ZX10R-tråden

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Jäklar vad italiensk den ser ut! :D

:tungan kommer alltid ha aprilia i hjärtat, och snart i garaget igen.

förresten, ett litet tips för alla inför sesongsstarten.
min zx10 04a hade laddat ur batteriet ganska mycket under vintern, startmotorn gick runt och så men immobilizern fick fnatt pga den låga spänningen och hojen vägrade starta, FI lampan blinkade frenetiskt.
laddade batteriet en timme och vips så startade den utan problem och FI lampan gav sig. :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: tcg

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Hur kan man sälja sin zx10r !? har haft min i lite över ett år nu och blir bara mer och mer kär :)
Det ligger en powercommander och ett mindre framdrev i garaget och väntar också så det lär knappast bli sämre =)

Bifogar en bild på min älskling precis innan premiärturen idag som blev över 20 mil.

Varför ett mindre framdrev? Vore väll smartare att förlänga svingen så du får lite styrning! :D

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag kom på att jag hade lovat en bild på min lilla modifierade oljefilteravdragare som jag alltså borrade två hål i och sedan drog fast 2 skruvar i filtret. DÅ lossnar skiten!
DSC00920.jpg
Bifogar också en bild för de som undrar om det fungerar med Biltemas depåstöd bak på en Ninja -08:
DSC00906.jpg

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Jag kom på att jag hade lovat en bild på min lilla modifierade oljefilteravdragare som jag alltså borrade två hål i och sedan drog fast 2 skruvar i filtret. DÅ lossnar skiten!
View attachment 306419
Bifogar också en bild för de som undrar om det fungerar med Biltemas depåstöd bak på en Ninja -08:
View attachment 306420

Hann aldrig byta oljefilter på mina -04:eek:r men har hört att det är omständigt.
Är det lika bökigt på 08:an alltså? :brinnerup

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
nån som åkt med någon form av packväska eller liknande på sin zx10r- 04/05?

Tänkte ge mig iväg på en liten längre tur i sommar och skulle behöva lite mer utrymme än bara ryggsäck o tankväska..

Så om någon har nåt bra kom gärna med förslag:)

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke

Tänkte ge mig iväg på en liten längre tur i sommar och skulle behöva lite mer utrymme än bara ryggsäck o tankväska..

Köpa en zx12:a? :D :krama

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
[YOUTUBE-ID]NP2X8I50eEc&feature[/YOUTUBE-ID]

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
View attachment 306419
View attachment 306420

Jag fick bort, och dit mitt filter med biltemas oljefilter verktyg utan att behöva modda. Fungerade fint.
Skruvade dit det ordentligt som man ska enligt handboken. Dvs ej handåtdragning!

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj

Köp en tankväska och en stor ryggsäk!

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Som många av er redan vet så har jag hållit på ett tag med ett ZX-10R modifieringsprojekt. Ni kan givetvis följa hela projektet på hemsidan www.n-trade.se/racing

Hur som helt så har stunden kommit till backspeglarna. Universalbackspeglar är inköpta och jag behöver modifiera fästet ( och i o m detta kan jag sätta dem som jag vill ) och frågan till er lyder....
Vilken montering är snyggast/fränast. Montering A eller B?

Nu har jag fått de nya fästena tillverkade och vi var tvungen att ändra monteringen 90 grader för att speglarna skulle passa bra. Det blev version B som de flesta tyckte (inkl. jag själv). Lägger ut ett par bilder här och som vanligt finns det fler bilder i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben.

Bifogat

• IMG_0472.jpg
    IMG_0472.jpg
    173.3 KB · Visningar: 68
  • IMG_0474.jpg
    IMG_0474.jpg
    220.1 KB · Visningar: 81
  • IMG_0476.jpg
    IMG_0476.jpg
    147.4 KB · Visningar: 82

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej alla jag har precis införskaffat en ZX-10:a års.m 08. Min tanke var nu att jag skulle rensa upp bakpartiet. jag hittade en nice undertail på zx-10r.net men jag vet inte var jag skulle kunna få tag på den. bifogar ett foto så att ni får se hur den såg ut. Är det någon som kan tipsa om något annan undertail som skulle kunna se bra ut så är jag öppen för förslag, dock så skulle jag vilja få tag på en som är laglig (med blinkers och skyllthållare).
Tack
http://zx-10r.net/gallery/showimage.php?i=7339&c=14 (länk till foto.)

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
Cykel
Hej alla jag har precis införskaffat en ZX-10:a års.m 08. Min tanke var nu att jag skulle rensa upp bakpartiet. jag hittade en nice undertail på zx-10r.net men jag vet inte var jag skulle kunna få tag på den. bifogar ett foto så att ni får se hur den såg ut. Är det någon som kan tipsa om något annan undertail som skulle kunna se bra ut så är jag öppen för förslag, dock så skulle jag vilja få tag på en som är laglig (med blinkers och skyllthållare).
Tack
http://zx-10r.net/gallery/showimage.php?i=7339&c=14 (länk till foto.)

Bröderna Nilssons i Helsingborg säljer hotbodies undertail.

Jimmy.F

Gick med
6 Jul 2005
Hoj
får nog bli nåt sånt.

Hur går de med försäljning av din? är det något intresse för dessa fantastiska maskiner?:tummenupp

Jo då, det ringer en eller två nysvenskar om dagen och frågar, Finns den kvar? Har du fått nått bud? Vad är ditt sistapris kompis? Längre än så har jag alldrig lysnat utan då lägger jag på luren!
Men de är en kille utanför Malmö som är lite intriserad och han kommer nog bli en lycklig kille!
Min hoj är verkligen pedantsköt.
Nästan så jag inte vill sälja den bara för att den är så fin!
Man vet ju aldrig, den kan ju bli värd mycket pengar nån gång i framtiden och den kostar ju inget där den står...

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Jo då, det ringer en eller två nysvenskar om dagen och frågar, Finns den kvar? Har du fått nått bud? Vad är ditt sistapris kompis? Längre än så har jag alldrig lysnat utan då lägger jag på luren!
Men de är en kille utanför Malmö som är lite intriserad och han kommer nog bli en lycklig kille!
Min hoj är verkligen pedantsköt.
Nästan så jag inte vill sälja den bara för att den är så fin!
Man vet ju aldrig, den kan ju bli värd mycket pengar nån gång i framtiden och den kostar ju inget där den står...

ZX-10R -04 är väl lika känd som R1 -98. Busmaskiner när de är som bäst. :)
Planen är att äga en ZX-10R -04/05 någongång i framtiden igen som ren busmaskin. :yoparty

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år