ZX10R-tråden

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
min är iofs inte en 06 utan 08 men jag hade samma prob förra året efter lackat om hojen då hade jag inte kopplat in bensin pumps reläet. Tveksam till att pumpen skulle pajjat men det kan oxå vara ett kabelbrott. Jag utgår nu från att hojen går runt på startrmotorn men inte tänder, framgår inte riktigt vilket prob du har men om resten funkar och problemet bara är det jag tror börja då leta kabelbrott alt pump relä.

Iallafall ett tips, kan ju vara nåt annat oxå =)

06-07 passar. Inte fram 04-05 men bak 04-05 passar. Dock är det mindra bromsskivor på de äldre

(bytte själv mina gammla 04-05 fälgar mot 06 till min nya hoj och fick då byta skivor, 08- har 10mm större skivor).

Ja startmotorn drar runt, men det tänder inte. Ska kolla kablarna igen...:huvet Tack för tipsen!

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Skulle byte motorolja och filter på 10:an nu, enligt manualen skall man ha ett special verktyg till att demontera och montera oljefiltret, Har lyckats få bort det med en polygrip men vill inte misshandla det nya med en tång.

Hur har ni gjort?

Det ska skruvas 3kg och det klarar man inte för hand tack vare att det är så trångt =(

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
det funkade! :Bugar tack som fasen för hjälpen.

sen om nån skulle råka hitta användarmanualen i PDF form så får ni ju gärna hojta till ändå.

va ute och startade upp besten för första gången igår.. fy faaan va sugen man blev, synd att det fortfarande ligger snö runt garaget bara :gnissla

Toppen! Tänkte väl att de inte ändrat en så enkel sak på ett par årsmodeller. :)

Jag har legat magsjuk+feber sedans i lördags så jag har inte kunnat åka till garaget. Ska se om jag har kvar manualen till den -04 som jag blev påkörd med.
Hittar jag den kan du få den. Jag hör av mig. Påminn mig om jag inte sagt något innan helgen. :)

Någon som har vänster fotpinne liggandes?
04-05 är väl bäst att tillägga. :)

Fasen också, varför ska alla välta på samma sida? :p
Tror jag har kvar höger fotpinne till min -04 som jag lade på Kinnekulle i höstas. Tyvärr inte mycket hjälp. :rolleyes:
Tror Johans ville ha 600.- för endast pinnen. :brinnerup
Beställde från Kina för 180.-/2st. :) De var dock i någon form av plast, fast de höll för 100kg TCG hoppandes på dem iaf. :)

Hjälp?!
Har ett stort problem, Har ett par buliga fälgar till min Zx10 -08 och funderar på vilka andra årsmodellers fälgar som passar? Någon som har en aning?

Tack! //Martin

Har du kollat med falgfixarna.se ? De fixade fälgarna till min ZX-9R för ett par år sedan. De var ordentligt bucklade efter en lowsider in i en trottoarkant.
Minns inte vad det kostade men ta bilder på fälgarna och maila dem, tror det är klart värt det samt att de kan lacka fälgarna rikigt snyggt till dig när de ändå har dem hos sig. :tummenupp

De har även fixat + lackat mina 19" BBS Challenge med BBS original effektlack. Riktigt bra jobb!

Last edited:

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Skulle byte motorolja och filter på 10:an nu, enligt manualen skall man ha ett special verktyg till att demontera och montera oljefiltret, Har lyckats få bort det med en polygrip men vill inte misshandla det nya med en tång.

Hur har ni gjort?

Det ska skruvas 3kg och det klarar man inte för hand tack vare att det är så trångt =(

Ingen som bytt oljefilter på sin hoj?

Kan tillägga att min har ackra helsystem, vet inte om det blir ännu trängre då.

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Jag har bytt på min o jag har oxå helsystem acra.

Jag fick låna verktyg av aprilliacenter i haninge. Då är det inga som helst problem, ska du göra det utan verktyg är det bara att lossa systemet o skruva men då måste man ju fan plocka isär halva hojen.
Så mitt tips är att åka till närmsta verkstad o fråga om du inte kan få låna.... Eller be flickvännen som har små händer att skruva på det.

Har själv beställt rätt grejor nu. Kostar men det är värt varenda krona.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj

Hur har ni gjort?

Jag har bytt på min o jag har oxå helsystem acra.

Jag fick låna verktyg av aprilliacenter i haninge. Då är det inga som helst problem, ska du göra det utan verktyg är det bara att lossa systemet o skruva men då måste man ju fan plocka isär halva hojen.
Så mitt tips är att åka till närmsta verkstad o fråga om du inte kan få låna.... Eller be flickvännen som har små händer att skruva på det.

Har själv beställt rätt grejor nu. Kostar men det är värt varenda krona.
Okej, köpte du kawa orginal, kostar en 7oo kr eller?
Nu har jag dammsugit forumet och hittade någon som köpt oljefilteravdragare från touringbutiken: http://www.touringbutiken.se/user/prodimages/200/65-2033.jpg

Det är väl så orginalverktyget ser ut? Synd att jag har 23 mil till touringbutiken och jag vill köra hojen på fredag fm! :huvet
Ska åka till min lokala mchandlade/verkstad och se om man kan få låna verktyg!

