Jo rent och snyggt ska det vara
Vet någon om lackfirmor kan ta fram färkoder för en viss modell t.ex. den vita som är påkletad på z1000. Eller måste man lobba för detta innan man åker till lackgrabbarna?
Sökte lite på Google. Detta kanske är något?
http://www.colorrite.com/matrix-colors.cfm?CFID=2118049&CFTOKEN=21733780
Som många av er redan vet så har jag hållit på ett tag med ett ZX-10R modifieringsprojekt. Ni kan givetvis följa hela projektet på hemsidan www.n-trade.se/racing
Hur som helt så har stunden kommit till backspeglarna. Universalbackspeglar är inköpta och jag behöver modifiera fästet ( och i o m detta kan jag sätta dem som jag vill ) och frågan till er lyder....
Vilken montering är snyggast/fränast. Montering A eller B?
helt klart B
Jag förstår inte... Jag köpte min hoj begagnad och då satt inte de där som sitter på sätena kvar. Är det extrautrustning eller har den första ägaren helt enkelt snott åt sig godsakerna?
Jag är relativt nybliven ZX10-ägare och har väl inget nytt att komma med, jag har inte ens hunnit köra sönder nåt som jag kan fråga om hur jag skall fixa men jag är så skrivkåt så jag kan inte låta bli skriva ett inlägg.
Jag hade bestämt mig för att köpa en grön, en Kawasaki skall ju vara grön men när jag var hos Mc-handlaren och skulle beställa den så stod det en orange jämte. Plötsligt blev jag väldigt obeslutsam, det slutade med att jag åkte hem och hämtade skinnstället. Sen fick försäljaren ta några bilder på mig när jag satt på den gröna, sen på den i orange. Han såg lite matt ut. Efter det åkte jag hem och kollade bilderna, det hjälpte inte ett skit, jag såg lika löjlig ut på bägge. Här gällde det att tänka logiskt:
Om jag var polis (hisnande tanke-jag blir riktigt yr i bollen) och såg en knallorange hoj körd av en förare med skinnställ, hjälm, handskar och stövlar som gick i grönt/vitt/blått skulle jag blixtsnabbt dra slutsatsen:
- Det där kan aldrig vara hans egen motorcykel, alltså är han ute och provkör. Även om han råkade köra en gnutta över hastighetsbegränsningen så låter vi honom vara, han måste ju få testa hojen lite.
Visst är det logiskt, finns bara ett problem med det här, provkörningen kommer ju vara i flera år men blir man stoppad får man väl hävda att man lider av svårartad beslutångest
Men det var min flickvän som sa dom förlösande orden:
"Du kan väl inte köpa hoj efter skinnstället"
Jag visste att jag skulle få nytta av henne en dag
Så blir du omkörd i vår av ett totalt färgblint färgspektakel så kan det vara jag.
Någon som kan hjälpa mig hur jag monterar av en tank på min zx10-r årsmod 2006. Har släppt lös tanken, men blev osäker på hur jag ska göra med den elektronik och skruvplatta som sitter under tanken....Bara att släppa på hela schabraket?? Kanske borde tömma tanken först eller?? Vill ju inte bada i bensin....HJÄLP
Antar att det är samma som -04. Har för mig att det sitter en kontakt och slang under tanken. Lossa dem så borde det komma minimalt med bensin på dig.
Lossar du de 5(?) bultar som håller hela armaturen så blir det ju ett 5cm hål i botten på tanken. Du får gissa vad gravitationen gör med bensinen då.
Kom på efter 30 minuters skruvande och därefter tömmande av bensin ur min tank att andas bensinångor så här länge kanske inte är bra?! Jag har ju alltid tyckt att bensin luktar gott, men någon bensinboffare har jag ju aldrig varit. Efter att börja känna mig ganska groggy och vimsig, öppnade jag iaf dörren - tänkte:
-Det borde väl räcka?
När jag klev in innanför dörren så skrek draken, läs frugan till..:
-Har du badat i bensin, FAN vad du luktar.
Efter att ha fått skakiningar i armar och ben resten av kvällen så kände jag mig ändå hyfsat ok när jag la mig i sängen - så orolig var jag aldrig. Tur att man har ett överskott av friska hjärnceller...eller kanske skulle jag skriva"hade".
Hur som helst, nu har man provat det också. En erfarenhet rikare att lägga till på sitt i övrigt bleka CV.
Ett tips från en som vet....Ventilera!!!!!!
Kom på efter 30 minuters skruvande och därefter tömmande av bensin ur min tank att andas bensinångor så här länge kanske inte är bra?! Jag har ju alltid tyckt att bensin luktar gott, men någon bensinboffare har jag ju aldrig varit. Efter att börja känna mig ganska groggy och vimsig, öppnade jag iaf dörren - tänkte:
-Det borde väl räcka?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |