ZX10R-tråden

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag som hela tiden trott att jag kör omkring på en Supersporthoj:va
Den känns som en i alla fall:banana:banana:banana

Det är kanske nåt fel på dina:tungan

Verkar som vi skall hålla oss till en ZX10-tråd, okey för mig.

Att Apriliatråden är så oändlig kan man ju förstå, dom är ju italienska. Det går väl sönder hela tiden så dom har mycket att diskutera:D

Supersport = 600cc när den är fyrcylindrig
Superbike = 1000cc när den är fyrcylindrig

Snarare så att mina är mer rätt än svensson-zx10an :tungan

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Jag skulle behöva hjälp med att veta att jag köpt rätt batteri, innan montering. 12v men hur många Ampere skall zx10r 06/07 ha? Någon som vet?

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Apropå batteri.

Frugans hoj har batteriet blivit kortslutet på, vilket eftermarknadsbatteri är billigt/bra (dåligt kombination, jag vet :rolleyes:) till ZX10R 2007?

Tips emottages gärna på vart, hur dyrt och så vidare..

/ Jens

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Apropå batteri.

Frugans hoj har batteriet blivit kortslutet på, vilket eftermarknadsbatteri är billigt/bra (dåligt kombination, jag vet :rolleyes:) till ZX10R 2007?

Tips emottages gärna på vart, hur dyrt och så vidare..

/ Jens

Ta måtten på det och åk till närmsta Biltema. Funkat fint på både hojar och bilar för mig.

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
MC-handlar har jag gott om. Saltade priser dessutom.

Prisvärt stämmer (oftast) inte överrens med MC-handlare.

/ Jens

ebay verkar inte bli så billigt heller med dagens $kurs.
1380.- inkl. frakt och svensk moms.

Kan du få dem att skicka paketet med privatperson som avsändare och skriva "gift" på paketet så 1104.-. Inte många säljare som går med på det tyvärr.

http://shop.ebay.com/?_nkw=YT12B-BS...2&_jgr=0&_localstpos=&_sticky=1&_stpos=&gbr=1

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Ær i køpar tagen!

Lånar tråden lite, kænns som det ær rætt stælle att ta upp min fråga :)

Har hittat två intressanta ninjor, men ær helt rådvill. Vilken skulle ni ha køpt?

http://www.blocket.se/skaraborg/Kawasaki_zx_10r_27760960.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX_10R_28096980.htm?ca=14&w=3

FØr och nackdelar enligt mig ær, -05an har styrdæmpare, ger inte intrycket att ha gått bana (men man vet ju aldrig), hørt att 04-05 ær "råare" att køra men vet ine om det stæmmer då jag inte har provkørt nån av dem och den sæljs av en butik.
-06an, det førljer med mycket godis, mindre mil, bra med krashkåpor då jag vill børja køra mer bana, snyggare....men då kommer jag till det att jag har hørt att 06-07 var tamare æn 04-05, stæmmer det?

Tacksam før hjælp, då jag måste ha en ny hoj omgående :D

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lånar tråden lite, kænns som det ær rætt stælle att ta upp min fråga :)

Har hittat två intressanta ninor, men ær helt rådvill. Vilken skulle ni ha køpt?

http://www.blocket.se/skaraborg/Kawasaki_zx_10r_27760960.htm?ca=14&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX_10R_28096980.htm?ca=14&w=3

FØr och nackdelar enligt mig ær, -05an har styrdæmpare, ger inte intrycket att ha gått bana (men man vet ju aldrig), hørt att 04-05 ær "råare" att køra men vet ine om det stæmmer då jag inte har provkørt nån av dem och den sæljs av en butik.
-06an, det førljer med mycket godis, mindre mil, bra med krashkåpor då jag vill børja køra mer bana, snyggare....men då kommer jag till det att jag har hørt att 06-07 var tamare æn 04-05, stæmmer det?

