ZX10R-tråden

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
den bilde ser jävligt fin ut
hoppas du e nöjd med 10an
Hahaha! Vilken beslutsångest! :D

Folk får köpa vilken färg de vill på sin Ninja. Jag tror dock jag hittat min favorit, blå. Syns tydligt i mitt garage! :banana
874563_b4043v.jpg

• Gilla
Reaktioner: tcg

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag har en fundering på hur många hk man får mätt på veven när det gäller zx10r -04 med helsystem,filter och pc3 . Har själv den setupen och har ju hittat en hel del bänk papper på nätet och då är det ju mätt på hjulet. Vet ej hur många % som försvunnit i transmissions förlusten?
Då tillverkarna redovisar hk på veven så tycker jag att den siffran är mer intressant och roligare att skryta/jämnföra om :)

På bänk papper jag hittat på nätet så har min setup gett ca 16hk mer än original. Jag bör ju då ha 201hk eftersom hojen har 184hk org (med ramair).

Eller om man kollar vad akrapovic anger i effektvinst för det systemet jag har så blir det 184+11,2 sen borde ju pc3:an trolla fram någon häst. Så kan det stämma att man har ca200 hk om man har trycksatt luftburk?

Låter ju otroligt men borde jag inte tekniskt sett kunna skryta om det till arbetskamraterna då det är fabriks uppgifter : -)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
vars köper man en passagerar-kuts kåpa i svart eller helst kolfiber nånstans? 04-05ans modell.

hittar inga vettiga på ebay :va

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
kan inte googla fram användar manualen nånstans :(

nån som har den som kan kolla hur man ställer om instrumenten från MPH till KMH ?

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

nån som har den som kan kolla hur man ställer om instrumenten från MPH till KMH ?

Ja, det var faktiskt inte så lätt. Eller så söker jag kasst. :)
I de trådar jag hittar så hänvisar folk till manualen. :p
Det närmsta jag hittat är en kille som bytte av misstag när han skulle nollställa tripmätaren med vinterhandskar på sig.
Kanske hålla in reset i ett antal sekunder?

Ska se om jag hittar manualen till min '04 när jag kommer hem ikväll om ingen svarat innan dess.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

Nu kom jag så hem... :)
Har iaf manualen till min 2008, skulle tro att man gör på samma sätt. Du kan ju testa iaf.

Kawasaki ZX-10R 2008 manual skrev:
*Visa vägmätaren i den digitala mätaren.
*Du växlar visning (även temperaturangivelser i C eller F) genom att hålla ned MODE och sedan trycka på RESET.
*Visning av kilometer och miles (och C/F-temperatur) växlar på följande sätt:
1. Visning av kilometer och C
2. Visning av miles och F
3. Visning av miles och C
4. Visning av kilometer och F

Håll alltså ned MODE och tryck RESET tills enheter visas som du vill.

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
ZX10R
Ett köpetips, var och köpte 4st nya gummimuttrar hos en kawahandlare för 55kr/st. De används till kåpglas och kåpfästen. Nu finns de även hos biltema för 59kr för 6st + skruv :huvet
Ett hett tips, så ni inte gör samma misstag som mig.. Tror inte biltema har sämre kvalitet än orginal. Då man har en tendens och skruva för hårt varje gång man byter.

Bifogat

• 82-487_l.jpg
    82-487_l.jpg
    20.5 KB · Visningar: 63
  • Gilla
Reaktioner: tcg

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Nu kom jag så hem... :)
Har iaf manualen till min 2008, skulle tro att man gör på samma sätt. Du kan ju testa iaf.

det funkade! :Bugar tack som fasen för hjälpen.

sen om nån skulle råka hitta användarmanualen i PDF form så får ni ju gärna hojta till ändå.

va ute och startade upp besten för första gången igår.. fy faaan va sugen man blev, synd att det fortfarande ligger snö runt garaget bara :gnissla

didjik

Guest
Någon som har vänster fotpinne liggandes?
04-05 är väl bäst att tillägga. :)

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Hjälp?!
Har ett stort problem, Har ett par buliga fälgar till min Zx10 -08 och funderar på vilka andra årsmodellers fälgar som passar? Någon som har en aning?

Tack! //Martin

WUMPSCUT

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Kawasaki zx12r 2003
Kåpset

Tjenis
Har ett problem. Har köpt en orange modell -09 och spånar på att köpa upp ett kåpset i svart och skona dom orangea. Omlackering av helt nya kåpor känns dumt och kostsamt då hojen är fabriksny. Min fråga är därför om någon vet vem som säljer kåpset.
Tack på förhand

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
hjälp...

Nu skickar jag ut en fråga då jag kört fast, hoppas på att ngn vänlig själ kan hjälpa mig.

Jag har just fått hem mina kåpor samt tank från lackeraren. Oj vad snyggt det blev.. Problemet som uppstått är att när jag skruvat tillbaka allt som det satt tidigare så hux flux startar inte hojen längre.

Jag har märkt att tankindikatorn på diplayen inte heller ger ngt utslag trots full tank, vilket lett till att jag "tror" jag gjort något fel iom att jag monterade tillbaka den där mojängen som sitter inne i tanken, vet inte vad den kallas.

Mojängen i tanken sitter precis i det läge den satt tidigare och alla kablar är anslutna. Vad kan ha hänt, någon som har några bra tips att komma med. Vore väldigt tacksam.

Tjenis
Har ett problem. Har köpt en orange modell -09 och spånar på att köpa upp ett kåpset i svart och skona dom orangea. Omlackering av helt nya kåpor känns dumt och kostsamt då hojen är fabriksny. Min fråga är därför om någon vet vem som säljer kåpset.
Tack på förhand

kolla ebay.com, finns endel kåpset där...:tummenupp

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
min är iofs inte en 06 utan 08 men jag hade samma prob förra året efter lackat om hojen då hade jag inte kopplat in bensin pumps reläet. Tveksam till att pumpen skulle pajjat men det kan oxå vara ett kabelbrott. Jag utgår nu från att hojen går runt på startrmotorn men inte tänder, framgår inte riktigt vilket prob du har men om resten funkar och problemet bara är det jag tror börja då leta kabelbrott alt pump relä.

Iallafall ett tips, kan ju vara nåt annat oxå =)

Hjälp?!
Har ett stort problem, Har ett par buliga fälgar till min Zx10 -08 och funderar på vilka andra årsmodellers fälgar som passar? Någon som har en aning?

Tack! //Martin

06-07 passar. Inte fram 04-05 men bak 04-05 passar. Dock är det mindra bromsskivor på de äldre

(bytte själv mina gammla 04-05 fälgar mot 06 till min nya hoj och fick då byta skivor, 08- har 10mm större skivor).

Last edited:

Rookie_Martin

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2007
Hoj
2007,Ktm 450 Sxf
Okej tack så jättemycket "benny C"! så 06-07 passar utan lustigheter med distanser osv. förutom skivor? Men mina skivor till 08an passar på fälgarna lr?

Tack // Martin

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...