ZX10R-tråden

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!

Bifogat

• 201006231142.jpg
    201006231142.jpg
    245.5 KB · Visningar: 134

T0bbe

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2009
Hoj
Gsxr 1000 -01 - SÅLD, ZX10R -07 SÅLD, GSXR 1000 -07 Mycket nöjd!!!
Thanks boys!!
Har kört en del i midsommar, sjuk maskin!!!

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
tja min 08 ger 184 utan RAM på bakhjulet och är ej trimmad =) Så ta inte för mycket salt i den nypan! :D

Då skulle jag nog vilja påstå att den bänken är trimmad:) Jag har sett skillnader på 11-12 hästar i samma bänk med samma hoj bara vid olika tidpunkter, jag ger inte fem öre för noggrannheten i en Dynojetbänk...

Många firmor (inte alla) har till exempel inte installerat den senaste mjukvaran från Dynojet eftersom "den ger mindre effekt"...:D
Eftersom dessa firmor lever på att knuttar skall mäta sina hojar och få ett papper som de kan visa upp vid korvmojen så är det viktigare med hög effekt snarare än rätt effekt, annars så får de ju inga kunder...:tummenupp

• Gilla
Reaktioner: tcg

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Någon som har en enkel beskrivning på hur man monterar originaldämp. på -08?
Fick med den och två vajrar. "Vajrarna ska sitta någonstans under sadeln" var beskrivningen.
Är det uppenbart var de ska sitta om man lyfter på sadeln?

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Fråga

Jag har en zx10r -06:a. Någon annan som vet. Jag har för mig att jag hade en stapel som visade mängden bensin. Är detta något som ni också har - eller är det bara en lampa som tänds på era hojar när det börjar sina i tanken.

köpte en ny mätare för jag var helt säker på att min tankmätare pajat - men inget utslag på denna heller. kan det vara så illa att jag minns fel, eller är båda mätarna paj?:va

/En med kort minne!

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Jag har en zx10r -06:a. Någon annan som vet. Jag har för mig att jag hade en stapel som visade mängden bensin. Är detta något som ni också har - eller är det bara en lampa som tänds på era hojar när det börjar sina i tanken.

köpte en ny mätare för jag var helt säker på att min tankmätare pajat - men inget utslag på denna heller. kan det vara så illa att jag minns fel, eller är båda mätarna paj?:va

/En med kort minne!

Isåfall har de tagit bort det till -08. Jag har bara en lampa som tänds och så börjar texten "FUEL" blinka i displayen.

Majk de Bajk

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX10R -08
Den ser lite "Endurance" ut, kan det vara så att kawa testar i smyg på Suzuka??
Bara skiten funkar så får den se ut hur som helst...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha