ZX10R-tråden

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
ska lämna in min hoj på service imorrn 100mila... faan 2500 e inte det rätt dyrt?:va

är väll bara olja o filter som byts?

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Skulle montera på en GPR Growler igår men upptäckte då att det går två vajrar från under tanken till det lilla röret som sitter innan själva dämparen. Jag har fått med ett eget rör till detta men vad är det och var har ni gjort av dessa. Måste man tänka på något när man tar loss dem för att inte få problem när de ska på igen inför bankörningar/besiktningar?

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Skulle montera på en GPR Growler igår men upptäckte då att det går två vajrar från under tanken till det lilla röret som sitter innan själva dämparen. Jag har fått med ett eget rör till detta men vad är det och var har ni gjort av dessa. Måste man tänka på något när man tar loss dem för att inte få problem när de ska på igen inför bankörningar/besiktningar?

Vajrarna tar du loss under tanken (obs: enbart vajrarna - ingenting annat!!!) och avlägsnar sedan den fula originaldämparen med vajrarna på. Det var det hela. Inför besiktningen se ovan i omvänd turordning :banana

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Tja boys.
Tänkte bara nämna att det är en new boy in town. Glad 10:a-ägare från Nacka, civilstånd gift, 180 cm lång, 34 år ung, blond, blå ögon.
Hittade min pärla för 2 veckor sedan. 05:a, 3300 mil på mätarn, yoshi-bolt on.
Jag bara garvar när jag är ute. Heeeeeelt underbart.
:)

Grattis, ser att du också kör med den snabbaste färgen :D

Bifogat

• JPG.jpg
    JPG.jpg
    223 KB · Visningar: 95

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Last edited:

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
K
http://www.blocket.se/stockholm/PC3_Kawasaki_zx10r_04_05_22487336.htm?ca=20&w=3

Fanns några inlägg om backspeglar modell -08 som passade till -04/05 och länk till företag.... någon som vet nått om de?... har knäckt min högra tillsammans med frontkåpa och broms/gas och tank....... Någon som har något av detta över?

har sett den där annonsen för några dagar sen och kontaktade honom direkt. Den var redan såld då. Men tack för tipset! :)

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Lyckades tvätta bort lite lack på en plastkåpa! :confused: Måste väl gå på garantin va? Hojen är uttagen i år!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som vet hur det funkar att bygga streetfighter på en ZX10R? Tänkte på luftintaget som sitter mitt i fronten... sätter man dit ett streetfighterlyse så blir det dåligt med luft som pressas in i luftburken och risken är väll att hojen går som en påse nötter. Vet att ZX9R inte är så lämpad som streetfighter just pga att motorn går dåligt utan luftintagen som pressar in luften i luftburken.

Någon som vet nått om detta?

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
Ingen just nu..
Har nu fått på mitt pc3 samt kn filter som ersatte mitt gamla igensatta =) kanonbra blev den i mellanregistret! riktigt stor skillnad!

/Martin

twist

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
kawasaki zx10r -05
Ska snart lämna in min zx10r -05 på 1200mila service.. vad har ni gett för den ? vill inte betala ngt överpris då jag endast lämnar in hojen för att få stämpeln i boken!! hade gärna servat den själv annars..

Mvh/ Victor

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ska snart lämna in min zx10r -05 på 1200mila service.. vad har ni gett för den ? vill inte betala ngt överpris då jag endast lämnar in hojen för att få stämpeln i boken!! hade gärna servat den själv annars..

Mvh/ Victor

Ca.4000.- på Stibix i Borås. De sa att de skulle höja priserna iår, har inte kollat med dem efter det.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024