Tacksam før hjælp, då jag måste ha en ny hoj omgående :D

-05:an är livligare, fladdrigare och känns rivig. 06 gjorde de hojen betydligt lugnare i chassit men motormässigt är det samma handgranats-drag. Om man höjer -06:an bak med ett 6mm shims så blir den lika pigg och snabbstyrd i chassit som -05 men den är ändå betydligt stadigare. 06:an har också en styrdämpare om du kollar på bilderna, det är en Öhlinsdämpare med lite mildare innehåll än racedämparen, men det går att få den hårdare med ett oljebyte:tummenupp

Som alltid är det det enskilda skicket som avgör, jag hade nog tagit -06:an bara för att jag gillar dem:) Att en hoj är bankörd spelar ingen som helst roll bara den är omhändertagen, bankörda cyklar är enligt min erfarenhet oftast mer välskötta plus att banåkare tar hand om sina grejer bättre, kör man bana så vill man att grejerna skall hålla och byter slitdelar innan de är slut. En gathoj är ofta betydligt mer hårdkörd och muggigare efter 2000 misslyckade wheelieförsök...

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
-05:an är livligare, fladdrigare och känns rivig. 06 gjorde de hojen betydligt lugnare i chassit men motormässigt är det samma handgranats-drag. Om man höjer -06:an bak med ett 6mm shims så blir den lika pigg och snabbstyrd i chassit som -05 men den är ändå betydligt stadigare. 06:an har också en styrdämpare om du kollar på bilderna, det är en Öhlinsdämpare med lite mildare innehåll än racedämparen, men det går att få den hårdare med ett oljebyte:tummenupp

Som alltid är det det enskilda skicket som avgör, jag hade nog tagit -06:an bara för att jag gillar dem:) Att en hoj är bankörd spelar ingen som helst roll bara den är omhändertagen, bankörda cyklar är enligt min erfarenhet oftast mer välskötta plus att banåkare tar hand om sina grejer bättre, kör man bana så vill man att grejerna skall hålla och byter slitdelar innan de är slut. En gathoj är ofta betydligt mer hårdkörd och muggigare efter 2000 misslyckade wheelieförsök...

tack så jætte mycket før ett bra svar!

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Kom på en sak till, har læst att 10an ska ge 200hk med ramair....på vilka modeller finns det?

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Kom på en sak till, har læst att 10an ska ge 200hk med ramair....på vilka modeller finns det?

04-05 = 184Hk med ramair
06-07 = 184Hk med ramair
08-09 = 200Hk med ramair

Ovanstående är tillverkarens siffror, vad de lämnar på bakhjulet är något helt annat. Precis som med alla andra hojar och bilar.

08:an känns ändå mycket snällare. 04:an är riktigt vild och rolig. Minsta rörelse på gasen så lättar framhjulet från marken.

04:an är enligt mig en av de roligaste gathojarna som finns.
06:an är ful så jag har aldrig kört den.
08:an är lättkörd, snygg och har styrdämpare original. Den är inte så buskul som 04:an men mycket lättare att köra snabbt med då den inte svarar så brutalt på gasen.

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
zx-10r 2008
Den ser schysst ut, ska bli spännande att se det slutgiltiga resultatet!

kawasaki-challenge.com är för övrigt en mycket bra sida, jag vann min zx10:a där för ett par år sen! hoppas det kommer en ny tävling med nya modellen, det börjar bli dags för en ny hoj :banana:blah

Kolla här!
Teaser och designskisser (Obs, officiella) på 2011-års ZX-10R!
Ser ut att kunna bli en rätt spännande hoj.

http://www.kawasaki-challenge.com/

:yoparty:yoparty:yoparty

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tror det är 08 och framåt men jag skulle nog ta den uppgiften med en stor nypa salt...:)

tja min 08 ger 184 utan RAM på bakhjulet och är ej trimmad =) Så ta inte för mycket salt i den nypan! :D

Last edited:

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Med största sannolikhet så köper jag en -07a imorn :banana:banana:banana

• Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...