Kärringen är nog för klen, även om hon skulle komma åt bättre än mig!

combat girl

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Nu har jag dammsugit forumet och hittade någon som köpt oljefilteravdragare från touringbutiken: http://www.touringbutiken.se/user/prodimages/200/65-2033.jpg

Det är väl så orginalverktyget ser ut? Synd att jag har 23 mil till touringbutiken och jag vill köra hojen på fredag fm! :huvet

jag köpte på ebay!!! (hoppas det kommer snart.)

Det på touringbutiken borde väl inte vara några problem o få hem till på fredag. Ring dom och be dem skicka express:tummenupp

Om inte tror jag nog tanten din fixar det...det ska inte dras med mer än handkraft. Jag drog mitt med enbart handkraft. Kommer hon åt utan att du tar loss systemet så räcker det.

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Okej, jag ska höra med kawasaki återförsäljaren här i staden om jag kan få låna en avdragare i morgon och så får jag beställa en egen sen från nått ställe.
Enligt manualen så ska det dras 30Nm och det är för hårt fört att man ska klara det för hand, även med små tjejhänder =)

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01

Sådana där får man ju ett dussin från biltema för 300 spänn

http://www2.biltema.se/products/productprint.asp?iSecId=504&iItemId=124837

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
ngn som vet hur många millimeter originalstyret på en zx10r är, jag har en 06:a, och letar styrändar. Skulle ju kunna mäta, men om ngn vet på rak arm tänkte jag... :)

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Kollade på biltemas hemsida förut och hittade då inte dom du länkade till utan bara styckvis och ingen som var tillräckligt liten. När jag mätte filtret förut som var det 63 eller 64 mm i Ø. Ska kolla det lite noggrannare. Har jag tur så var det 65 och då skulle den satsen fungera!

Problemet med de där avdragarna är ju att de inte fungerar ett skit om filtret sitter lite hårt. Jag har hittils aldrig lyckats få loss det med detta verktyg på någon hoj utan man drar filtret "runt" ganska fort. I år satt det så innihelvete så att jag borrade två hål i "avdragaren" och drog fast den med två skruvar rätt in i filtret. Först då lossnade det. Ska försöka att komma ihåg att slänga upp bilden på det när jag kommer hem. Det nya filtret drog jag fast med fingrarna och det har inte läckt än i alla fall.

combat girl

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Pobin om du drar filtret för hårt så blir det inge bra...det är precis som på en bil...handkraft räcker.

Så jag säger som alla tjejer....inte så hårt älskling =) (sorry kunde inte låta bli)

ngn som vet hur många millimeter originalstyret på en zx10r är, jag har en 06:a, och letar styrändar. Skulle ju kunna mäta, men om ngn vet på rak arm tänkte jag... :)

Kolla sprängskisser på nätet... har en -05 annars hade jag kunnat hjälpa dig på studs.

Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Provkörde den nya ZX-10:an idag på Johans MC. Måste säga att det va fan det värsta jag har satt mig på. Satan vilket drag. Måste även säga att den va grymt fin att köra, distinkt, grymma bromsar. Kort o gått, en grym hoj.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
årets första tur och preniären på zx10an avverkade, då blir man såhär hlad :) fy fan vilken underbar hoj jag köpt! :banana

Bifogat

• glad.JPG
    glad.JPG
    71.1 KB · Visningar: 848

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
årets första tur och preniären på zx10an avverkade, då blir man såhär hlad :) fy fan vilken underbar hoj jag köpt! :banana

Ja fy fan och ja har beslutat att sälja min! Blir illamående av blotta tanken!
Skall besikta imorgon sen skall annonsen ut! :(:(

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Tog årets första tur idag! Fy satan vad skönt! Perfekt väder och en lugn premiärtur. Precis som jag hade önskat det.
Nu är säsongen igång på riktigt! :banana

DSC_3899.jpg

DSC_3897.jpg

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

Ja Ninja -04/05 måste vara de roligaste hojarna som tillverkats!
Fy fasen så nervös hoj, känns som det är mycket mer effekt i den än -08. :)

Ja fy fan och ja har beslutat att sälja min! Blir illamående av blotta tanken!
Skall besikta imorgon sen skall annonsen ut! :(:(

Varför ska du sälja en -04? :S
Är hojen i bra skick så tycker jag du ska behålla den, se min kommentar ovan. :yoparty

Last edited:

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Hur kan man sälja sin zx10r !? har haft min i lite över ett år nu och blir bara mer och mer kär :)
Det ligger en powercommander och ett mindre framdrev i garaget och väntar också så det lär knappast bli sämre =)

Bifogar en bild på min älskling precis innan premiärturen idag som blev över 20 mil.

Bifogat

• IMAG0564.jpg
    IMAG0564.jpg
    275.7 KB · Visningar: 102
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS