Ingen som kikar på vattentempen när ni kör? =)
/J
jodå min ligger på samma som din på landsväg,men i stan går min upp till 110 grader o det kan fan inte va bra..
Ingen som kikar på vattentempen när ni kör? =)
/J
Jag tycker det verkar vara för kallt.. Skulle gärna se att den låg på 85grader. 110 verkar ju vara lite väl varmt... Kylfläkten borde ju jobba ner tempen.
/J
tror det e just det som e problemet med min,att kylfläkten inte går igång, de får kolla det när den ändå ska in på garantirep. hade en 04 innan och den var sällan över 70 grader på landsväg så jag tror din temp är inom toleranserna
Jag håller med. Den här sitter på min 10´a. Känns klart tryggare med den på...
Ingen som kikar på vattentempen när ni kör? =)
/J
Jo då! Min pendlar väldigt beroende på hur jag kör och väder!
Brukar normalt ligga på 65-70´C men om det är varmt och jag kör sakta så stiger den fort uppåt 95´C
ohh putsbög kanske ??
Såh ju nytt och välputast ut..
Har en liten fråga om det är någon vänlig själ som kan svara.
Är i tankarna och byta till en 08-09 till nästa höst. Hur är det med bromsarna?
Kör endel bana, och orginal på 04an är ju hemska. Bytte till stålomspunnet och blev stor skillnad.Men ändå inte extremt. Testat både R6 06a och CBR, där räcker det med 2 fingrar på frambromsen för och slå runt. Ni som kör 08 09, är den lika svampig vid hård körning eller har dom lyckats fixa en rejäl broms??
Som sagt, en bara undrar.
Mv Magnus
Jag har en 06a och tycker jag har kanonfin frambroms.. Säker på att du inte har en luftbubbla nånstans? Alt byt bromspump/handtag..
mvh
/J
Innan jag bytte till stålomspunnet kunde ja dra bromsen in till handtaget. Nu mkt bättre. Klart hojen bromsar. Tänkte mest om dom lyckats få till det bättre. Dvs jämförbara med tex CBR. Fått tips om o byta bromspump. Därför undrade jag om dom förbättrat sina bromsar på nyare modeller.
Jag kom på att min pump inte är std.. Du får helt enkelt bromsa mindre och åka fortare in i böjarna
/J
Jag bytte från original till Brembo. Att byta bromspump på -04/-05 är helt klart en av de vettigaste investeringarna du kan göra på den hojen.. Grymt nöjd!Va det jag misstänkte. Ja då kanske man äntligen sänker sina dåliga varvtider, tack för tipset
Någon som kan berätta för mig hur omständigt det är att montera av/på kåporna på en -04:a?
Tänkte montera kraschkåpor till bankörningar osv, dom är dock utan hål för lysen osv.
Är det svårt/jobbigt att få bort lysen mm?
/Adam
Jag bytte från original till Brembo. Att byta bromspump på -04/-05 är helt klart en av de vettigaste investeringarna du kan göra på den hojen.. Grymt nöjd!
Svårt nej, bökigt JA. Av går det fortare, värre o montera tillbaka skiten. Inte gjort på en fikarast. Gjorde så ett tag med tröttnade. Så jag skar ut för framlyktan och behöll orginaldel bak. Eftersom inte alla arangörer tillåter racekåper om man är vanlig gatåkare tyvärr.
Kolla över engelska handlare, pundet är lågt. Jag beställde från http://myworld.ebay.co.uk/pdmracing5, väldigt bra att ha och göra med.Får väl kolla runt lite, tycker man bara vräker ner pengar på hojen ändå.
Vet vad en ny ligger på i sverige, går det få tag billigare??
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |