ZX10R-tråden

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Killen jag köpte min hoj av sa att -04 hade ett vanligt fel med att ramen spricker vid motorfästena. Minns inte vilket av dem men på min så byttes hela ramen ut mot en -05 på garanti av Johans MC utan snack då Kawasaki tar på sig detta.

På -05 ska det tydligen vara löst men kan dyka upp på -04 flera år efter om jag förstått det rätt.

Att tänka på är att det inte sitter styrdämpare på 04/05 från fabrik. Det är ett krav enligt mig på en hoj med så mycket effekt! Framhjulet är ju sällan i marken... :tungan
Styrdämpare kostar ju ett par kronor som man får räkna med om det inte redan är eftermonterat.

Blev lite sugen på denna cykel:

http://www.blocket.se/jonkoping/Kawasaki_22992287.htm?ca=15&w=3
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Killen jag köpte min hoj av sa att -04 hade ett vanligt fel med att ramen spricker vid motorfästena. Minns inte vilket av dem men på min så byttes hela ramen ut mot en -05 på garanti av Johans MC utan snack då Kawasaki tar på sig detta.

På -05 ska det tydligen vara löst men kan dyka upp på -04 flera år efter om jag förstått det rätt.

Att tänka på är att det inte sitter styrdämpare på 04/05 från fabrik. Det är ett krav enligt mig på en hoj med så mycket effekt! Framhjulet är ju sällan i marken... :tungan
Styrdämpare kostar ju ett par kronor som man får räkna med om det inte redan är eftermonterat.

Har ingen styrdämpare på min och det tycker jag inte behövs heller!!
Men det kanske är bra om man far och rycker i styret!!??!! :D
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
LSL styrdämpare?!

Någon som har erfarenhet av dessa?
Tänkte skaffa till min men vet inte vilket fabrikat jag ska satsa på... öhlins, LSL, Fler förslag?!?
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
LSL styrdämpare?!

Någon som har erfarenhet av dessa?
Tänkte skaffa till min men vet inte vilket fabrikat jag ska satsa på... öhlins, LSL, Fler förslag?!?
Jag har Öhlins, har inte testat någon annan iofs men den fungerar riktigt bra. Skulle inte vilja ha nåt annat. Köp om du tycker priset är ok.

Annars tror jag LSL är riktigt bra grejer det med, men har tyvärr ingen erfarenhet av dem som sagt.
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Nån som monterat pc3 på sin? skillnad? värt det?
04/05 modellen pratar vi om då förståss :)

/Martin
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Riktigt bra! stor skillnad på hojen i övrigt?

Vet jag inte. Det satt på när jag köpte den men när jag mappade den så (finjusterade) så fick jag mycket jämnare gång och ett finare register!!
Tror i ärlighetens namn att 90% av alla som kör hoj har svårt att märka skillnad, det är nog få som kan hantera mer än 100hk!!
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Vet jag inte. Det satt på när jag köpte den men när jag mappade den så (finjusterade) så fick jag mycket jämnare gång och ett finare register!!
Tror i ärlighetens namn att 90% av alla som kör hoj har svårt att märka skillnad, det är nog få som kan hantera mer än 100hk!!

Tänkte bara som sagt att den fick ett bättre register och så =)
Ska slänga i en pc3 nu med en klar mapp + dreva upp 2 kugg bak :)
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
tjena...

var ett tag sedan man va i den här tråden...

är det ngn som har en bättre lösning på saxpinnen till bakaxeln? typ en låsmutter som alla andra tillverkare har, finns det ngn som passar rakt av?
 

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Ort
Stockholm, Nacka
Hoj
zx10r -05
Tja boys.
Tänkte bara nämna att det är en new boy in town. Glad 10:a-ägare från Nacka, civilstånd gift, 180 cm lång, 34 år ung, blond, blå ögon.
Hittade min pärla för 2 veckor sedan. 05:a, 3300 mil på mätarn, yoshi-bolt on.
Jag bara garvar när jag är ute. Heeeeeelt underbart.
:)
 

Bifogat

  • zx.jpg
    zx.jpg
    236.5 KB · Visningar: 74

Ninjarejsarn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
2004, Kawazaki ZX-10R
Ska byta bort hojjen till våren. Trogen kawa-åkare. Ställer samma fråga här som jag gjorde på zx12r-tråden. Varför säljer inte kawa fler hojar än de gör när de uppenbarligen är likvärdiga och i många fall avsevärt bättre än konkurrenterna? Honda säljer ju fyra ggr så många sportmc än kawasaki. Hur kommer det sig? Vad är det folk inte fattar?

Det är bevisat att när Kawasaki (eller något annat märke) inte hänger med och gör bra resultat i ex. MotoGP, SBK VM osv. så säljer märket sämre generellt! Kolla bara när Hayden vann MotoGP 2006 på Repsol Hondan. Det har aldrig tidigare sålts så många Fireblade.
När Casey Stoner vann MotoGP 2007. Vad hände med Ducati 1098!?:yoparty
Men det är som sagt min teori. Det är inte veteskaplig framforskat på något sätt. Förhoppningsvis tar Kawasakis ledning sitt förnuft till fånga och kommer tillbaks till MotoGP säsong 2010 och dessutom värvar några duktiga förare som kan göra Kawasakin rättvisa och plocka många poäng i kungaklassen. Då kommer det säljas ZX-10'or som aldrig förr!?
 

Smagatusk

Guest
Det är bevisat att när Kawasaki (eller något annat märke) inte hänger med och gör bra resultat i ex. MotoGP, SBK VM osv. så säljer märket sämre generellt! Kolla bara när Hayden vann MotoGP 2006 på Repsol Hondan. Det har aldrig tidigare sålts så många Fireblade.
När Casey Stoner vann MotoGP 2007. Vad hände med Ducati 1098!?:yoparty
Men det är som sagt min teori. Det är inte veteskaplig framforskat på något sätt. Förhoppningsvis tar Kawasakis ledning sitt förnuft till fånga och kommer tillbaks till MotoGP säsong 2010 och dessutom värvar några duktiga förare som kan göra Kawasakin rättvisa och plocka många poäng i kungaklassen. Då kommer det säljas ZX-10'or som aldrig förr!?

SM i inläggslyft? :D

Skämt åsido, jag tycker fortfarande som jag gjorde för 2 år sedan.

Och det du säger låter faktiskt rimligt. Såg statistik för ett tag sedan på sportbilförsäljningen i USA. Den följer oroväckande mycket utgången av racen i NASCAR.

En slump? I think not.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ännu en nykomling bland ninjorna här! Hämtade min -08:a idag och bara njuuuuter! GoCartbana imorgon! :fakta Och gärna en fyra stycken SMC-kurser på storbana nästa år!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top