ZX10R-tråden

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
När ni ändå diskuterar pris..finns det någon som har en zx10 04-05 till salu då det är en lockande modell för mig:)Ge mig ett ett rimligt pris du vill ha för hojen, inte ett 5-10K högre som vi skall pruta o tjafsa om, för en snabb affär:tummenupp

Vad tycker du själv är ett rimligt pris?
Skall nog inte sälja, mest nyfiken.. I dagsläget skulle jag inte släppa min för en krona under 65' och då ska det vara en bra snabb o smidig affär också.
Känns inte som att det kryllar av 04/05 på blocket direkt, men kan hålla med om att 78' är kanske lite väl högt pris.. http://www.blocket.se/jonkoping/Kawasaki_Ninja_Zx_10r_23822823.htm?ca=11&w=3&last=1

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600

Skuggan

Guest
Vad tycker du själv är ett rimligt pris?
Skall nog inte sälja, mest nyfiken.. I dagsläget skulle jag inte släppa min för en krona under 65' och då ska det vara en bra snabb o smidig affär också.
Känns inte som att det kryllar av 04/05 på blocket direkt, men kan hålla med om att 78' är kanske lite väl högt pris.. http://www.blocket.se/jonkoping/Kawasaki_Ninja_Zx_10r_23822823.htm?ca=11&w=3&last=1

Japp det är för högt för den hojen. Om jag inte minns fel hade ägaren den ute på annons i höstas, men nu är det en firma som försöker..

2009 Sålde jag en gsxr 1000 K4 för 58k och en Cbr 1000rr -04 för 58k..

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Japp det är för högt för den hojen. Om jag inte minns fel hade ägaren den ute på annons i höstas, men nu är det en firma som försöker..

2009 Sålde jag en gsxr 1000 K4 för 58k och en Cbr 1000rr -04 för 58k..

Stämmer att den var ute i höstas som privatannons..

Låter som att du är en dålig försäljare.. :rolleyes: Nej men seriöst så låter det väldigt billigt, har man råd att lägga sig 10k under marknadspriset så visst, man blir ju av med hojen fort.
Själv är jag mer den typen som gärna vill ha tillbaka så mycket som möjligt av inköpspriset, så man inte behöver slänga till så mycket till nästa hoj..

Skuggan

Guest
Anade att det var den.. Ser skitfin ut men på tok för mkt pengar för sin ålder..
Jag sålde mina hojar på några dagar. Vill man sälja måste man lägga sig under andra som redan finns på blocket.

Jag kan tänka mig att ge 60k för en zx10 -04 i vår. Men då skall den vara mint och ordentligt utrustad. Annars kan jag lika gärna lägga till några lappar och köpa en -08 (om zx10 -04a är värd 70-75 som det nämnts längre upp i tråden.)

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Anade att det var den.. Ser skitfin ut men på tok för mkt pengar för sin ålder..
Jag sålde mina hojar på några dagar. Vill man sälja måste man lägga sig under andra som redan finns på blocket.

Jag kan tänka mig att ge 60k för en zx10 -04 i vår. Men då skall den vara mint och ordentligt utrustad. Annars kan jag lika gärna lägga till några lappar och köpa en -08 (om zx10 -04a är värd 70-75 som det nämnts längre upp i tråden.)

Vet inte om det spelar er någon roll men en sak som håller mig från att gå från -04 till -08 är försäkringspremien som går upp med en hel del, minst 50% när jag kollade förra året.

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
jag betalar 12000 helförsäkring idag på min 08
för 3 år sen betalade jag mer än 12 för halv på min 04
har min 08 på anons för 85 vilket verkar vara överpris
får ju inte ens skambud

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
Tycker också att priskillnaden mellan 04 o 08 är skum..78 pix för en 04, medan en här på Sh begär 85pix för sin 08 i mint cond, känns som 04-05 är något övervärderade med tanke på att 08 an är klart bättre på allt, kanske inte lika busig dock...

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
jag betalar 12000 helförsäkring idag på min 08
för 3 år sen betalade jag mer än 12 för halv på min 04
har min 08 på anons för 85 vilket verkar vara överpris
får ju inte ens skambud

Följer tråden då det är jävligt fina hojar, att du inte ens får skambud på din tycker jag är mycket märkligt om den är i gott skick, man kanske skulle lägga ett bud:yoparty. Sen har det tydligen blivit en grej gällande -04/05, grymt trevlig hoj men överprisad enl mig.

Förresten får man fråga var du har den försäkrad för dom pengarna??

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
jag har den försäkrad hos länsförsäkringar
helårsförsäkring går inte att ställa av 12000
jag e 35 år
Följer tråden då det är jävligt fina hojar, att du inte ens får skambud på din tycker jag är mycket märkligt om den är i gott skick, man kanske skulle lägga ett bud:yoparty. Sen har det tydligen blivit en grej gällande -04/05, grymt trevlig hoj men överprisad enl mig.

Förresten får man fråga var du har den försäkrad för dom pengarna??

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
jag har den försäkrad hos länsförsäkringar
helårsförsäkring går inte att ställa av 12000
jag e 35 år

Okej jag kollade där o dom ville ha 19 men jag är några år yngre oxå. Pm gärna lite info om din hoj och om det finns nåt att göra på priset.

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
zx10 skyltbelysning

Hej! Jag har just fått hem min nya skylthållare (ValterMoto)till min "inte så fula 06:a" (Jag gillar den årsmodellen, kanske är jag ensam? Men det skiter jag i!:tummenupp

Vet någon hur jag ansluter belysningen? På min hoj hittar jag inget som jag direkt kan tycka mig vara någon gammal anslutning till tidigare borttagen belysning. Vore enormt tacksam för tips hur ma ska göra. Jag måste väl erkänna att jag inte är meckarmästaren själv-men tänkte att en skyltbelysning borde man väl ändå klara av??!!:huvet

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
zx10

Hej Jimmy,

Är ute efter en zx10. Hur långt har din gått?

Hälsning
Fredrick

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Hej! Jag har just fått hem min nya skylthållare (ValterMoto)till min "inte så fula 06:a" (Jag gillar den årsmodellen, kanske är jag ensam? Men det skiter jag i!:tummenupp

Vet någon hur jag ansluter belysningen? På min hoj hittar jag inget som jag direkt kan tycka mig vara någon gammal anslutning till tidigare borttagen belysning. Vore enormt tacksam för tips hur ma ska göra. Jag måste väl erkänna att jag inte är meckarmästaren själv-men tänkte att en skyltbelysning borde man väl ändå klara av??!!:huvet

Jag har skippat den.. orka stanna för snuten :D

/JPS

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Lackolainen

Hej.. Skulle vilja höra vad ni skulle valt för färg vid en omlack av alla kåpor på en zx10 år 2006. Jag har presis monterat ned alla kåpor och har en enorm beslutångest...<jag pendlar mellan svart och en pärlemorvit lack - lik den som finns på z1000. Har någon sett nån grym lack som man skulle kunna bli inspirerad av? Eller andra förslag....HJÄLP!!!:gnissla

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Hej.. Skulle vilja höra vad ni skulle valt för färg vid en omlack av alla kåpor på en zx10 år 2006. Jag har presis monterat ned alla kåpor och har en enorm beslutångest...<jag pendlar mellan svart och en pärlemorvit lack - lik den som finns på z1000. Har någon sett nån grym lack som man skulle kunna bli inspirerad av? Eller andra förslag....HJÄLP!!!:gnissla

Är du en person som håller hojen ren så är vitt galet snyggt!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år