ZX10R-tråden

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Tjena boyz! Nu har man införskaffat sig en ZX10 -08 som Race hoj men skulle behöva en manual till denna, Nån som kan hjälpa mig??

Ha det toppklass!

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
E-bay

Har nu inhandlat lite dekaler från E-bay 2st ZX10R dekaler och 2st Ninja dekaler!
Betalade 15 USD för alla 4 ink frakt!
Hittade en otroligt hjälpsam säljare som skräddarsyr dekalerna storleksmässigt och färgsätter dem enligt önskemål!!
Jag kan varmt rekomendera denna säljare!! Det är bara att skicka ett mail! Ortolig kvalite förövrigt!!
http://myworld.ebay.com/ebaymotors/pokemoncenternow/

Kan ju vara en bra kontakt för er som Tävlar!!

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
hej har en zx10r-08 med akra kolfiber slipon.

tänkte köpa akras mellanrör för att få bort den stora "boomboxen"
den kostar ca 2300 spänn är det värt det?.får man nå ökningar i hk eller blir det bara lite bättre ljud, mindre kilon?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
happ, så har man lagt till en zx10r ´04 till repertoaren då.

varit sugen på den här hojen sen den släpptes, hoppas den upfyller alla förväntningar man har om att den ska vara så brutal :D

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
happ, så har man lagt till en zx10r ´04 till repertoaren då.

varit sugen på den här hojen sen den släpptes, hoppas den upfyller alla förväntningar man har om att den ska vara så brutal :D

Grattis och välkommen i gänget!!
De märker du bara det blir barmark!
Jag har dock aldrig kört nått värre!!

• Gilla
Reaktioner: tcg

Skuggan

Guest
Tja kawwa lovers...

En zx10a -06a i orginalskick som rullat 1200 mil. Vad är den värd?

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
:rolleyes:
Tja kawwa lovers...

En zx10a -06a i orginalskick som rullat 1200 mil. Vad är den värd?
Några tusen mindre än en 04:à med samma mil! Kan tänka att du får gen 70-75'000 om du har lite tålamod!

Last edited:

Mister P

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Hoj
2008 Kawasaki ZR10-R
Varför är en 2 år nyare hoj värd mindre?

Kanske för att många tycker att 04:an var den brutalaste, starkaste ZX10:a nånsin ..... men ersätt "brutal" med "svårkontrollerad" och du närmar dig sanningen .... sen såg ju 06:an mjukare ut än 04:an. 04:an har lite av det "maskin för män" rykte - smaksak.
Jag personligen skulle aldrig betala mer för en 04:a än för en 06:a. Power is nothing without control .....

Just my 5 cents.....

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Jag var lite ironisk eftersom jag tänkt sälja min 04:à!
Tror inte att jag får mer än 65-70'000 för min och jag tror inte att du får en 06:à för under 70'000.
Sen tycker inte jag att 04-05:an är ett dugg svårkontrolerad och jag har inte ens en styrdämpare på! Men jag utnytjar kanske 100 av de 169 bänkade hästarna i den också! En mer erfaren förare kan säkert ha andra åsikter! Men man kan ju undra varför en zx10r 04-05 så sällan är
till salu? Kan ju bero på att de som köpt en inte hittar nått bättre och mer tillföretställande att leka med!!!

Skuggan

Guest
Jag var lite ironisk eftersom jag tänkt sälja min 04:à!
Tror inte att jag får mer än 65-70'000 för min och jag tror inte att du får en 06:à för under 70'000.
Sen tycker inte jag att 04-05:an är ett dugg svårkontrolerad och jag har inte ens en styrdämpare på! Men jag utnytjar kanske 100 av de 169 bänkade hästarna i den också! En mer erfaren förare kan säkert ha andra åsikter! Men man kan ju undra varför en zx10r 04-05 så sällan är
till salu? Kan ju bero på att de som köpt en inte hittar nått bättre och mer tillföretställande att leka med!!!

En ägare värderar alltid sin egen hoj lite högre.. Jag skulle nog inte betala mer än 60 för en 04a, kanske 65 för 05 och om det är en riktigt fin 06a 70k.. osv med 5 lappar..

En -07 för 82 som inte blir såld..

http://www.blocket.se/vastmanland/Kawasaki_ZX10R_24593855.htm?ca=11&w=3

Last edited:

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
En ägare värderar alltid sin egen hoj lite högre.. Jag skulle nog inte betala mer än 60 för en 04a, kanske 65 för 05 och om det är en riktigt fin 06a 70k.. osv med 5 lappar..

En -08 för 82 som inte blir såld..

http://www.blocket.se/vastmanland/Kawasaki_ZX10R_24593855.htm?ca=11&w=3

-07 ;)

-08 kom en helt ny modell.
De flesta jag pratat med tycker att -06/07 var fula jämfört med 04/05 eller 08-framåt. Personligen skulle jag aldrig köpa en 06/07 och vet fler som tycker samma så av den anledningen så är ju 04/05 mer värda i mina ögon.
Allt handlar ju om att hitta rätt köpare. Har man en 06/07 i riktigt bra skick och man är beredd att vänta kan man sätta högre pris.
Vill man sälja hojen inom ett par månader så sjunker genast prisbilden betydligt.

Nicotin

Guest
grejen med -04 och -05 modellerna var väl likt R1 i den årskullen el kanske ngt äldre var att vikfördelningen gjorde att hojen var ganska lätt fram.

Såg ngn jänkar blaska som hade vägt några super moppar och kwacken av -04/-05 modellerna låg högt upp som en av dom lättaste hojarna vägt på framhjulet.

har själv bara testat en -04 och en -08 och hysterisk vet jag inte om -04 var men aningens bångstyrig..:D

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
grejen med -04 och -05 modellerna var väl likt R1 i den årskullen el kanske ngt äldre var att vikfördelningen gjorde att hojen var ganska lätt fram.

Såg ngn jänkar blaska som hade vägt några super moppar och kwacken av -04/-05 modellerna låg högt upp som en av dom lättaste hojarna vägt på framhjulet.

har själv bara testat en -04 och en -08 och hysterisk vet jag inte om -04 var men aningens bångstyrig..:D

Jag tror du menar underbar och vild!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a

När ni ändå diskuterar pris..finns det någon som har en zx10 04-05 till salu då det är en lockande modell för mig:)Ge mig ett ett rimligt pris du vill ha för hojen, inte ett 5-10K högre som vi skall pruta o tjafsa om, för en snabb affär:tummenupp

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
När ni ändå diskuterar pris..finns det någon som har en zx10 04-05 till salu då det är en lockande modell för mig:)Ge mig ett ett rimligt pris du vill ha för hojen, inte ett 5-10K högre som vi skall pruta o tjafsa om, för en snabb affär:tummenupp

Jimmy F sa precis i några inlägg up att han tänkte sälja sin (och därmed svika oss -04/05 ägare:mad:) ) Sen om priset är rätt avgör väl du.. Grym hoj förövrigt och enlig mig inte bångstyrig alls..

Nicotin

Guest

njaee...över krön osv var den aningens bångstyrig men annars helt ok.
Hade lite bekymmer med sittställningen på -04 som jag testade.

Inte för att jag hann testa mer en ngr repor på bulten men tyckte sukkin min låg/uppförde sig bättre i kurvorna än kwacken men det är nog mer vana och smak och dämparljustering..

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin