomspunna bromslangar till en början?? Ska köra banan en gång till i år o som frambromsen är nu vill jag inte köra. Tacksam för svar.
Magnus

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Hejsan, är lite ny. Har kört cbr innan o nu kör jag zx10r 04. Min fråga är om frambromsen är svampig?? Har insett att något måste åtgärdas. Räcker det med stålomspunna bromslangar till en början?? Ska köra banan en gång till i år o som frambromsen är nu vill jag inte köra. Tacksam för svar.
Magnus

Håller med dig om bromsen.
Körde en cbr 1000 05:a innan och tycker att bromsen fram känns riktigt svampig på 10:an.
Hondan hade mkt skönare broms?
Detta gäller enbart gatkörning för mig.
Tips mottages gärna.:tummenupp

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Håller med dig om bromsen.
Körde en cbr 1000 05:a innan och tycker att bromsen fram känns riktigt svampig på 10:an.
Hondan hade mkt skönare broms?
Detta gäller enbart gatkörning för mig.
Tips mottages gärna.:tummenupp

Kan bara hålla med om hondan.. Bromsarna nöp direkt, men 04 zx10r har inte samma prestanda. Nu till min fråga. Räcker det med stålomspunna bromsslangar till det bättre????

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Kan bara hålla med om hondan.. Bromsarna nöp direkt, men 04 zx10r har inte samma prestanda. Nu till min fråga. Räcker det med stålomspunna bromsslangar till det bättre????

Jag har precis bytt till stålomspunna...pytteliten skillnad eller ingen alls fortfarande svampiga.
Fick en liten förbättring när jag stripade fast bromshandtaget över natten, då pressar du ut de små mikroskopiska luftbubblor som kan finnas i slangarna...

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
OK GRABBAR! I mårgon kommer en kille och skall visa mig sin ZX10R -04:A hojen har rullat 2500mil!
Vad skall jag leta för fel!
Vad bruka vara?
Tacksam för snabba svar!!:yoparty :yoparty

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Jag har precis bytt till stålomspunna...pytteliten skillnad eller ingen alls fortfarande svampiga.
Fick en liten förbättring när jag stripade fast bromshandtaget över natten, då pressar du ut de små mikroskopiska luftbubblor som kan finnas i slangarna...

Ok, har fått för mig att det skulle fördubblas bromsverkan.. Har du bytt till stålomspunna?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln